This study aimed to find out the environment in which prospective teachers were being taught and the quality of prospective teachers. The descriptive study was conducted to reveal faculty members’ views on teacher preparation in Buca Faculty of Education, İzmir, Turkey. The data was gathered through interviews, analyzed using qualitative descriptive techniques. According to the results; one third of the participants were satisfied with the courses and curricula to train qualified teachers, and yet, two third of them were not satisfied with it. Of the twenty one participants, only three thought that the teaching progress worked well, the courses reached their aims; five of them generally agreed the quality of prospective teachers, they expressed that some courses did not actually reach the aims. Most of the participants agreed that prospective teachers did not live the enthusiasm of being a teacher at all or they did up to a limited extent. In addition they affirmed that the faculty itself did not have sufficient classrooms, ateliers, laboratories and libraries, and the Internet facilities provided in the buildings were needed to be fixed up. Last and most importantly the participants speculated that teaching practices were not successful and did not achieve the aim of the teacher development programs.
Higher education; faculty of education; teacher development; faculty members; prospective teachers
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının nasıl bir ortamda yetiştiklerini ve yetiştirilen öğretmenlerin niteliğini öğretim elemanlarının görüşlerine göre tartışmaktır. Buca Eğitim Fakültesi’nde gerçekleştirilen çalışmada veriler, nitel veri toplama tekniklerinden görüşme tekniğiyle toplanmış, betimsel veri çözümleme tekniğiyle çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; bazı katılımcılar, iyi öğretmen yetiştirmek için öğretim programlarını ve programlarda yer alan dersleri yeterli görmesine karşın, bazı katılımcılar yeterli görmemektedir. Çok az sayıda katılımcı (3 kişi), öğretim sürecinin iyi işlediğini ve derslerin hedeflerine ulaştığını; bazı katılımcılar ise genel olarak iyi öğretmen yetiştirilmesine karşın, bazı derslerde hedeflere ulaşmada sorunlar yaşandığını düşünmektedir. Katılımcıların büyük bir çoğunluğu öğretmen adaylarının öğretmenlik coşkusunu ya hiç yaşamadıklarını ya da yeterince yaşamadıklarını vurgulamaktadır. Ayrıca fakültenin derslik, atölye, laboratuar, kütüphane gibi öğretim ortamları ve internet olanakları bakımından yetersiz olduğunu; öğretmenlik uygulamasının başarılı olmadığını, hedefine ulaşmadığını düşünmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2015 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 2 |
Bibtex | @ { inuefd108802, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {İnönü Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {16}, number = {2}, pages = { - }, doi = {10.17679/iuefd.16259330}, title = {Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri}, key = {cite}, author = {Şahin, İdris and Beycioğlu, Kadir} } |
APA | Şahin, İ. & Beycioğlu, K. (2015). Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 16 (2) , - . DOI: 10.17679/iuefd.16259330 |
MLA | Şahin, İ. , Beycioğlu, K. "Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (2015 ): - <https://dergipark.org.tr/tr/pub/inuefd/issue/8715/108802> |
Chicago | Şahin, İ. , Beycioğlu, K. "Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (2015 ): - |
RIS | TY - JOUR T1 - Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri AU - İdrisŞahin, KadirBeycioğlu Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - doi: 10.17679/iuefd.16259330 DO - 10.17679/iuefd.16259330 T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 16 IS - 2 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - doi: 10.17679/iuefd.16259330 UR - https://doi.org/10.17679/iuefd.16259330 Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri %A İdris Şahin , Kadir Beycioğlu %T Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri %D 2015 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 16 %N 2 %R doi: 10.17679/iuefd.16259330 %U 10.17679/iuefd.16259330 |
ISNAD | Şahin, İdris , Beycioğlu, Kadir . "Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16 / 2 (Aralık 2015): - . https://doi.org/10.17679/iuefd.16259330 |
AMA | Şahin İ. , Beycioğlu K. Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri. INUEFD. 2015; 16(2): -. |
Vancouver | Şahin İ. , Beycioğlu K. Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 16(2): -. |
IEEE | İ. Şahin ve K. Beycioğlu , "Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Öğretmen Yetiştirmeye İlişkin Görüşleri", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 16, sayı. 2, ss. , Ara. 2015, doi:10.17679/iuefd.16259330 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.