Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitim Yolu İle Gerçekleştirilen Matematik Derslerine İlişkin Öğretmen Deneyimlerinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 17, 31.03.2021

Öz

Covid-19 pandemi sürecine bağlı olarak alınan tedbirlerden biri de, ülkemiz genelinde uzaktan eğitim faaliyetlerinin hayata geçirilmesi olmuştur. Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırma, temel yorumlayıcı nitel araştırma deseni şeklinde kurgulanmıştır. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın çalışma grubunu Van, Edirne ve İstanbul illerinde farklı ilkokullarda görev yapan, gönüllü toplam 38 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve açık uçlu sorulardan oluşan anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre sınıf öğretmenlerinin, uzaktan eğitim sürecinde yürütülen matematik çalışmalarının öğrencilere katkısının olduğunu düşündükleri, sürece ilişkin veli dönütlerinin genel olarak olumlu olduğunu belirttikleri görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin, telafi eğitimi öncesinde seviye belirlemeye yönelik uygulamalar yapılması ve bu süreçte tekrar çalışmalarına yer verilmesi şeklinde önerilerde bulundukları, sınıf öğretmenlerinin tamamına göre uzak eğitim sürecinde yürütülen matematik derslerinin hem olumlu hem de olumsuz yanlarının olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Destekleyen Kurum

İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi

Proje Numarası

1669-44488

Teşekkür

1669-44488 numaralı proje desteklerinden ötürü İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi’ne teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Arık, R. S. ve Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayımlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfki¬tap/pdf/488.pdf.
  • Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 1(1), 92-97. Erişim adresi: http://www.tojet.net/articles/v1i1/1111.pdf
  • Batdal Karaduman, G. (2018). İlköğretim birinci kademe matematik programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Eğitim Bilimlerinde Akademik Araştırmalar. (Ed. Prof. Dr. Hasan Babacan, Prof. Dr. Tanja Soldatovıc, Doç. Dr. Nihada Delobegovic Dzanıc, Dr. Ögr. Üyesi Gülcan Mıhladız). Ankara: Gece Kitaplığı
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/403827
  • Cullen, C.J., Hertel, J. T. ve Nickels, M. (2020). The roles of technology in mathematics education. The Educational Forum, 84 (2), 166-178. Erişim adresi: https://doi.org/10.1080/00131725.2020.1698683
  • Doğan, O. ve Kılıç, H. (2019). Matematik öğrenme fırsatları: Fark etme ve harekete geçme. Eğitim ve Bilim, 44(199), 1-19. DOI: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2019.7593
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-I: Teknoloji destekli matematik öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), Article:7, 51-63. Erişim adresi: http://www.tojet.net/articles/v4i2/427.pdf
  • Eygü, H. ve Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19375
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 536-550. DOI:10.16986/HUJE.2016016666
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M. ve Alpaslan, M. (2013). Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 79-100. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/92208
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(17), 174-184. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/2770
  • Işık, A.H., Karacı, A., Özkaraca, O. ve Biroğul, S. (2010). Web tabanlı eş zamanlı (senkron) uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırılması. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla Üniversitesi. Erişim adresi: https://ab.org.tr/ab10/kitap/isik_karaci_AB10.pdf
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94. DOI: 10.17829/midr.20142110299
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covıd-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1128111
  • Kurnaz Yaşar, E. (2019). Çok yönlü gelişimsel matematik öğretimi uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerin gelişimine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Bankası veri tabanından ulaşılmıştır (555439).
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Milli Eğitim Bakanlığı matematik dersi öğretim programı. Ankara. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMAT%C4%B0K%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020a). https://www.meb.gov.tr/resm-egitim-ve-ogretim-kurumlari-icin-yuz-yuze-telafi-tamamlama-ve-uyum-egitimi-31-agustosta-baslayacak/haber/21055/tr. Erişim Tarihi: 04.06.2020.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020b). https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-egitim-gundemini-degerlendirdi/haber/21082/tr. Erişim Tarihi: 08.06.2020.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers.
  • Merriam, S. B. (2002). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayıncılık (Özgün çalışma, 2009).
  • Nasibov, F. ve Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 339-346.
  • Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2014). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. (6. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap Yayınları. Oran, M. K. ve Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü. Akademik Bilişim’07-IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 31 Ocak- 2 Şubat 2007, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. Erişim adresi: https://ab.org.tr/ab07/kitap/oran_karadeniz_AB07.pdf
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 376-394. Erişim adresi: http://dx.doi.org/10.16991/INESJOURNAL.174
  • Özer, B. (1990). Uzaktan eğitim sisteminin evrensel yapısı. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, (8) 569-594. Erişim adresi: http://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11129/2523/%281990%29.Uzaktan.pdf?sequence=1
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. 3. Baskıdan Çeviri. Bütün, M & Demir, S. B. (Edt.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Peters, H., Kruger, V. ve Fitzpatrick, E. (2018). Creative digital technology ideas fort he secondary school mathematics classroom. Australian Mathematics Teacher, 74(4), 3-8. Erişim adresi: <https://search.informit.com.au/documentSummary;dn=209850227126435;res=IELHSS>
  • Sen C. ve Ay, Z. S. (2017). The viewa of middle school mathematics teachers on the integration of science and technology in mathematics instruction. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 3(1), 151-170. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1126712.pdf
  • Sidekli, S., Gökbulut, Y. ve Sayar, N. (2013). Dört İşlem Becerisi Nasıl Geliştirilir. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 31-41.
  • Tatar, E., Kağızmanlı, T.B. ve Akkaya, A. (2013). Türkiye’deki teknoloji destekli matematik eğitimi araştırmalarının içerik analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 33-50. Erişim adresi: http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/190/3.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Tatar, E. ve Tatar, E. (2008). Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi-I: Anahtar kelimeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 89-103. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/92322
  • Toptaş, V., Bodur, B. N. ve Usluoğlu, B. (2019). İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (Özel Sayı), 1-15.
  • Türk Dil Kurumu, (2020). Türk Dil Kurumu Sözlükleri. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, L. (2016, Mayıs). Teknoloji destekli eğitimde uygulanan sınıf yönetim modelleri. 5th International Vocational Schools Symposium’da sunulan bildiri, University of Prizren, Prizren. Erişim adresi: http://www.academia.edu/download/56284394/UMYOS-2016-1.pdf#page=41
  • Yılmazsoy, B. ve Kahraman, M. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 9-29. Erişim adresi: http://auad.anadolu.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/289-published.pdf
  • Yorulmaz, A. ve Doğan, M. C. (2019). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin gerçekçi matematik eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(2), 153-162. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ekuad/issue/47044

