Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Predict-Observe-Explain Strategy on Students’ Academic Achievement, Scientific Process Skills and Attitude towards Science

Yıl 2020, , 79 - 89, 05.11.2020
https://doi.org/10.29129/inujgse.786351

Öz

Purpose: When the science lesson curriculum is examined, it is seen that the main purpose is to raise science literate individuals. In order to achieve this goal, constructivist approaches are needed instead of traditional teaching approaches. Predict Observe Explain (POE) is also one of the tools suitable for constructivism and includes a demonstration experiment and related prediction and observation steps.This study aims to investigate the effects of the Predict-Observe-Explain (POE) strategy on fourth grade students’ academic achievement, scientific process skills, and attitude towards science

Design & Methodology: In this semi-experimental research design, 17 students were in the control group and 15 were in the experimental group. For data collection, three different scales were used. The scales were administered to all participants at the beginning and at the end of the implementation. The experimental group was exposed to POE during their lessons for six weeks and the control group received regular instruction which is suggested by the Ministry of National Education.

Findings: The results revealed that students in the experimental group had significantly higher scores than the students in the control group in terms of academic achievement and scientific process skills. However, no difference was observed in their attitude towards science.

Implications & Suggestions: In subsequent studies, the effects of POE on different age groups can be analyzed. 

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Acar Şeşen, B., & Mutlu, A. (2016). Predict-Observe-Explain tasks in chemistry laboratory: pre-service elementary teachers’ understanding and attitudes. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 184 208.
  • Adebayo, F., & Olufunke, B.T. (2015). Generative and Predict-Observe-Explain instructional strategies: towards enhancing basic science practical skills of lower primary school pupils. International Journal of Elementary Education, 4(4), 86-92.
  • Akgün, A., Tokur, F. & Özkara. (2013). TGA stratejisinin basınç konusunun öğretimine olan etkisinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 348-369.
  • Arslan, A. (2013). Araştırma-Sorgulama ve model tabanlı araştırma-sorgulama ortamlarında öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin ve kavramsal değişim süreçlerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arsy, H. I., Prasetyo, A. P. B., & Subali, B. (2020). Predict-Observe-Explain strategy with group investigation effect on students’ critical thinking skills and learning achievement. Journal of Primary Education, 9(1), 75–83.
  • Aydın, M. (2010). Fen ve teknoloji öğretiminde tahmin-gözlem-açıklama tekniğinin kullanımının kavram yanılgılarının giderilmesine ve öğrenci başarısına etkisinin araştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Aydoğdu, B. & Karakuş, F. (2015). İlkokul öğrencilerine yönelik temel beceri ölçeğinin Türkçe’ye uyarlama çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(34), 105-131.
  • Bilen, K. (2009). Tahmin Et-Gözle-Açıla yöntemine dayalı laboratuvar uygulamalarının öğretmen adaylarının kavramsal başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, tutumlarına ve bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çepni, S. (2011). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitave and mixed methods approaches. (2nd ed.) Thousand Oaks: Sage.
  • Erdem Özcan, G. (2019). İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde tahmin gözlem açıklama stratejisine dayalı öğretimin akademik başarı tutum ve kalıcılığa etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Farida, D., Waluyo, J., & Fikr, K. (2018). The effect of POE learning models (Prediction, Observation, and Explanation) with probing-prompting techniques on the student’s cognitive learning outcomes of SMA Muhammadiyah 3 Jember. Pancaran Pendidikan FKIP Universitas Jember, 7(3), 51-56.
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz, G., Altın, A., & Sahbaz, F. (1994). Bilgisayar destekli eğitimin öğrencilerin fen bilgisi başarılarına ve fen bilgisi ilgilerine etkisi. Birinci Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Göktürk, M. (2015). Fen ve teknoloji dersinde TGA stratejisi ile zenginleştirilmiş animasyon destekli öğretimin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı.
  • Hançer, A. H. (2009). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin problem çözme becerisine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 55-72.
  • Harman, G. (2015). Tahmin Gözlem Açıklama (TGA) yöntemine dayalı bir laboratuvar etkinliği: Hücre zarından madde geçişi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 4(1), 23-36.
  • Hilario, J. S. (2015). The Use of Predict-Observe-Explain-Explore (POEE) as a new teaching strategy in general chemistry-laboratory. International Journal of Education and Research, 3(2), 37-48.
