Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik öğretmenlerinin sınıf geçmeye ilişkin ilköğretim yönetmeliği hakkındaki görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 4, 18 - 29, 31.10.2015

Öz

Bu
çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe okullarında görev yapan matematik dersi
öğretmenlerinin ilköğretim kurumları sınıf geçme yönetmeliği ile ilgili
görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme
tekniği ile açık uçlu yazılı anket tekniği bir arada kullanılmıştır. Araştırma
varolan durumu ortaya koyuyor olması nedeniyle betimsel nitelikli bir
çalışmadır. Çalışmada öğretmenlerle görüşülme yolu tercih edilmiş, ancak
görüşme sırasında ses kayıt cihazının kullanımından kaygı duyan öğretmenlere
açık uçlu yazılı anket uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler
nvivo9 paket programına girilmiş, görüşmelere ilişkin analizlere ulaşılmıştır.
Ulaşılan analiz sonuçlarına göre, görüşlerine başvurulan öğretmenlerin
ilköğretim kurumları sınıf geçme yönetmeliğinin sınırlılıkları hakkında görüş
bildirdiği, yönetmeliğin faydalarına değinen 4 tane öğretmen olduğu ve mevcut
durumun iyileştirilmesi için öneriler getirildiği görülmüştür. Mevcut
yönetmeliğin sınırlılıkları arasında en fazla öğrencilerden kaynaklanan
sorunlara referans olunduğu, öğretmenlerden kaynaklanan sorunlara ve
yönetmeliğin son halinden kaynaklanan sorunlara da sıkça yer verildiği
görülmüştür. Bu veriler doğrultusunda, mevcut durumun iyileştirilmesi için
işevuruk öneriler sıralanmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Alabaş, R. ve Kamer, S.T. (2007). Sosyal bilgiler öğretim programının değerlendirilmesi: uygulayıcı görüşlerinin nitel analizi. 1.Ulusal İlköğretim Kongresi, 15-17 Kasım, Hacettepe Üniversitesi, Ankara
  • Altun, S.A. (2009). İlköğretim öğrencilerinin akademik başarısızlıklarına ilişkin veli, öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 567-586.
  • Aydoğan, İ. (2010). İlköğretim okullarında sınıf geçme (Türkiye ve diğer ülkeler: karşılaştırmalı bir çalışma). Journal of World of Turks, vol 2, no 3.
  • Başaran, İ.E. (1996). Eğitim Yönetimi, Yargıcı Matbaası, Ankara.
  • Başaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi nitelikli okul, Feryal Matbaası, Ankara.
  • Bayındır, E. (2009). Ortaöğretimde sınıf geçme ve sınav yönetmeliğinin öğrenci başarısına etkisi (Avcılar Lisesi örneği). Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi, teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çakan, M. (2002). Bilişsel stil ile zekâ kavramlarının öğrenci başarısı açısından irdelenmesi ve taşıdıkları önem. Eğitim Araştırmaları, 8, 86-95.
  • Demir, S. ve Şahin, S. (2009). İlköğretim okullarında 1‐5. Sınıflarda yapılandırmacılık yaklaşımına göre oluşturulan eğitim programlarının uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. Journal of Qafqaz University, 26, 158-171.
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı eğitim. 24.10.2012 tarihinde http://www.egitim.aku.edu.tr/kegitim.pdf adresinden alındı.
  • Ersoy, Y. (2003). Teknoloji destekli matematik eğitimi-1: Gelişmeler, politikalar ve stratejiler. İlköğretim-Online, 2 (1), 18-27.
  • EURYDICE (2011). National Education Systems and Policies. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurybase_en.php adresinden 17.03.2011 tarihinde alındı.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • MEB (2008). Ortaöğretime Geçiş Sistemi, SBS 2008 sayısal bilgileri. http://oges.meb.gov.tr/ adresinden 14.03.2010 tarihinde indirildi.
  • MEB (2009). Ortaöğretime Geçiş Sistemi, SBS 2009 sayısal bilgileri. http://oges.meb.gov.tr/ adresinden 15.03.2010 tarihinde indirildi.
  • MEB (2010). Ortaöğretime Geçiş Sistemi, SBS 2010 sayısal bilgileri. http://oges.meb.gov.tr/ adresinden 15.03.2010 tarihinde indirildi.
  • MEB (2012). Mevzuat Bankası, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html adresinden 17.03.2011 tarihinde alındı.
  • OECD (2009). Pisa 2006 Technical Report. 20. 12.2009 tarihinde Web:http://www.pisa.oecd.org/dataoecd/0/47/42025182/.pdf adresinden alındı.
  • ÖSYM (2012). Yükseköğretime Geçiş Sistemi, YGS 2011 sayısal bilgileri. http://www.osym.gov.tr/dosya/1-57611/h/3-2010-2011-ygs-sonuclari-28042011.pdf adresinden 03.06.2011 tarihinde indirildi.
  • Semerci, Ç. ve Bektaş, C. (2005). İnternet temelli ölçmelerin geçerliğini sağlamada yeni yaklaşımlar. The Online-Journal of Educational Technology, vol:4, issue:1
  • Sönmez, V. (2008). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Pegem Yay. Ankara
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. A. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama Örnekleri, Ankara: Epsilon Yayınları.
  • Tosun, C. (2006). Yabancı dille eğitim sorunu. Journal of Language and Linguistic Studies, vol:2, no:1.
  • Üredi, I. ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt 1, sayı 2.
  • Yenilmez, K. ve Duman, A. (2008). İlköğretimde matematik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin öğrenci görüşleri. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 251-268.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