Investigation of Teachers’ Experiences Regarding Mathematics Courses Carried Out by Distance Education

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 17, 31.03.2021

Öz

One of the measures taken in connection with the Covid-19 pandemic process was the implementation of distance education activities throughout our country. The purpose of this research is to investigate the experiences of classroom teachers related to mathematics courses carried out by distance education. The research was designed as a basic interpretive qualitative research pattern. Easily accessible sampling method was used as the sampling method in the research. Accordingly, the working group of the research consists of 38 volunteer classroom teachers who work in different primary schools in Van, Edirne and Istanbul. A questionnaire form consisting of open-ended questions prepared by the researchers was used as a data collection tool in the research. Content analysis was used in the analysis of the data obtained. According to the data obtained as a result of the research, it was considered that the classroom teachers thought that the mathematics studies carried out during the distance education process contributed to the students and that the parents' feedbacks regarding the process were generally positive. Furthermore, it was concluded that the classroom teachers made suggestions about making level determination applications prior to remedial education and giving place to their studies again in this process, and that the mathematics courses carried out during the distance education process have both positive and negative aspects according to all classroom teachers.

Proje Numarası

1669-44488

Kaynakça

  • Arık, R. S. ve Türkmen, M. (2009). Eğitim bilimleri alanında yayımlanan bilimsel dergilerde yer alan makalelerin incelenmesi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfki¬tap/pdf/488.pdf.
  • Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 1(1), 92-97. Erişim adresi: http://www.tojet.net/articles/v1i1/1111.pdf
  • Batdal Karaduman, G. (2018). İlköğretim birinci kademe matematik programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Eğitim Bilimlerinde Akademik Araştırmalar. (Ed. Prof. Dr. Hasan Babacan, Prof. Dr. Tanja Soldatovıc, Doç. Dr. Nihada Delobegovic Dzanıc, Dr. Ögr. Üyesi Gülcan Mıhladız). Ankara: Gece Kitaplığı
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/403827
  • Cullen, C.J., Hertel, J. T. ve Nickels, M. (2020). The roles of technology in mathematics education. The Educational Forum, 84 (2), 166-178. Erişim adresi: https://doi.org/10.1080/00131725.2020.1698683
  • Doğan, O. ve Kılıç, H. (2019). Matematik öğrenme fırsatları: Fark etme ve harekete geçme. Eğitim ve Bilim, 44(199), 1-19. DOI: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2019.7593
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-I: Teknoloji destekli matematik öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), Article:7, 51-63. Erişim adresi: http://www.tojet.net/articles/v4i2/427.pdf
  • Eygü, H. ve Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19375
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 536-550. DOI:10.16986/HUJE.2016016666
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M. ve Alpaslan, M. (2013). Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 79-100. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/92208
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(17), 174-184. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunikkefd/issue/2770
  • Işık, A.H., Karacı, A., Özkaraca, O. ve Biroğul, S. (2010). Web tabanlı eş zamanlı (senkron) uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırılması. XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla Üniversitesi. Erişim adresi: https://ab.org.tr/ab10/kitap/isik_karaci_AB10.pdf
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94. DOI: 10.17829/midr.20142110299
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covıd-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1128111
  • Kurnaz Yaşar, E. (2019). Çok yönlü gelişimsel matematik öğretimi uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerin gelişimine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Bankası veri tabanından ulaşılmıştır (555439).