  • İnci, Ş. (2015). Yapılandırmacı yaklaşıma göre tasarlanan ilköğretim programında velilerin rollerini yerine getirme düzeyi (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kalaycı, N. (2014). Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Kara, E. (2017). Tahmin et- gözle-açikla stratejisine dayalı fen öğretiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve başarısına etkisinin araştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaçallı, S. (2011). İlköğretim 4. sinif fen ve teknoloji dersinde proje tabanli öğrenme yönteminin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karatekin, P. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının biyoloji laboratuvarlarında TGA tekniğinin öğrencilerin başarı, tutum ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Kearney, M. & Treagust, D. F. (2001). Constructivism as a referent in the design and development of a computer program using interactive digital video to enhance learning in physics. Australian Journal of Educational Technology, 17(1), 64-79.
  • Keeratichamroen, W., Panijpan, B. & Dahsah, C. (2007). Using the Predict-Observe-Explain (POE) to promote students’ learning of tapioca bomb and chemical reactions. Mahidol University, Annual Research Abstracts, 35, 563
  • Kırılmazkaya, G., & Kırbağ Zengin, F. (2015). Tahmin Et-Gözle-açıkla yönteminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve fene karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 975-982.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H., & Kavak, N.(2002). Yapılandırıcı öğrenme teorisine dayanan etkili bir öğretim yöntemi-tahmin et-gözle-açikla-“Buz ile su kaynatılır mı?” V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Aralık, Ankara, Bildiriler Kitabı, 670-675.
  • Kozcu-Çakır, N., Güven, G., & Özdemir, O. (2017). TGA stratejisinin genel biyoloji laboratuvar uygulamalarında etkililiğine ilişkin bir araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 2014-2035.
  • Mısır, N. (2009). Elektrostatik ve Elektrik Akımı Ünitelerinde TGA yöntemine dayalı olarak geliştirilen etkinliklerin uygulanması ve etkililiğin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Nurhuda, N. Lukito, A. & Djalil, M. D. (2018). Effectiveness of cooperative learning instructional tools with predict-observe-explain strategy on the topic of cuboid and cube. IOP Conf. Series: Journal of Physics: Conf. Series, 947, 1-5.
  • Özçelik, H. (2019). Kavram karikatürleri ile desteklenen tahmin et-gözle-açıkla (TGA) yönteminin ortaokul öğrencilerinin sorgulama becerileri, bilimsel süreç becerileri ve kavram öğrenmelerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özyılmaz, G. A. (2008). İlköğretimde analojiler kavram karikatürleri ve tahmin-gözlem-açiklama teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine etkisi (Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Padilla, M., Cronin, L., & Twiest, M. (1985). The development and validation of the test of basic process skills. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, French Lick, IN.
  • Palmer, D. (1995). The POE in the primary school: An evaluation. Research In Science Education, 25(3), 323-332.
  • Rini, A. P., Suryani, N. & Fadhilah, S. S. (2019). Development of the predict observe explain (POE)-based thematic teaching materials. International Journal of Educational Research Review, 4(1),1-7
  • Sağırekmekçi, H. (2016). “Tahmin-Gözlem-Açıklama’’(TGA) stratejisine dayalı fen ve doğa etkinliklerinin, okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve bilişsel alan yeteneklerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Hatay.
  • Sreerekha, S., Arun, R. R., & Swapna, S. (2016). Effect of Predict-Observe-Explain strategy on achievement in chemistry of secondary school students. International Journal of Education & Teaching Analytics I, 1(1), 1-5.
  • Teerasong, S., Chantore, W., Ruenwongsa, P., & Nacapricha, D. (2010). Development of a predict-observe-explain strategy for teaching floe injection at undergraduate chemistry. The International Journal of Learning, 17(8), 137-150.
  • Tekin, S. (2008). Tahmin-Gözlem-Açıklama stratejisinin fen laboratuvarında kullanımı: Kükürdün molekül kütlesi nedir?. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 2.
  • Tokur, F. (2011). TGA stratejisinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bitkilerde büyüme-gelişme konusunu anlamalarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Turgut, H. (2002). Fen bilgisi öğretiminde yapılandırmacı öğretim yaklaşımı ile modellendirilmiş etkinliklerin öğrencide kavramsal gelişme ve başarıya etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ünal, Ç., & Çelikkaya, T. (2009). Yapılandırmacı yaklaşımın sosyal bilgiler öğretiminde başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi (5. sınıf örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 197-212.
  • Wu, Y. T., & Tsai, C. C. (2005). Development of elementary school students’ cognitive structures and information processing strategies under long-term constructivist-oriented science instruction. Science Education, 89, 822– 846.

Tahmin Et-Gözle-Açıkla Stratejisinin Öğrencilerin Akademik Başarıları, Bilimsel Süreç Becerileri ve Bilime Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkileri

Yıl 2020, , 79 - 89, 05.11.2020
https://doi.org/10.29129/inujgse.786351

Öz

Amaç: Fen bilimleri dersi öğretim programı incelendiğinde temel amacının fen okuryazarı bireyler yetiştirmek olduğu görülmektedir. Bu amaca ulaşmak için geleneksel öğretim yaklaşımları yerine yapılandırmacılığa uygun yaklaşımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Tahmin Et Gözle Açıkla (TGA) da yapılandırmacılığa uygun araçlardan biri olup bir gösteri deneyi ve buna bağlı tahmin ve gözlem basamaklarını içermektedir. Bu çalışma Tahmin Et Gözle Açıkla (TGA) stratejisinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, bilimsel süreç becerileri ve fene karşı tutumlarına olan etkisini araştırmayı amaçlamaktadır.

