Bu araştırmanın amacı, üniversite son sınıftaki öğretmen adaylarının
öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüşlerinin öğretmen-öğrenme
süreçleri, zamanı verimli kullanma, uygulama öğretmeni ve uygulamadan
sorumlu öğretim görevlisi tarafından bilgilendirme düzeyleri, uygulama
öğretmeni ve uygulamadan sorumlu öğretim görevlisi tarafından
desteklenme düzeyleri, Fakültedeki öğretmenlik uygulaması dersinin katkı
düzeyi ve uygulama okulundaki tarafların katkı düzeyi açısından görüşlerinin
belirlenmesidir. Veriler Özkılıç vd.(2008) tarafından geliştirilen 27 maddelik
bilgi toplama formu aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışmanın araştırma
grubunu Eğitim Fakültesi son sınıfında öğrenim gören 268 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Verilerin analizinde maddelerin her biri için yüzde ve
frekans hesaplanmıştır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde veriler
öğretmen adaylarının birçok durumda öğretimle ilgili kendilerini yeterli
değerlendiklerini göstermiştir. Bunun yanı sıra adaylar zamanı kullanma
biçimlerini kısmen yeterli olarak belirtmişlerdir. Öğretmenlik uygulaması
dersinde uygulamadan sorumlu öğretim elemanı ve uygulama okulundaki
öğretmenlerinden bu ders sürecinde aldıkları desteği yeterli düzeyde
desteklendim olarak belirttikleri bulgusuna varılmıştır. Ayrıca uygulamadan
sorumlu öğretim elemanı tarafından yapılan bilgilendirme çalışmalarını
kısmen yeterli olarak belirtirken uygulama okulundaki öğretmen tarafından
bilgilendirilme düzeyi hakkında kısmen yeterli olarak görüş belirtmişlerdir.
Öğretmen adayları Fakültedeki uygulamadan sorumlu öğretim elemanı
tarafından uygulamaya yönelik yapılan derslerin katkısı hakkındaki fikirlerini
kısmen yeterli olarak belirtmişlerdir. Bu dersin yürütülmesine katkısı
olabilecek diğer taraflar hakkındaki düşünceleri ise kısmen yeterli olarak
değerlendirmişlerdir. Bu araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan yola
çıkılarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
yok
yok
The purpose of this research is to determine the views of the pre-service
teachers in the last year of the university on the teaching practice course,
their teacher-learning processes, efficient use of time, the level of
information provided by the practice teacher and the lecturer in charge of
the practice, the level of support by the practice teacher and the lecturer
responsible for the practice, the contribution of the teaching practice
course in the faculty. level and the opinions of the parties in the practice
school in terms of the level of contribution. The data were obtained
through the 27-item data collection form developed by Özkılıç et al. (2008).
The research group of the study consists of 268 teacher candidates
studying in the last year of the Faculty of Education. In the analysis of the
data, percentage and frequency were calculated for each of the items.
When the results of the research were evaluated, the data showed that
pre-service teachers evaluated themselves adequately about teaching in
many cases. In addition, the candidates stated their use of time as partially
sufficient. It was found that the teaching staff responsible for the practice
in the teaching practice course and the teachers in the practice school
stated that the support they received during this course was adequately
supported. In addition, while they stated that the information activities
carried out by the teaching staff responsible for the implementation were
partially sufficient, they expressed a partially sufficient opinion about the
level of information provided by the teacher in the practice school. The preservice teachers expressed their opinions about the contribution of the
practical lessons made by the faculty member responsible for the practice
as partly sufficient. They considered their opinions about other parties that
could contribute to the conduct of this course as partially sufficient. Based
on the findings obtained as a result of this research, various suggestions
were made.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 19 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.