No matter what profession they have, if the people don’t have reading habit, it is very difficult to be successful in their occupation. Therefore, students who will have a job in near future should gain the reading and research habits during their school years. Because students decide what occupation they will do in their college years. The aim of this study is to examine the reading and research habits related the occupation of vocational school students, studying tourism in the Eastern Anatolia Region. The study group of the research included a total number of 427 (F=171, M=256) students. Frequency analysis and percentage analysis were used for the descriptive analysis. Chi-square test was used to analyze the differences between parameters. Results revealed that the students’ habit of reading and research about tourism in their leisure time was very low. Furthermore, they did not endeavor sufficiently to get information, to read and research about their occupation. According to results of the study, there was no significant difference between students’ reading habits and, their high school degree and also household income level. There was a significant difference between gender and students’ perception about tourism related resources in the university library, doing researches about tourism in their leisure and discussing with their friends about tourism.
Leisure activities; occupational reading; students of tourism department; vocational high school
Hangi meslekten olursa olsun okuma alışkanlığı kazanmamış bireylerin mesleklerinde başarılı olmaları oldukça güçtür. Bu nedenle ileride bir meslek sahibi olacak öğrencilerin, okul yaşamlarında özellikle de hangi mesleği yapacağının şekillendiği üniversite yıllarında okuma ve araştırma alışkanlığı kazanması çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Doğu Anadolu Bölgesi’nde bulunan, Meslek Yüksekokullarının (MYO) turizm ile ilgili bölümlerinde okuyan öğrencilerin turizm mesleğiyle ilgili okuma ve araştırma alışkanlıklarını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubu 256’sı erkek, 171’i bayan toplam 427 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Betimleyici analizde sıklık (frekans) ve yüzde (%) kullanılmıştır. Değişkenler arası farklılıkların belirlenmesinde ise Kay-Kare testinden yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinden çıkan sonuçlara göre; üniversite öğrencilerinin boş zamanlarında turizm ile ilgili okuma ve araştırma alışkanlıklarının çok düşük olduğu ve mesleki anlamda bilgi edinmek, okuma ve araştırma yapmak için yeterince çaba göstermedikleri belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin turizm mesleğiyle ilgili okuma ve araştırma alışkanlıkları, mezun oldukları lise düzeylerine ve aile gelir durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermezken, cinsiyetlerine göre ise öğrencilerin üniversite kütüphanesinde turizm hakkında araştırma yapılacak kaynakların yeterliliğine ilişkin, boş zamanlarında turizm hakkında araştırmalar yapmalarına ilişkin ve boş zamanlarında arkadaşlarıyla turizmle ilgili konuları tartışmalarına ilişkin erkekler lehine anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Boş zaman değerlendirme; mesleki okuma; turizm bölümü öğrencileri; meslek yüksekokulu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2015 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 2 |
Bibtex | @ { inuefd108784, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {16}, number = {2}, pages = { - }, doi = {10.17679/iuefd.16235298}, title = {Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları}, key = {cite}, author = {Binbaşıoğlu, Hulisi and Tuna, Hakan} } |
APA | Binbaşıoğlu, H. & Tuna, H. (2015). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 16 (2) , - . DOI: 10.17679/iuefd.16235298 |
MLA | Binbaşıoğlu, H. , Tuna, H. "Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (2015 ): - <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8715/108784> |
Chicago | Binbaşıoğlu, H. , Tuna, H. "Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (2015 ): - |
RIS | TY - JOUR T1 - Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları AU - HulisiBinbaşıoğlu, HakanTuna Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - doi: 10.17679/iuefd.16235298 DO - 10.17679/iuefd.16235298 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 16 IS - 2 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/iuefd.16235298 UR - https://doi.org/10.17679/iuefd.16235298 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları %A Hulisi Binbaşıoğlu , Hakan Tuna %T Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları %D 2015 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 16 %N 2 %R doi: 10.17679/iuefd.16235298 %U 10.17679/iuefd.16235298 |
ISNAD | Binbaşıoğlu, Hulisi , Tuna, Hakan . "Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 / 2 (Aralık 2015): - . https://doi.org/10.17679/iuefd.16235298 |
AMA | Binbaşıoğlu H. , Tuna H. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları. INUEFD. 2015; 16(2): -. |
Vancouver | Binbaşıoğlu H. , Tuna H. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 16(2): -. |
IEEE | H. Binbaşıoğlu ve H. Tuna , "Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliği Olarak Meslekle İlgili Okuma Alışkanlıkları", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 16, sayı. 2, ss. , Ara. 2015, doi:10.17679/iuefd.16235298 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.