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Milli Eğitim Bakanlığı matematik dersi öğretim programı. Ankara. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMAT%C4%B0K%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020a). https://www.meb.gov.tr/resm-egitim-ve-ogretim-kurumlari-icin-yuz-yuze-telafi-tamamlama-ve-uyum-egitimi-31-agustosta-baslayacak/haber/21055/tr. Erişim Tarihi: 04.06.2020.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020b). https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-egitim-gundemini-degerlendirdi/haber/21082/tr. Erişim Tarihi: 08.06.2020.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers.
  • Merriam, S. B. (2002). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayıncılık (Özgün çalışma, 2009).
  • Nasibov, F. ve Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 339-346.
  • Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2014). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. (6. Baskı). Ankara: Eğiten Kitap Yayınları. Oran, M. K. ve Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin rolü. Akademik Bilişim’07-IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 31 Ocak- 2 Şubat 2007, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. Erişim adresi: https://ab.org.tr/ab07/kitap/oran_karadeniz_AB07.pdf
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 376-394. Erişim adresi: http://dx.doi.org/10.16991/INESJOURNAL.174
  • Özer, B. (1990). Uzaktan eğitim sisteminin evrensel yapısı. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, (8) 569-594. Erişim adresi: http://i-rep.emu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11129/2523/%281990%29.Uzaktan.pdf?sequence=1
  • Patton, M.Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. 3. Baskıdan Çeviri. Bütün, M & Demir, S. B. (Edt.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Peters, H., Kruger, V. ve Fitzpatrick, E. (2018). Creative digital technology ideas fort he secondary school mathematics classroom. Australian Mathematics Teacher, 74(4), 3-8. Erişim adresi: <https://search.informit.com.au/documentSummary;dn=209850227126435;res=IELHSS>
  • Sen C. ve Ay, Z. S. (2017). The viewa of middle school mathematics teachers on the integration of science and technology in mathematics instruction. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 3(1), 151-170. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1126712.pdf
  • Sidekli, S., Gökbulut, Y. ve Sayar, N. (2013). Dört İşlem Becerisi Nasıl Geliştirilir. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 31-41.
  • Tatar, E., Kağızmanlı, T.B. ve Akkaya, A. (2013). Türkiye’deki teknoloji destekli matematik eğitimi araştırmalarının içerik analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 33-50. Erişim adresi: http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/190/3.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Tatar, E. ve Tatar, E. (2008). Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi-I: Anahtar kelimeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 89-103. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/92322
  • Toptaş, V., Bodur, B. N. ve Usluoğlu, B. (2019). İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (Özel Sayı), 1-15.
  • Türk Dil Kurumu, (2020). Türk Dil Kurumu Sözlükleri. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, L. (2016, Mayıs). Teknoloji destekli eğitimde uygulanan sınıf yönetim modelleri. 5th International Vocational Schools Symposium’da sunulan bildiri, University of Prizren, Prizren. Erişim adresi: http://www.academia.edu/download/56284394/UMYOS-2016-1.pdf#page=41
  • Yılmazsoy, B. ve Kahraman, M. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 9-29. Erişim adresi: http://auad.anadolu.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/289-published.pdf
  • Yorulmaz, A. ve Doğan, M. C. (2019). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin gerçekçi matematik eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(2), 153-162. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ekuad/issue/47044
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülşah Batdal Karaduman 0000-0001-5725-0949

Zerrin Akşak Ertaş 0000-0003-4244-2192

Sema Duran Baytar 0000-0001-7908-0995

Proje Numarası 1669-44488
Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2021
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Batdal Karaduman, G., Akşak Ertaş, Z., & Duran Baytar, S. (2021). Uzaktan Eğitim Yolu İle Gerçekleştirilen Matematik Derslerine İlişkin Öğretmen Deneyimlerinin İncelenmesi. International Primary Education Research Journal, 5(1), 1-17.