Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, 53 - 66, 01.05.2013

Öz

Today information and communication technologies lead to the transformation of public relations’ and advertising practices’ orientation and online advertising has been increasingly gaining momentum. Internet forum / definition sites now can not find a place as nonprofit areas although they are heralded as areas of inter-subjective sharing of thought which are taking the location of the actual relations or alternative public spheres.

In this research, in accordance with the interdisciplinary nature of the cultural studies, we’re planning to examine both the structural transformation of the public relations / advertising activities inclining to the internet and forum/definition sites formats as a profit- focused structure instead of being people-oriented.

Today's new consumer-types are using the new media channels to find answers to their needs instantly, instead of the traditional advertising channels such as radio, television and newspaper. Online platforms for marketing have gradually begun to be used by institutions. In this context, research object of this paper is the ads posted on a web site called www.eksisozluk.com from Tukey. This web site is famous and interactive entertainment and information-sharing channel for more than thirty thousand virtual identity. Sectoral distribution of advertising brands on this web site will be determined within the scope of this research. At first, the web site can be accepted as an inclusive discussion forum, because it has authors who are the people from different ethnicity, classes and genders. But in reallity it is surrounded by the dynamics of the market.

Kaynakça

  • AYDOĞAN, Filiz. “İkinci Medya Çağında Gözetim ile Kamusal Alan Paradoksunda İnternet”, İkinci Medya Çağında İnternet, (der. Filiz Aydoğan, Ayşen Akyüz), İstanbul: Alfa Yayınları, 2010.
  • CANGÖZ, İncilay. “Haberde ‘Çocuk Birey’”, Çocuk Odaklı Habercilik, Hak Haberciliği Dizisi, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2007, s.196-223.
  • CLICK, Amanda ve Joan PETIT.. “Social Networking and Web 2.0 in Information Literacy”, The International Information & Library Review, 42, 2010, s.137-142.
  • ELDEN, Müge. Reklamcılığın Yeni Yüzü: İnternet Reklamcılığı, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2009.
  • HABERMAS, Jürgen. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, (çev. Mithat Sancar, Tanıl Bora), İstanbul: İletişim Yayınları, 2003.
  • HARRIS, Thomas L.ve Patricia T.WHALEN. 21.Yüzyılda Pazarlama Profesyonelinin Halkla İlişkiler El Kitabı, (çev. Serra Görpe), İstanbul: Rota Yayınları, 2009.
  • KÖSEOĞLU, Özgür. “Bilgi İletişim Teknolojilerinin Pazarlamaya Etkisi”, Bilgi ve İletişim Teknolojileri ve Yansımaları (ed. Beril Akıncı Vural), Ankara: Nobel Yayınları, 2006.
  • KROKER, Arthur. “Virtual Capitalism”, Techno Science and Cyber Culture, ed. Stanley Aronowitz, Barbara Martinsons and Michael Menser, London: Routledge, 1996.
  • NİRAY, Nasır vd. “Yeni Bir Kamusal Alan Biçimi Olarak İnternet: Ekşi Sözlük – Dijital Gazete Karşılaştırması”, International Conference of New Media and Interactivity Proceedings, 28-30 Nisan 2010, Marmara Üniversitesi,
  • İstanbul, 2010, s.248-255.ONAT, Ferah ve Özlem AŞMAN ALİKILIÇ. “Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi”, Journal of Yasar University, 3(9), http://joy.yasar.edu.tr/?page=no9_vol3, 2008, s.1111-1143.
  • STEVENSON, Nick. Medya Kültürleri, (çev. Göze Orhon, Barış Engin Aksoy), Ankara: Ütopya Yayınevi, 2008. TRENZ, Hans-Jörg. “Digital Media and The Return of The Representative Public Sphere”, Javnost-The Public, Vol. 16, No.1, 2009, s.33-46.
  • YÜKSELEN, Cemal. Pazarlama: İlkeler ve Yönetim, Ankara: Detay Yayıncılık, 1998. http://tr.wikipedia.org/wiki/Ekşi_Sözlük, Erişim tarihi: 20.07.2011 http://www.alexa.com/siteinfo/sourtimes.org, Erişim tarihi: 20.07.2011

Sosyal Paylaşımın Tecimselleştirilmesi Bağlamında İnternet Reklamcılığı: Ekşi Sözlük Örneği

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, 53 - 66, 01.05.2013

Öz

Günümüzde enformasyon ve iletişim teknolojileri halkla ilişkiler ve reklamcılık pratiklerinin yöneliminde dönüşüme neden olmakta, internet reklamcılığı giderek ivme kazanmaktadır. Gerçek ilişkilerin yerini alan özneler arası düşünce paylaşım alanları ya da alternatif kamusal alanlar olarak müjdelenen internet forum/tanım siteleri de kâr amacının dışında artık birer varlık alanı olarak yer bulamamaktadır.

