Instrument practicing process is accepted to be the basic activity to develop skills in instrument education In this respect such topics as instrument practicing strategies and awareness influence student?s performance The use of self regulatory learning strategies while practicing the instrument is important for the independent and effective learners In this study a semi structured interview was made with the students attending the Conservatoires at Hacettepe and Dokuz Eylül Universities and Education Departments in Dokuz Eylül and Gazi Universities to explore their self regulatory strategies in instrument practicing process Findings of the study are discussed related with the literature
instrument practicing process self-regulatory learning instrument education
Çalgı eğitiminde çalgıyı çalışma süreci, çalgı becerisinin gelişimi açısından en temel
eylemlerden biri olarak görülmektedir. Bu açıdan bakıldığında öğrencinin çalgısını nasıl
çalıştığı, kullandığı çalışma taktikleri ve bilinçli çalışma alışkanlıkları onun performansını
önemli derecede etkileyen etkenler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu aşamada
öğrencilerin çalgı çalışma sürecinde özdüzenlemeli öğrenme taktiklerini kullanımları
bağımsız ve etkili öğrenenler olmaları için üzerinde durulması gereken bir konudur. Bu
araştırmada Hacettepe ve Dokuz Eylül Üniversiteleri Devlet Konservatuarı lisans bölümü
öğrencileri ile Gazi ve Dokuz Eylül Üniversiteleri Eğitim Fakülteleri müzik öğretmeni
adaylarının bireysel çalgılarını çalışma sürecinde kullandıkları özdüzenlemeli öğrenme
taktiklerini nitel araştırma yöntemlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile ortaya
çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma sonuçları ilgili literatür ile ilişkilendirerek
açıklanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 16 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.