The views of Mathematics teachers about elementary regulations on classroom passing

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 4, 18 - 29, 31.10.2015

Öz

The purpose of this study is to investigate the views of mathematics
teachers about the elementary regulations on classroom passing in Turkish
education system. Interview method and open-ended questionnaire methods were
employed together. This is a descriptive study due to exposing the present
data. Although interview method was preferred, the open-ended questionnaire for
some teachers avoiding to accept voice recording, was used to get more
diversity. Data was entered to Nvivo9 package program and analyzed. According
to the analyzes, all of the teachers taking part in this research expressed
their opinion on the disadvantage of present written regulations about
promotion system. 4 of 15 teachers expressed advantages of this system and all
of them recommended some suggestions to fix present negativities. The most
referred disadvantage of the system was problems arising from students.
Problems arising from teachers and written regulations were referred
abundantly. In accordance with the data, some useful recommendations were
suggested.

Kaynakça

  • Alabaş, R. ve Kamer, S.T. (2007). Sosyal bilgiler öğretim programının değerlendirilmesi: uygulayıcı görüşlerinin nitel analizi. 1.Ulusal İlköğretim Kongresi, 15-17 Kasım, Hacettepe Üniversitesi, Ankara
  • Altun, S.A. (2009). İlköğretim öğrencilerinin akademik başarısızlıklarına ilişkin veli, öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 567-586.
  • Aydoğan, İ. (2010). İlköğretim okullarında sınıf geçme (Türkiye ve diğer ülkeler: karşılaştırmalı bir çalışma). Journal of World of Turks, vol 2, no 3.
  • Başaran, İ.E. (1996). Eğitim Yönetimi, Yargıcı Matbaası, Ankara.
  • Başaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi nitelikli okul, Feryal Matbaası, Ankara.
  • Bayındır, E. (2009). Ortaöğretimde sınıf geçme ve sınav yönetmeliğinin öğrenci başarısına etkisi (Avcılar Lisesi örneği). Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi, teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çakan, M. (2002). Bilişsel stil ile zekâ kavramlarının öğrenci başarısı açısından irdelenmesi ve taşıdıkları önem. Eğitim Araştırmaları, 8, 86-95.
  • Demir, S. ve Şahin, S. (2009). İlköğretim okullarında 1‐5. Sınıflarda yapılandırmacılık yaklaşımına göre oluşturulan eğitim programlarının uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. Journal of Qafqaz University, 26, 158-171.
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı eğitim. 24.10.2012 tarihinde http://www.egitim.aku.edu.tr/kegitim.pdf adresinden alındı.
  • Ersoy, Y. (2003). Teknoloji destekli matematik eğitimi-1: Gelişmeler, politikalar ve stratejiler. İlköğretim-Online, 2 (1), 18-27.
  • EURYDICE (2011). National Education Systems and Policies. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurybase_en.php adresinden 17.03.2011 tarihinde alındı.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • MEB (2008). Ortaöğretime Geçiş Sistemi, SBS 2008 sayısal bilgileri. http://oges.meb.gov.tr/ adresinden 14.03.2010 tarihinde indirildi.
  • MEB (2009). Ortaöğretime Geçiş Sistemi, SBS 2009 sayısal bilgileri. http://oges.meb.gov.tr/ adresinden 15.03.2010 tarihinde indirildi.
  • MEB (2010). Ortaöğretime Geçiş Sistemi, SBS 2010 sayısal bilgileri. http://oges.meb.gov.tr/ adresinden 15.03.2010 tarihinde indirildi.
  • MEB (2012). Mevzuat Bankası, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html adresinden 17.03.2011 tarihinde alındı.
  • OECD (2009). Pisa 2006 Technical Report. 20. 12.2009 tarihinde Web:http://www.pisa.oecd.org/dataoecd/0/47/42025182/.pdf adresinden alındı.
  • ÖSYM (2012). Yükseköğretime Geçiş Sistemi, YGS 2011 sayısal bilgileri. http://www.osym.gov.tr/dosya/1-57611/h/3-2010-2011-ygs-sonuclari-28042011.pdf adresinden 03.06.2011 tarihinde indirildi.
  • Semerci, Ç. ve Bektaş, C. (2005). İnternet temelli ölçmelerin geçerliğini sağlamada yeni yaklaşımlar. The Online-Journal of Educational Technology, vol:4, issue:1
  • Sönmez, V. (2008). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Pegem Yay. Ankara
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. A. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama Örnekleri, Ankara: Epsilon Yayınları.
  • Tosun, C. (2006). Yabancı dille eğitim sorunu. Journal of Language and Linguistic Studies, vol:2, no:1.
  • Üredi, I. ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt 1, sayı 2.
  • Yenilmez, K. ve Duman, A. (2008). İlköğretimde matematik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin öğrenci görüşleri. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 251-268.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Şan

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2015
Gönderilme Tarihi 19 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Şan, İ. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf geçmeye ilişkin ilköğretim yönetmeliği hakkındaki görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(4), 18-29.