Amaç: Türkiye'de ve dünyada 2005-2014 seneleri içinde üstün
yeteneklilerin matematik eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaları farklı alt
amaçlara göre inceleyerek analiz etmektir. Bu amaçla 12 alt amaç oluşturulmuş
ve bu alt amaçlara yönelik literatür taraması gerçekleştirilmiştir.
Yöntem: Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nicel araştırma
yöntemlerinden olan tarama desenlerinden olan belgesel tarama kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemi 5 veri tabanından elde edilen 101 çalışmadan oluşmuştur.
Bulgular: Verilerin betimsel analizleri sonucunda en fazla çalışmanın
Amerika’da yapıldığı ve bu çalışmaların daha çok makale türünde yayınlandığı
görülmüştür. Bu çalışmalarda nicel çalışma yönteminin daha fazla tercih
edildiği ve en fazla çalışmanın 2010 yılında üretildiği görülmüştür. Ayrıca
nitel çalışmalarda en fazla durum çalışması, nicel çalışmalarda ise en fazla
tarama çalışması gerçekleştirildiği görülmüştür. Karma çalışmalarda en fazla
yakınsayan paralel yöntemlerin tercih edildiği ve amaç olarak en fazla
matematik eğitimi kategorisinin hedef alındığı görülmüştür.
Sonuçlar ve
Öneriler: Araştırmacılar üstün
yeteneklilerin matematik eğitimi alanına daha çok yönlendirilmeli ve bu alanda
daha çok çalışma yapılması sağlanmalıdır.
Üstün Yetenekliler Matematik Eğitimi Üstün Yeteneklilerin Matematik Eğitimi
Purpose: The purpose of this study was to analyze
the studies about mathematics education of gifted students between 2004-2015
both in Turkey and the World in terms of sub-aims of the studies. For this
purpose, 12 sub-aim categories were formed and literature was scanned according
to those sub-aims.
Design &
Methodology: Quantitative research method was
used in this research. Documentary screening, one of the quantitative research
methods, has been used. The sample of the study included 101 studies from 5
databases.
Findings: At the end of descriptive data analysis,
it was observed that there were more foreign studies than national ones,
specially the most productive country is USA and more foreign articles were
produced. Quantitative methods were preferred and the most productive year was
2010. Additionally, case studies were reported to be the mostly preferred
qualitative study, and screening studies were the mostly encountered
quantitative studies. In mixed studies convergent parallel methods were mostly
used and the most frequent aim was mathematics education.
Implications & Suggestions: Researchers should be more oriented to mathematics education
of the gifted and more products should be uncovered in this area.
Gifted Mathematics Education Mathematics Education of Gifted Students
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 8 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.