Yöntem: Bu yarı deneysel araştırma deseninde 17 öğrenci kontrol grubunda ve 15 öğrenci deney grubundadır. Veri toplama için üç farklı ölçek kullanılmıştır. Ölçekler, uygulamanın başında ve sonunda tüm katılımcılara uygulanmıştır. Deney grubunda altı hafta boyunca dersler TGA’ya göre işlenmiş ve kontrol grubuna ise Milli Eğitim Bakanlığı'nın önerdiği şekilde eğitim verilmiştir.

Bulgular: Sonuçlar deney grubundaki öğrencilerin akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri açısından kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha yüksek puanlara sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ancak bilime karşı tutumlarında bir farklılık gözlenmemiştir.

Sonuçlar ve Öneriler: Sonraki çalışmalarda, TGA’nın farklı yaş grupları üzerindeki etkileri analiz edilebilir.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Acar Şeşen, B., & Mutlu, A. (2016). Predict-Observe-Explain tasks in chemistry laboratory: pre-service elementary teachers’ understanding and attitudes. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 184 208.
  • Adebayo, F., & Olufunke, B.T. (2015). Generative and Predict-Observe-Explain instructional strategies: towards enhancing basic science practical skills of lower primary school pupils. International Journal of Elementary Education, 4(4), 86-92.
  • Akgün, A., Tokur, F. & Özkara. (2013). TGA stratejisinin basınç konusunun öğretimine olan etkisinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 348-369.
  • Arslan, A. (2013). Araştırma-Sorgulama ve model tabanlı araştırma-sorgulama ortamlarında öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin ve kavramsal değişim süreçlerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arsy, H. I., Prasetyo, A. P. B., & Subali, B. (2020). Predict-Observe-Explain strategy with group investigation effect on students’ critical thinking skills and learning achievement. Journal of Primary Education, 9(1), 75–83.
  • Aydın, M. (2010). Fen ve teknoloji öğretiminde tahmin-gözlem-açıklama tekniğinin kullanımının kavram yanılgılarının giderilmesine ve öğrenci başarısına etkisinin araştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Aydoğdu, B. & Karakuş, F. (2015). İlkokul öğrencilerine yönelik temel beceri ölçeğinin Türkçe’ye uyarlama çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(34), 105-131.
  • Bilen, K. (2009). Tahmin Et-Gözle-Açıla yöntemine dayalı laboratuvar uygulamalarının öğretmen adaylarının kavramsal başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, tutumlarına ve bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çepni, S. (2011). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitave and mixed methods approaches. (2nd ed.) Thousand Oaks: Sage.
  • Erdem Özcan, G. (2019). İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde tahmin gözlem açıklama stratejisine dayalı öğretimin akademik başarı tutum ve kalıcılığa etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Farida, D., Waluyo, J., & Fikr, K. (2018). The effect of POE learning models (Prediction, Observation, and Explanation) with probing-prompting techniques on the student’s cognitive learning outcomes of SMA Muhammadiyah 3 Jember. Pancaran Pendidikan FKIP Universitas Jember, 7(3), 51-56.
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz, G., Altın, A., & Sahbaz, F. (1994). Bilgisayar destekli eğitimin öğrencilerin fen bilgisi başarılarına ve fen bilgisi ilgilerine etkisi. Birinci Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Göktürk, M. (2015). Fen ve teknoloji dersinde TGA stratejisi ile zenginleştirilmiş animasyon destekli öğretimin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı.
  • Hançer, A. H. (2009). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin problem çözme becerisine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 55-72.
  • Harman, G. (2015). Tahmin Gözlem Açıklama (TGA) yöntemine dayalı bir laboratuvar etkinliği: Hücre zarından madde geçişi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 4(1), 23-36.
  • Hilario, J. S. (2015). The Use of Predict-Observe-Explain-Explore (POEE) as a new teaching strategy in general chemistry-laboratory. International Journal of Education and Research, 3(2), 37-48.
  • İnci, Ş. (2015). Yapılandırmacı yaklaşıma göre tasarlanan ilköğretim programında velilerin rollerini yerine getirme düzeyi (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kalaycı, N. (2014). Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimi ve öğrenme sürecine yansımaları (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Kara, E. (2017). Tahmin et- gözle-açikla stratejisine dayalı fen öğretiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve başarısına etkisinin araştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaçallı, S. (2011). İlköğretim 4. sinif fen ve teknoloji dersinde proje tabanli öğrenme yönteminin akademik başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karatekin, P. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının biyoloji laboratuvarlarında TGA tekniğinin öğrencilerin başarı, tutum ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Kearney, M. & Treagust, D. F. (2001). Constructivism as a referent in the design and development of a computer program using interactive digital video to enhance learning in physics. Australian Journal of Educational Technology, 17(1), 64-79.
