Bu çalışmanın amacı, Türkçe dersi metin işleme sürecinde kısa film kullanımın öğrencilerin dinleme/izleme becerisinin gelişimine katkısının neler olduğunun eylem araştırması deseniyle incelenmesidir. Bu araştırma, nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde eylem araştırması deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 7. sınıfta öğrenim gören 20 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, gözlem, görüşme, araştırmacı ve öğrenci günlükleri, dokümanlar ve öğrenci değerlendirme formları ile toplanmıştır. Veri toplama araçları ile elde edilen verilerin analizinde nitel araştırma yöntemi veri analizi türlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda metin işleme sürecinde kısa film kullanımının öğrencilerin ilgi ve dikkatlerini canlı tutarak derse yönelik hazırbulunuşluklarını artırdığı, gerçekleştirilen etkinliklere aktif katılımlarını sağladığı, dilsel ve düşünsel becerilerinin gelişimini desteklediği görülmüştür. Bu araştırmada elde edilen bulgular ve bulgulardan ulaşılan sonuçlardan hareketle öğrencilerin dinleme/izleme becerisi başta olmak dilsel ve düşünsel becerilerinin geliştirilmesinde Türkçe dersi metin işleme sürecinde kısa filmlerden yararlanılması önerisinde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İlköğretim, Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 22 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.