Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FOTOGRAF SANATI ÇERÇEVESİNDE DEĞİŞEN ALGILAR VE GÖRME BİÇİMLERİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 10, 55 - 75, 01.11.2016

Öz

Bu makalede, görsel
üretim teknolojisinin gelişimi ile birlikte fotoğraf sanatının değişime
uğradığı ve bunun sonucu olarak fotoğrafların biçim ile içeriğinde
değişiklikler olduğu konu olarak seçilmiştir. Bu dönemde yaşanan değişimler
fotoğraf sanatını etkilemiş ve bu sanatta yeni anlatım tarzları ve böylece yeni
anlatım dili meydana gelmiştir. Yeni oluşan görme biçimleri, fotoğrafı bir
anlatı haline dönüştürmüş ve bilimsel bir forma sokmuştur. Bu nedenle ‘olanı’
gösteren bir form olan fotoğraf, sanatçının devreye girmesiyle ‘olmalı’ bir
biçime yani bir fotoğraf sanatı olarak anlatıya dönüşmektedir. Bu makalede, bir
fotoğraf sanatçısının fantazi formlar katılarak oluşturan manipülasyon
çalışmaları oluşturabileceği iddia edilmiştir. Bu doğrultuda yedi çalışma örnek
olarak seçilmiş olup, fotoğraflarda yapılan manipülatif değişimlerin yeni bir
anlatı oluşturmaya yönelik çabalar olduğu sergilenmiştir. Fotoğraf sanatının bu
manipülatif çabalarla oluşturulan anlatı yapısı, dünyayı algılama biçimlerine
katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir. 

Kaynakça

  • Robins, K. (2013). Görmenin Kültür ve Politikası, 2. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Wands, B. (2006). Dijital Çağın Sanatı, İstanbul: Akbank Kültür ve Sanat Dizisi.
  • Benjamin, W. (2012). Fotografın Kısa Tarihi, (Çev: O. Akınhay), 1.Basım, Istanbul, Agora Kitaplığı.
  • Kılıç, L. (2008). Fotograf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi, 1: Basım, Ankara, Dost Kitapevi.
  • Koçtürk, A.S. (2017). Düş ve Gerçek, 1. Basım, İstanbul, Alternatif Yayınları. (2017a s.123; 2017b s.133; 2017c s.37; 2017d s.94-95; 2017e s.59; 2017f s.142; 2017g s.122).
  • 1- https://tr.wikipedia.org/wiki/Sputnik_1
  • 2- https://tr.wikipedia.org/wiki/Tim_Berners-Lee
  • 3- https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0nternet%27in_tarihi
  • 4- https://Youtube.com/ Çağdaş Sanatta Alternatif Uygulamalar: Baskı ve Kolaj // Söyleşi (Erişim Tarihi: 20.07.2017)
  • Tim Burners Lee: http://webfoundation.org/about/sir-tim-berners-lee/ Erişim Tarihi: 22.10.2017
  • Weill A., 2007, Grafik Tasarım, S.14
  • Aktulum, 2016:1-6, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları s.3-18.
  • Prof. Dr. Kubilay AKTULUM, 2016, Ocak-Haziran, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, s.3-18.

CHANGING PERCEPTIONS AND VISUAL FORMS ON FRAMEWORK PHOTOGRAPH ART

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 10, 55 - 75, 01.11.2016

Öz

 In this
article, the subject was chosen that with the development of visual production
technology, the art of photography has changed, and as a result, photographs
have been changed in form and content. The changes that took place in this
period influenced the art of photography and this new style of expressions and
thus the new language of expression has occured. The new forms of seeing have
transformed the photograph into a narrative and put it into a scientific form.
For this reason, the photograph, which is a form showing 'what', is transformed
into a style of painting, that is, a style that has to be 'must' when the
artist enters the circuit. In this article, it is claimed that a photographer
can create manipulation studies by participating in fantasy forms. Seven works
in this direction were chosen as examples and it was demonstrated that
manipulative changes in photographs are efforts to create a new narrative. The
narrative structure created by these manipulative efforts of the photographic
art is considered to contribute to the ways of perceiving the world.

Kaynakça

  • Robins, K. (2013). Görmenin Kültür ve Politikası, 2. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Wands, B. (2006). Dijital Çağın Sanatı, İstanbul: Akbank Kültür ve Sanat Dizisi.
  • Benjamin, W. (2012). Fotografın Kısa Tarihi, (Çev: O. Akınhay), 1.Basım, Istanbul, Agora Kitaplığı.
  • Kılıç, L. (2008). Fotograf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi, 1: Basım, Ankara, Dost Kitapevi.
  • Koçtürk, A.S. (2017). Düş ve Gerçek, 1. Basım, İstanbul, Alternatif Yayınları. (2017a s.123; 2017b s.133; 2017c s.37; 2017d s.94-95; 2017e s.59; 2017f s.142; 2017g s.122).
  • 1- https://tr.wikipedia.org/wiki/Sputnik_1
  • 2- https://tr.wikipedia.org/wiki/Tim_Berners-Lee
  • 3- https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0nternet%27in_tarihi
  • 4- https://Youtube.com/ Çağdaş Sanatta Alternatif Uygulamalar: Baskı ve Kolaj // Söyleşi (Erişim Tarihi: 20.07.2017)
  • Tim Burners Lee: http://webfoundation.org/about/sir-tim-berners-lee/ Erişim Tarihi: 22.10.2017
  • Weill A., 2007, Grafik Tasarım, S.14
  • Aktulum, 2016:1-6, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları s.3-18.
  • Prof. Dr. Kubilay AKTULUM, 2016, Ocak-Haziran, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, s.3-18.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Süreyya Koçtürk

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2016
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Koçtürk, A. S. (2016). FOTOGRAF SANATI ÇERÇEVESİNDE DEĞİŞEN ALGILAR VE GÖRME BİÇİMLERİ. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 5(10), 55-75.