Bu araştırmada, kültürel çalışmalar alanının disiplinlerarası doğasına uygun bir biçimde, hem halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetlerinin internete kayan yapısal dönüşümüne hem de insan odaklı değil, kâr odaklı bir anlayışla işleyen bir forum/tanım platformunun kamusal alanın günümüzdeki taşıyıcısı olma olasılığına ilişkin sorgulama yapılacaktır. Günümüzün yeni tüketici tipi radyo, televizyon, gazete ve benzeri geleneksel reklam mecraları yerine kendi gereksinimlerine anında yanıt bulabileceği internet gibi yeni mecralara yönelmektedir. Pazarlama ve kurumsal iletişim açısından online platformlar giderek kurumların daha fazla kullanmaya-yararlanmaya başladığı alanlar olmuştur. Bu çalışmada, Türkiye’de otuz binden fazla sanal kimliğin eğlence ve bilgi paylaşımında bulunduğu, popüler bir interaktif oluşum olarak niteleyebileceğimiz www.eksisozluk.com internet sitesinde yer alan reklamlar araştırma nesnesi olarak kabul edilmiştir. Platforma reklam veren markaların sektörel dağılımı saptanarak; sınıf, etnik köken ve cinsiyet farkı gözetmeyen yazar alım süreci nedeniyle kapsayıcı bir görünüm arz eden sitenin, pazar dinamikleri tarafından kuşatılan alternatiflik potansiyeli tartışmaya açılmıştır.

Kaynakça

  • AYDOĞAN, Filiz. “İkinci Medya Çağında Gözetim ile Kamusal Alan Paradoksunda İnternet”, İkinci Medya Çağında İnternet, (der. Filiz Aydoğan, Ayşen Akyüz), İstanbul: Alfa Yayınları, 2010.
  • CANGÖZ, İncilay. “Haberde ‘Çocuk Birey’”, Çocuk Odaklı Habercilik, Hak Haberciliği Dizisi, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2007, s.196-223.
  • CLICK, Amanda ve Joan PETIT.. “Social Networking and Web 2.0 in Information Literacy”, The International Information & Library Review, 42, 2010, s.137-142.
  • ELDEN, Müge. Reklamcılığın Yeni Yüzü: İnternet Reklamcılığı, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2009.
  • HABERMAS, Jürgen. Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, (çev. Mithat Sancar, Tanıl Bora), İstanbul: İletişim Yayınları, 2003.
  • HARRIS, Thomas L.ve Patricia T.WHALEN. 21.Yüzyılda Pazarlama Profesyonelinin Halkla İlişkiler El Kitabı, (çev. Serra Görpe), İstanbul: Rota Yayınları, 2009.
  • KÖSEOĞLU, Özgür. “Bilgi İletişim Teknolojilerinin Pazarlamaya Etkisi”, Bilgi ve İletişim Teknolojileri ve Yansımaları (ed. Beril Akıncı Vural), Ankara: Nobel Yayınları, 2006.
  • KROKER, Arthur. “Virtual Capitalism”, Techno Science and Cyber Culture, ed. Stanley Aronowitz, Barbara Martinsons and Michael Menser, London: Routledge, 1996.
  • NİRAY, Nasır vd. “Yeni Bir Kamusal Alan Biçimi Olarak İnternet: Ekşi Sözlük – Dijital Gazete Karşılaştırması”, International Conference of New Media and Interactivity Proceedings, 28-30 Nisan 2010, Marmara Üniversitesi,
  • İstanbul, 2010, s.248-255.ONAT, Ferah ve Özlem AŞMAN ALİKILIÇ. “Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi”, Journal of Yasar University, 3(9), http://joy.yasar.edu.tr/?page=no9_vol3, 2008, s.1111-1143.
  • STEVENSON, Nick. Medya Kültürleri, (çev. Göze Orhon, Barış Engin Aksoy), Ankara: Ütopya Yayınevi, 2008. TRENZ, Hans-Jörg. “Digital Media and The Return of The Representative Public Sphere”, Javnost-The Public, Vol. 16, No.1, 2009, s.33-46.
  • YÜKSELEN, Cemal. Pazarlama: İlkeler ve Yönetim, Ankara: Detay Yayıncılık, 1998. http://tr.wikipedia.org/wiki/Ekşi_Sözlük, Erişim tarihi: 20.07.2011 http://www.alexa.com/siteinfo/sourtimes.org, Erişim tarihi: 20.07.2011
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Filiz Susar Bu kişi benim

Bilge Narin

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Susar, A. F., & Narin, B. (2013). Sosyal Paylaşımın Tecimselleştirilmesi Bağlamında İnternet Reklamcılığı: Ekşi Sözlük Örneği. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 2(3), 53-66.