Technological advancements and increased competition have forced firms to find innovative
means in differentiating themselves. In doing so they are not just focused on sales of their
products and services, but also taking into account corporate social responsibility as a quality
sought after by potential customers.
This study looks at corporate social responsibility in theory and in practice utilizing the
results of two separate research undertakings to determine the effect of corporate social
responsibility. The studies aimed to determine the perception of consumers of corporate social
responsibility as well as the affect on branding. The research looks at a nationally recognized
brand in Turkey, Vestel, a leader in the White goods market, which currently undertakes
several corporate social responsibility Works.
The aim of the research was two fold; to ascertain the general perception of consumers
regarding corporate social responsibility as a whole, and to gather information on the affect
on consumers relating directly to the corporate social responsiblitiy activities undertaken by
Vestel. The survey used for the purposes of this study was prepared by Schuyt et.al. utilizing
eight topcial questions, and distributed for use by Ay and Ercen. İn both studies qualitative and
quantitative indicators were taken. The 5 point Likert scale was used to measure qualitative
data regarding the reception of the philanthropic activities of Vestel.
Social Responsibility Corporate Social Responsibility Practices Public Relations Social Benefit Vestel
Günümüzde teknolojinin gelişimi ve rekabet ortamı firmaları yeni arayışlara
yönlendirmektedir. Artık şirketler ürün/hizmet üretip satmaktan daha farklı konulara
da yoğunlaşmaktadır. Kuruluşların hızla değişen ekonomik, sosyal ve politik çevrenin
ihtiyaçlarına cevap verme gereksiniminden kaynaklanan sosyal sorumluluk kurumlar için
birincil öneme sahip olmuştur.
Bu çalışmada, kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ele alınarak teorik ve uygulamalı olarak
incelenmiştir. Bu bağlamda iki ayrı birincil araştırma gerçekleştirilerek, kurumsal sosyal
sorumluluk uygulamalarının etkisi değerlendirilmiştir. Araştırmalardan kurumsal sosyal
sorumluluğun genel anlamda nasıl algılandığı ve bir markanın uygulamalarının nasıl
değerlendirildiği sonucuna ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede, Türkiye’nin büyük ulusal
markalarından biri olan Vestel ele alınmıştır. Beyaz eşya sektörünün önemli markalarından
biri olan Vestel çeşitli kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları gerçekleştirmektedir.
Çalışmada bu uygulamaların tüketici gözü ile nasıl değerlendirildiği aktarılmıştır.
Araştırmanın kapsamı, KSS’nin bir kavram olarak nasıl algılandığı ve bir marka olarak Vestel’in
KSS çalışmalarının nasıl algılandığının tespiti olmak üzere iki ana bölümden oluşmaktadır.
Çalışmanın akış ve soru formunun hazırlanmasında; Schuyt vd. tarafından kullanılan 8
maddelik KSS’yi genel değerlendirme soruları ve Ay ve Erçen tarafından aktarılan örgütsel
etkililik anketi kullanılmıştır. Her iki araştırmada kullanılan ölçek soruları, niteliksel ve
niceliksel olarak değerlendirilmiştir. Araştırma çerçevesinde, 5 noktalı likert skalası yardımı
ile hayırseverlik ölçümü yapılmıştır.
Çalışma kapsamında yapılan kantitatif araştırmada tüketicilerin KSS’yi genel olarak olumlu
algıladıkları, kurumların KSS faaliyetlerini önemsedikleri ortaya çıkmıştır. Vestel özelinde
yapılan değerlendirmede tüketicilerin çoğunun Vestel KSS uygulamaları hakkında haberdar
olmadıkları tespit edilmiştir.
Sosyal Sorumluluk Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları Halkla İlişkiler Toplumsal Fayda
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 11 |