Her geçen gün kredi kartı kullanımı insanların yaşamına daha fazla
girmektedir, özellikle geleceğin tüketicileri olacak gençlerin kredi kartlarına
yönelik mevcut tutumları pazarlama sektörü açısından önem kazanmaktadır. Bu
araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin kredi kartı sahipliği ve
kullanımına ilişkin tutum ve davranış faktörlerini belirlemektir. Bu amaçla,
veri toplama aracı olarak bilgisayar destekli telefonla anket (ÇATI) yöntemi
kullanılarak bir alan araştırması yapılmış, bir bankanın veri tabanından
sistematik örneklem yolu ile seçilen 4000 numara aranmış bunun 1097'sinde
görüşme yapmak isteyen üniversite öğrencileri ile görüşülmüş ve araştırma 880
kişi üzerinden raporlanmıştır. Çalışmanın sonuç bölümünde ise bulgular ilgili
literatür ışında tartışılmış ve yorumlanmıştır
Credit card usage is
integrated in people’s life more and more each day, especially as a future
customers, the young people’s attitude towards credit card usage is getting
more important for marketers. The aim of the study is to investigate the
factors affecting the general attitude of university students towards credit
card use. With this aim, a survet is designed with a computer mediated
telephone questionnaire (CATI), obtained data from a bank with a systematic
sampling method, 4000 telephone numbers are called and obtained 1097 answers
from university student respondents who are willing to participate the
research, finally research is concluded and reported over 880 respondents. In
the conclusion part of the study results obtained iron the research is
discussed and interpreted along with the related literature.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 6 |