  • Keeratichamroen, W., Panijpan, B. & Dahsah, C. (2007). Using the Predict-Observe-Explain (POE) to promote students’ learning of tapioca bomb and chemical reactions. Mahidol University, Annual Research Abstracts, 35, 563
  • Kırılmazkaya, G., & Kırbağ Zengin, F. (2015). Tahmin Et-Gözle-açıkla yönteminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve fene karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 975-982.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H., & Kavak, N.(2002). Yapılandırıcı öğrenme teorisine dayanan etkili bir öğretim yöntemi-tahmin et-gözle-açikla-“Buz ile su kaynatılır mı?” V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Aralık, Ankara, Bildiriler Kitabı, 670-675.
  • Kozcu-Çakır, N., Güven, G., & Özdemir, O. (2017). TGA stratejisinin genel biyoloji laboratuvar uygulamalarında etkililiğine ilişkin bir araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 2014-2035.
  • Mısır, N. (2009). Elektrostatik ve Elektrik Akımı Ünitelerinde TGA yöntemine dayalı olarak geliştirilen etkinliklerin uygulanması ve etkililiğin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Nurhuda, N. Lukito, A. & Djalil, M. D. (2018). Effectiveness of cooperative learning instructional tools with predict-observe-explain strategy on the topic of cuboid and cube. IOP Conf. Series: Journal of Physics: Conf. Series, 947, 1-5.
  • Özçelik, H. (2019). Kavram karikatürleri ile desteklenen tahmin et-gözle-açıkla (TGA) yönteminin ortaokul öğrencilerinin sorgulama becerileri, bilimsel süreç becerileri ve kavram öğrenmelerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özyılmaz, G. A. (2008). İlköğretimde analojiler kavram karikatürleri ve tahmin-gözlem-açiklama teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine etkisi (Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Padilla, M., Cronin, L., & Twiest, M. (1985). The development and validation of the test of basic process skills. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, French Lick, IN.
  • Palmer, D. (1995). The POE in the primary school: An evaluation. Research In Science Education, 25(3), 323-332.
  • Rini, A. P., Suryani, N. & Fadhilah, S. S. (2019). Development of the predict observe explain (POE)-based thematic teaching materials. International Journal of Educational Research Review, 4(1),1-7
  • Sağırekmekçi, H. (2016). “Tahmin-Gözlem-Açıklama’’(TGA) stratejisine dayalı fen ve doğa etkinliklerinin, okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve bilişsel alan yeteneklerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Hatay.
  • Sreerekha, S., Arun, R. R., & Swapna, S. (2016). Effect of Predict-Observe-Explain strategy on achievement in chemistry of secondary school students. International Journal of Education & Teaching Analytics I, 1(1), 1-5.
  • Teerasong, S., Chantore, W., Ruenwongsa, P., & Nacapricha, D. (2010). Development of a predict-observe-explain strategy for teaching floe injection at undergraduate chemistry. The International Journal of Learning, 17(8), 137-150.
  • Tekin, S. (2008). Tahmin-Gözlem-Açıklama stratejisinin fen laboratuvarında kullanımı: Kükürdün molekül kütlesi nedir?. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 2.
  • Tokur, F. (2011). TGA stratejisinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bitkilerde büyüme-gelişme konusunu anlamalarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adıyaman.
  • Turgut, H. (2002). Fen bilgisi öğretiminde yapılandırmacı öğretim yaklaşımı ile modellendirilmiş etkinliklerin öğrencide kavramsal gelişme ve başarıya etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ünal, Ç., & Çelikkaya, T. (2009). Yapılandırmacı yaklaşımın sosyal bilgiler öğretiminde başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi (5. sınıf örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 197-212.
  • Wu, Y. T., & Tsai, C. C. (2005). Development of elementary school students’ cognitive structures and information processing strategies under long-term constructivist-oriented science instruction. Science Education, 89, 822– 846.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Arslan 0000-0002-0039-0243

İrfan Emre 0000-0003-0591-3397

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 5 Kasım 2020
Gönderilme Tarihi 27 Ağustos 2020
Kabul Tarihi 31 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Arslan, M., & Emre, İ. (2020). The Effect of Predict-Observe-Explain Strategy on Students’ Academic Achievement, Scientific Process Skills and Attitude towards Science. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(14), 79-89. https://doi.org/10.29129/inujgse.786351