Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 30 - 40, 18.12.2014

Öz

Postgraduate education, which students has successfully completed his undergraduate education, and can continue their education in a science with the area that they are interested, is a training phase. In universities in our country, but in the interim periods are rarely, usually during the months of July and August , applicants are taken to a graduate program. In this application , ALES, foreign language score and the undergraduate , post- graduate grade point average based on certain ratios ,are arranged in order. In this study, in 2011-2012 academic year, ales, foreign language and grades of 216 candidates who applied to Inönü University, Institute of Education Sciences have been comparatively studied. According to the survey, there are negative relations between Ales points which most of the candidates have a high grade point average and scores of foreign language and this has been determined. However, while there is a significant and positive relationship between undergraduate grade point average and ALES scores, a significant relationsihip between scores of undergraduate grade point average and foreign language has not been determined

Kaynakça

  • Başer, N., Narlı, S. ve Günhan, B. (2005). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitimi AlmalarındaYaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). “Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum” (7. baskı). Ankara: PEGEM A Yayıncılık
  • Çakar, Ö. (1997). Bilim İnsansı Yetiştirme Lisansüstü Eğitim ve Sorunları Fen Bilimleri Alanında Türkiye BilimlerAkademisi Bilimsel Toplantı Serileri 7: Ankara: Bilim İnsanı Yetiştirme Lisansüstü Eğitim.
  • Güven, İ. ve Tunç, B. (2007). Lisansüstü Öğretim Öğrencilerinin Akademik Sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 173.
  • Karasar, N. (2007). “Bilimsel Araştırma Yöntemi” Ankara: Nobel Yayıncılık. Oğuzkan, F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.
  • Özoğlu, S. Ç. (2002). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme, lisansüstü öğretimin planlanması. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sayan, Y. ve Aksu, H.H. (2005). Akademik Personel Olmayan Lisansüstü Eğitim Yapan Bireylerin Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Çalışma:Dokuz Eylül Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi Durum Belirlemesi. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 7.
  • Sayın, S. (2005). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumları ve Mesleki Benlik Saygıların İncelemesi. Eurasian Journal of Education Research 19.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim Uygulamaları, Sorunlar ve Öneriler. Journal of Faculty of Educational Sciences, 34 (1).
  • Varış, F. (1973). “Türkiye’de Lisansüstü Eğitim” Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Yavuzer, H. ve Göver, İ. H. (2012). Akademik Personelin Yabancı Dil Durumu ve Yabancı Dil Sınavlarına Bakışı: Nevşehir örneği. NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.

Lisansüstü Programlara Başvuran Adayların ALES, Yabancı Dil Ve Mezuniyet Not Ortalamaları Arasındaki İlişkiler (İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği)

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 30 - 40, 18.12.2014

Öz

Lisansüstü eğitim, lisans eğitimini başarıyla tamamlamış öğrencilerin, mezun oldukları alan veya yasal olarak engel olmaması kaydıyla, ilgi duydukları bir bilim dalında öğrenimleri devam edebilecekleri bir eğitim safhasıdır.Ülkemizdeki üniversitelerde, ara dönemlerde nadiren olmakla birlikte, genellikle temmuz ve ağustos aylarında lisansüstü programlara başvurular alınmaktadır. Bu başvurularda, adayların ALES puanı, yabancı dil puanı ve lisans,yüksek lisans not ortalamaları belirli oranlarda alınarak, adaylar sıralamaya alınmaktadırlar. Bu çalışmada; 2011-2012 öğretim yılında, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’ne başvuran 216 adayın, ALES, yabancı dil ve mezuniyet not ortalamaları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; adayların en yüksek not ortalamalarının ALES puanları olduğu ve yabancı dil puanları ile ALES puanları arasında negatif yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte adayların, lisans not ortalamaları ile ALES puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki görülürken, lisans not ortalamaları ve yabancı dil puanları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir.

Kaynakça

  • Başer, N., Narlı, S. ve Günhan, B. (2005). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitimi AlmalarındaYaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). “Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum” (7. baskı). Ankara: PEGEM A Yayıncılık
  • Çakar, Ö. (1997). Bilim İnsansı Yetiştirme Lisansüstü Eğitim ve Sorunları Fen Bilimleri Alanında Türkiye BilimlerAkademisi Bilimsel Toplantı Serileri 7: Ankara: Bilim İnsanı Yetiştirme Lisansüstü Eğitim.
  • Güven, İ. ve Tunç, B. (2007). Lisansüstü Öğretim Öğrencilerinin Akademik Sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 173.
  • Karasar, N. (2007). “Bilimsel Araştırma Yöntemi” Ankara: Nobel Yayıncılık. Oğuzkan, F. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.
  • Özoğlu, S. Ç. (2002). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme, lisansüstü öğretimin planlanması. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sayan, Y. ve Aksu, H.H. (2005). Akademik Personel Olmayan Lisansüstü Eğitim Yapan Bireylerin Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Çalışma:Dokuz Eylül Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi Durum Belirlemesi. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 7.
  • Sayın, S. (2005). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumları ve Mesleki Benlik Saygıların İncelemesi. Eurasian Journal of Education Research 19.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim Uygulamaları, Sorunlar ve Öneriler. Journal of Faculty of Educational Sciences, 34 (1).
  • Varış, F. (1973). “Türkiye’de Lisansüstü Eğitim” Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Yavuzer, H. ve Göver, İ. H. (2012). Akademik Personelin Yabancı Dil Durumu ve Yabancı Dil Sınavlarına Bakışı: Nevşehir örneği. NEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Arapgirlioğlu

Onur Zahal

Engin Gürpınar

Uğur Özhan

Yayımlanma Tarihi 18 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2014
Kabul Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arapgirlioğlu, H., Zahal, O., Gürpınar, E., Özhan, U. (2014). Lisansüstü Programlara Başvuran Adayların ALES, Yabancı Dil Ve Mezuniyet Not Ortalamaları Arasındaki İlişkiler (İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 30-40.