Çalışmada öncelikle Mesleki Yeterlilik Kurumu personelinin tabi olduğu mevzuat dikkate alınarak hukuki niteliği, mali hakları ve toplu iş sözleşmesi hakkı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Dağınık ve sürekli değişikliğe uğrayarak karmaşık bir hale gelen Kurum mevzuatına rağmen ilgili personelin iş mevzuatına tabi çalışan olduğu, mali haklarının özel düzenlemelere ilaveten iş hukukuna göre belirlenebileceği ve dolayısıyla Anayasa’da güvence altına alınan toplu iş sözleşmesi yapma hakkına sahip olduğuna kanaat getirilmiştir. Ardından, Kurum personeli için öngörülen tavan ücret düzenlemesi, özellikle Sayıştay uygulaması ve Mahkemenin tavan ücreti aşan ödemeler hakkında verdiği kamu zararına ilişkin kararlarına değinilmiş; Anayasa Mahkemesi’nde somut norm denetimine konu olan tavan ücret düzenlemesinin Anayasaya aykırılığına ilişkin Yüksek Mahkemece verilen ret kararı irdelenmiştir. Yine konuyla yakından ilgili olduğu için Yargıtay’ın ilave tediye ücretine ilişkin verdiği kararlarına da kısmen değinilmiştir. Özellikle Anayasa Mahkemesi’nin bütçe disiplini ve kamu yararı gerekçeleri dikkate alınarak tavan ücret sınırlamasının hukuka uygunluğu tartışılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda tavan ücret sınırlamasının yargı kararlarına rağmen hukuk devleti ve sosyal devlet ilkeleri karşısında kamu işçisinin toplu sözleşme ile ücretini belirleme hakkına ilişkin sorunlu bir sınırlama oluşturduğuna kanaat getirilmiştir.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Personel Tavan Ücret Bütçe Disiplini.
In the study, first of all, the legal qualifications, financial rights and collective bargaining rights of the Vocational Qualifications Authority personnel are tried to be revealed by taking into account the legislation to which they are subject. It is concluded that the relevant personnel are employees subject to the labor legislation, their financial rights can be determined according to the labor law as well as special regulations, and therefore they have the right to make collective bargaining agreements guaranteed by the Constitution despite the complex and constantly changing legislation of the Agency. Subsequently, the ceiling wage regulation foreseen for the personnel of the Agency, especially the practice of the Court of Accounts regarding the payments in excess of the ceiling wage and the decisions of the Court of Accounts regarding public loss are mentioned; the rejection decision of the Supreme Court regarding the unconstitutionality of the ceiling wage regulation subjected to concrete norm review by the Constitutional Court is analyzed. The decisions of the Court of Cassation on additional payment are also partially mentioned since they are closely related to the subject. In particular, the Constitutional Court's justifications of budget discipline and public interest are taken into consideration to discuss the constitutionality of the salary ceiling. In this context, it is concluded that the salary cap practice constitutes a problematic constraint on the execution of public services.
Vocational Qualifications Authority Personnel Wage Ceiling Budget Discipline.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku, Kamu Hukuku (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.