Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

English Learning Choices Of Primary School Students And The Position Of Reading

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 20, 31.12.2017

Öz

Reading is a pivotal skill to improve English
language learning. Reading and listening skills are both great ways to learn
English. Currently, computer programs and television programs are adapted
children to learn English. In this study, it is aimed to examine the English
learning choices of our primary class students in Tekden Collage and the
position of English books reading on English learning. Additionally this study
displays the motivations of the students on English learning according to their
choices. This prospective study is done with 112 Tekden Collage Students in
class 4. The mean age of the students is 9,777 ± 0,532 (11-8). The answer of
question of “which one of the alternatives do you chose to improve your English
at your home” was the statistically significant higher in “computer usage” than
English program watching in television, English books reading, and family
practice, respectively (% 54, % 25, % 18, % 3, p=0.001). Family practice due to
improve English is the least chosen alternative from the students. In this
study, the most common answer of the question “which one is you needed to learn
English” was to foreign language education (% 28).  This is the first study to show the choices
and necessities of the primary class students on English learning.

Kaynakça

  • Acat, B. (2009). Öğrenci Merkezli Yabancı Dil Eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi, Sayı.14, 15-19.
  • Acat, B. ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitiminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim, Sayı. 31, 312-329.
  • Aydın, E. (2007). An Analysis of Motivations, Attitudes, and Perceptions of the Students at TOBB University of Economics and Technology Toward Learning English As a Foreign Language. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Aksaçlıoğlu AG. (2007), Impacts of Watching Television and Computer Using on Students’ Reading Habits Türk Kütüphaneciliği 21, 1, 3-28.
  • Crystal, D. (2003). English as a Global Language. New York: Cambridge University Press.
  • Engin, A.O. (2006). Yabancı Dil (İngilizce) Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Değişkenler. Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 2.
  • Emeksiz, B. (2006). Yabancı Dil (İngilizce) Öğretiminde Güdüleme (Motivasyon) Ölçümü. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Harmer, J. (1992). The Practice of English Language Teaching, Singapore: Longman Handbooks of Language Teachers.
  • Krashen, S. (1989). Language Acquisition and Language Education. Hertfordshire:Prentice Hall.

İlkokul Öğrencilerinin İngilizce Öğrenme Tercihleri ve Okumanın Yeri

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 20, 31.12.2017

Öz

İngilizce dilini
geliştirmek için okumak önemlidir. Okumak ve dinlemek İngilizceyi öğrenmede iyi
yöntemler arasındadır. Son yıllarda bilgisayar ve televizyon programları
çocukların İngilizceyi öğrenmesinde uyarlanmıştır. Bu çalışmada Tekden Koleji
ilkokul öğrencilerinin İngilizce öğrenme tercihleri ve İngilizce kitabı
okumanın İngilizce öğrenmedeki yeri araştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca bu
çalışma tercihlerine göre öğrencilerin İngilizce öğrenme motivasyonlarını
göstermektedir. Bu prospektif çalışma 112
4. sınıf Tekden
Koleji öğrencisi ile yapılmıştır. Öğrencilerin ortalama yaşı 9,777 ± 0,532
(11-8). “Evde İngilizceyi geliştirmek için hangi seçeneği tercih edersiniz”
sorusunun cevabı olarak istatistiksel anlamlı olarak en yüksek “bilgisayar
kullanımı” sonra sırasıyla televizyonda İngilizce programları izlemek,
İngilizce kitabı okumak ve aile ile pratik yapmak şeklinde idi (% 54, % 25, %
18, % 3, p=0.001). İngilizceyi geliştirmek için aile ile pratik yapmak
öğrenciler tarafından en az seçilen seçenek olmuştur. Bu çalışmada “İngilizceyi
öğrenmek için en çok hangisine ihtiyacınız var” sorusuna en çok verilen cevap
yurtdışı dil eğitimi (% 28) olmuştur. İlkokul öğrencilerinin İngilizce
öğrenmede tercihleri ve ihtiyaçlarını gösteren ilk çalışmadır.

Kaynakça

  • Acat, B. (2009). Öğrenci Merkezli Yabancı Dil Eğitimi. Eğitime Bakış Dergisi, Sayı.14, 15-19.
  • Acat, B. ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitiminde Motivasyon Kaynakları ve Sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim, Sayı. 31, 312-329.
  • Aydın, E. (2007). An Analysis of Motivations, Attitudes, and Perceptions of the Students at TOBB University of Economics and Technology Toward Learning English As a Foreign Language. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Aksaçlıoğlu AG. (2007), Impacts of Watching Television and Computer Using on Students’ Reading Habits Türk Kütüphaneciliği 21, 1, 3-28.
  • Crystal, D. (2003). English as a Global Language. New York: Cambridge University Press.
  • Engin, A.O. (2006). Yabancı Dil (İngilizce) Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Değişkenler. Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 2.
  • Emeksiz, B. (2006). Yabancı Dil (İngilizce) Öğretiminde Güdüleme (Motivasyon) Ölçümü. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Harmer, J. (1992). The Practice of English Language Teaching, Singapore: Longman Handbooks of Language Teachers.
  • Krashen, S. (1989). Language Acquisition and Language Education. Hertfordshire:Prentice Hall.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cansu Öner Bu kişi benim 0000-0003-3321-7073

Nilüfer Kantarcıoğlu Bu kişi benim 0000-0001-6021-560X

Ebru Kaya Bu kişi benim 0000-0003-3496-4353

İlkay Tokat Bu kişi benim 0000-0003-3096-0304

Esma Sıla Tekinsoy Bu kişi benim 0000-0001-5806-4398

Kadir Alper Bu kişi benim 0000-0002-6758-1765

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öner, C., Kantarcıoğlu, N., Kaya, E., Tokat, İ., vd. (2017). English Learning Choices Of Primary School Students And The Position Of Reading. International Primary Education Research Journal, 1(1), 17-20.