Günümüzde toplumsal olaylara ve terör eylemlerine sıkça rastlanılmaktadır. Bu olay ve eylemler neticesinde oluşan zararın kim tarafından karşılanacağı konusu önem arz etmektedir. 2004 yılında çıkarılan 5233 sayılı kanun ile terör eylemleri neticesinde oluşan zararı idare karşılayacaktır. Ancak toplumsal olaylar açısından konu tartışmalıdır. Fransa Hukuku’ndan Türk Hukukuna geçen sosyal risk ilkesine göre toplumsal olaylardan doğan zararı idare karşılamalıdır. Sosyal risk ilkesi içtihadi bir ilkedir ve bu ilkeye göre idare ile toplumsal olay sonucu oluşan zarar arasında illiyet bağı olmasa dahi idare oluşan zararı karşılamalıdır. İlliyet bağının olmaması sosyal risk ilkesinin hukukiliği sorununu da gündeme getirmektedir
idare toplumsal olay sosyal risk ilkesi idarenin sorumluluğu illiyet bağı
Acts of terrorism and social events have frequently occurred at the present time. It is highly important whether who to compensate damage caused by these acts. On the basis of the Law 5233 introduced in 2004, the Administration must compensate damage caused by terrorist acts. Yet, it is controversial in terms of social events. According to the principle of social risk passed to Turkish Law from French Law, damage caused by such social events must be compensated by the Administration. This principle is a case law principle which obligates the Administration to compensate damage regardless the existence of causal link between the damage and the social event. The absences of causal link bring the legality of the principle of social risk into question
administration social events principle of social risk responsibility of administration causal link
Diğer ID | JA35FC47VE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.