Bu çalışmada, idari yargılama hukuku bakımından temyiz aşamasında ilk derece mahkemesinin kararını bozma nedenlerinin sınırlı olup olmadığı tartışılacaktır. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunun 49 uncu maddesine göre; Temyiz incelemesi sonunda Danıştay: a) Görev ve yetki dışında bir işe bakılmış olması, b) Hukuka aykırı karar verilmesi, c) Usul hükümlerine uyulmamış olunması, sebeplerinden dolayı incelenen kararı bozabilir. Bu düzenlemeden hareketle, doktrin ve yargı içtihatları da dikkate alınarak, temyiz aşamasında uyuşmazlığa ilişkin mevzuatta yapılan değişikliğin kararı bozma nedeni olup olamayacağı hususu ayrıntılı olarak incelenecek, bunun yanı sıra hukuken doğru sonuçlara ulaşabilmek için başta hukuk güvenliği ilkesi olmak üzere, bu ilkenin türevi diğer ilkeler üzerinde durulacaktır
Temyiz Kararın Bozulması Nedenleri İdari Yargılama Usulü Hukuk Güvenliği
At this study we will discuss whether reasons of reversal of decision at the stage of appeal are limited or not in terms of administrative justice law. According to Procedure of Adminisrative Justice Act (No. 2577) “As a result of appellate review, the Council of State shall set aside the decision examined because of the following reasons: a) the court lacked jurisdiction, b) the decision is against the law, c) procedural provisions were not complied with.” (Art.49) From the point of view of doctrine and judicial practice we will focus on whether it is possible to reversal of decision based on the amendment of related provisions to be applied. Moreover it is is necessary to mention to principle of legal certainty and other principle derived from it for reaching a legally sound result
Diğer ID | JA34SA77FV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.