The purpose of this study is to investigate college students? perceptions about teaching practices classroom behaviors and attitudes of the faculty member and measurement and evaluation practices in the faculty The sample of the study is composed of 642 students F=343 M=299 attending to one of the eleven undergraduate programs in the School of Education at Inonu University Malatya Turkey In order to gather data about students? perceptions a questionnaire was developed by the authors To analyze the data frequency percentile and Chi Square values were computed Findings of the research indicate that students? perceptions about faculty members? behaviors their teaching practices and measurement and evaluation practices in the faculty are negative in general Therefore students? views seem to vary according to grade level program and type of teaching program daytime or evening Findings of the study were discussed in the light of the related literature and some suggestions were offered
higher education student perceptions evaluating teaching evaluating teacher
Bu araştırmada, yükseköğretim öğrencilerinin öğretim elemanlarının ders uygulamaları,
sınıf içi davranışları ve tutumları ve ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin
görüşleri incelenmiştir. Araştırma grubunu İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin 11
lisans programında öğrenim gören 642 öğrenci (K=343, E=299) oluşturmuştur.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu
kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve kay kare teknikleri kullanılmıştır.
Araştırma bulguları, öğrencilerin öğretim elemanlarının davranışları, ders uygulamaları ve
ölçme-değerlendirme uygulamalarına ilişkin olarak genellikle olumsuz bir algıya sahip
olduklarını göstermektedir. Öğrenci görüşleri sınıf, öğretim türü ve bölümlere göre
farklılık göstermiştir. Araştırma sonuçları, alan yazındaki bulgular ışığında tartışılmış ve
bazı öneriler sunulmuştur.
yükseköğretim öğrenci görüsleri öğretimi değerlendirme öğretim elemanını değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 16 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.