Bu
çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe okullarında görev yapan matematik dersi
öğretmenlerinin ilköğretim kurumları sınıf geçme yönetmeliği ile ilgili
görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme
tekniği ile açık uçlu yazılı anket tekniği bir arada kullanılmıştır. Araştırma
varolan durumu ortaya koyuyor olması nedeniyle betimsel nitelikli bir
çalışmadır. Çalışmada öğretmenlerle görüşülme yolu tercih edilmiş, ancak
görüşme sırasında ses kayıt cihazının kullanımından kaygı duyan öğretmenlere
açık uçlu yazılı anket uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler
nvivo9 paket programına girilmiş, görüşmelere ilişkin analizlere ulaşılmıştır.
Ulaşılan analiz sonuçlarına göre, görüşlerine başvurulan öğretmenlerin
ilköğretim kurumları sınıf geçme yönetmeliğinin sınırlılıkları hakkında görüş
bildirdiği, yönetmeliğin faydalarına değinen 4 tane öğretmen olduğu ve mevcut
durumun iyileştirilmesi için öneriler getirildiği görülmüştür. Mevcut
yönetmeliğin sınırlılıkları arasında en fazla öğrencilerden kaynaklanan
sorunlara referans olunduğu, öğretmenlerden kaynaklanan sorunlara ve
yönetmeliğin son halinden kaynaklanan sorunlara da sıkça yer verildiği
görülmüştür. Bu veriler doğrultusunda, mevcut durumun iyileştirilmesi için
işevuruk öneriler sıralanmaya çalışılmıştır.
öğretmen görüşleri matematik dersi ilköğretim sınıf geçme yönetmeliği
The purpose of this study is to investigate the views of mathematics
teachers about the elementary regulations on classroom passing in Turkish
education system. Interview method and open-ended questionnaire methods were
employed together. This is a descriptive study due to exposing the present
data. Although interview method was preferred, the open-ended questionnaire for
some teachers avoiding to accept voice recording, was used to get more
diversity. Data was entered to Nvivo9 package program and analyzed. According
to the analyzes, all of the teachers taking part in this research expressed
their opinion on the disadvantage of present written regulations about
promotion system. 4 of 15 teachers expressed advantages of this system and all
of them recommended some suggestions to fix present negativities. The most
referred disadvantage of the system was problems arising from students.
Problems arising from teachers and written regulations were referred
abundantly. In accordance with the data, some useful recommendations were
suggested.
mathematics elementary regulations on classroom passing teachers' view
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.