BibTex RIS Kaynak Göster

THE EXAMINATION OF ACHIEVEMENT OF STUDENTS AT THE DEPARTMENT OF MUSICAL EDUCATION BY THE TYPES OF HIGH SCHOOL THEY GRADUATED

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 113 - 130, 01.02.2007

Öz

In this research students attending the Department of Musical Education were examined for any significant difference between their scores on the musical aptitude test and their achievement scores in their disciplinary lessons in terms of their high school background: ?Anatolian Fine Arts High School? and ?Other High Schools? Datas for this research consisted of the scores students were given at the musical aptitude test for enrolment to Abant İzzet Baysal University Faculty of Education Department of Fine Arts Education Musical Education Main Art Discipline in 2003 and the scores they have got during their undergraduate education The scores from musical aptitude test and achievement scores in disciplinary subjects were analysed for any significant difference between groups using Mann Whitney U test The subjects taught at the first second third and fourth grades were grouped as performance performance theory and theoretical under three main categories which constituted the basis for the examination of disciplinary subjects in this study According to the results no significant difference were determined between groups in terms of musical aptitude test scores and lessons they had during the undergraduate programme according to the types of schools they graduated from

Kaynakça

  • Bozkaya, İ (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Mezunlarının Müzik Öğretmenliği Programı Kontenjanları İçindeki Yeri. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (Üçüncü Baskı). Ankara: PegemA.
  • Ece, A.S, Kaplan, S (Baskıda). Müziksel Algılama (İşitme, Okuma, Yazma) Ses Ve Çalgı Yeteneği Arasındaki İlişkilerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Ergün, A. (2006). Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nı Kazanan Öğrencilerin Mezun Oldukları Lise Türüne Göre, Giriş Sınavı Puanları İle Müzik Teorisi Ve Bireysel Çalgı Derslerindeki Başarı Puanlarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N.(2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Köse, H. S. (2006). Müzik Öğretmenliği Eğitiminde Öğrenci Kaynağı Olarak Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri., Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, 13. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Tebiş, C. (2006).Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda Okuyan Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Ve Genel Lise Mezunu Öğrencilerin Alan Derslerindeki Başarı Durumlarının Ve Lise Mezuniyet Başarı Notlarının Karşılaştırılması. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar, 2. Baskı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • MEB. (2007).http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.htmlerişim: 13.06.2007

MEZUN OLDUKLARI LİSE TÜRLERİNE GÖRE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 113 - 130, 01.02.2007

Öz

Bu araştırmada, Müzik Eğitimi Anabilim Dalları’na kaynaklık eden öğrenciler,
geldikleri lise türlerine göre “Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri” (AGSL) ve “Diğer
Liseler” olmak üzere iki grupta ele alınmış; öğrencilerin yetenek sınavı
puanlarının ve lisans eğitimleri boyunca aldıkları alana yönelik derslerin başarı
puanlarının anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Veriler
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’na 2003 yılında giren öğrencilerin yetenek
sınavında aldıkları puanlar ve lisans süreçleri boyunca alana yönelik derslerde
aldıkları puanlardan oluşmaktadır. Elde edilen bu puanlar sonrasında
öğrencilerin yetenek sınavında aldıkları puanlar ve lisans alan ders başarıları
arasında anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği Mann-Whitney U testi ile
incelenmiştir. Öğrencilerin 1. ,2. , 3. ve 4. sınıf dersleri performans, performans-kuram
ve kuramsal dersler olarak üç ana grupta toplanmış ve alana yönelik
derslerin incelemeleri bu üç ana grup üzerinden yürütülmüştür.
Elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin özel yetenek sınav puanları ile
geldikleri lise türlerine arasında ve geldikleri lise türlerine göre lisans eğitimi
boyunca aldıkları alana yönelik derslerin hiç birinde anlamlı bir farklılık
bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • Bozkaya, İ (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Mezunlarının Müzik Öğretmenliği Programı Kontenjanları İçindeki Yeri. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (Üçüncü Baskı). Ankara: PegemA.
  • Ece, A.S, Kaplan, S (Baskıda). Müziksel Algılama (İşitme, Okuma, Yazma) Ses Ve Çalgı Yeteneği Arasındaki İlişkilerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Ergün, A. (2006). Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nı Kazanan Öğrencilerin Mezun Oldukları Lise Türüne Göre, Giriş Sınavı Puanları İle Müzik Teorisi Ve Bireysel Çalgı Derslerindeki Başarı Puanlarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N.(2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Köse, H. S. (2006). Müzik Öğretmenliği Eğitiminde Öğrenci Kaynağı Olarak Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri., Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, 13. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Tebiş, C. (2006).Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda Okuyan Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Ve Genel Lise Mezunu Öğrencilerin Alan Derslerindeki Başarı Durumlarının Ve Lise Mezuniyet Başarı Notlarının Karşılaştırılması. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar, 2. Baskı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • MEB. (2007).http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.htmlerişim: 13.06.2007
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Serkan Ece Bu kişi benim

Ahmet Süleyman Bilgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Ece, A. S., & Bilgin, A. S. (2007). MEZUN OLDUKLARI LİSE TÜRLERİNE GÖRE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13), 113-130.
AMA Ece AS, Bilgin AS. MEZUN OLDUKLARI LİSE TÜRLERİNE GÖRE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ. INUEFD. Şubat 2007;8(13):113-130.
Chicago Ece, Ahmet Serkan, ve Ahmet Süleyman Bilgin. “MEZUN OLDUKLARI LİSE TÜRLERİNE GÖRE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, sy. 13 (Şubat 2007): 113-30.
EndNote Ece AS, Bilgin AS (01 Şubat 2007) MEZUN OLDUKLARI LİSE TÜRLERİNE GÖRE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 13 113–130.
IEEE A. S. Ece ve A. S. Bilgin, “MEZUN OLDUKLARI LİSE TÜRLERİNE GÖRE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ”, INUEFD, c. 8, sy. 13, ss. 113–130, 2007.
ISNAD Ece, Ahmet Serkan - Bilgin, Ahmet Süleyman. “MEZUN OLDUKLARI LİSE TÜRLERİNE GÖRE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/13 (Şubat 2007), 113-130.
JAMA Ece AS, Bilgin AS. MEZUN OLDUKLARI LİSE TÜRLERİNE GÖRE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ. INUEFD. 2007;8:113–130.
MLA Ece, Ahmet Serkan ve Ahmet Süleyman Bilgin. “MEZUN OLDUKLARI LİSE TÜRLERİNE GÖRE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 13, 2007, ss. 113-30.
Vancouver Ece AS, Bilgin AS. MEZUN OLDUKLARI LİSE TÜRLERİNE GÖRE MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ. INUEFD. 2007;8(13):113-30.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.