This study focuses on the processes, localization and implementation of the adaptation of
global TV program formats to the Turkish televisions. The main purpose of this study is to find
out how the format glocalization process is performed in the Turkish TVs and the factors that
affect this process. While examining these productions, in-depth interviews were conducted
with sector professionals. The dynamics such as making designs in accordance with Turkish
traditions and customs, including human stories, proceeding with a reliable presenter,
analysing the expectations of the target audience correctly, recognizing the audience and
predicting what they will, producing clear content, ensuring that the content belonged to each
region, arousing curiosity in the audience, making it similar to vital criteria are among the
most important dynamics in the localization of TV programs in Turkey.
Bu çalışma, global ölçekteki TV program formatlarının Türk televizyonlarına uyarlanması
aşamasındaki süreçleri, yerelleştirme ve uygulama çalışmaları üzerine odaklanmaktadır.
Çalışmanın temel amacı, tüm bu süreçler doğrultusunda Türk televizyonlarında format
glokalizasyonu işleminin nasıl gerçekleştirildiği ve bu süreci etkileyen faktörlerin neler
olduğu sorularının yanıtını bulmaktır. Bu yapımlar incelenirken, sektör profesyonelleri
ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Türk gelenek ve göreneklerine uygun
tasarımlar yapmak, insan hikâyelerine yer vermek, güvenilir sunucu ile yol almak, hedef
kitlenin beklentisini doğru analiz etmek, izleyiciyi tanımak ve ne istediğini öngörebilmek,
karmaşık yapılardan uzak net içerikler üretmek, içeriğin yapısına göre her yöreye ait izler
taşımasını sağlamak, izleyicide merak unsuru yaratmak, yaşamsal alışkanlıklara benzer hale
getirmek gibi kriterler, Türkiye’deki televizyon programlarının yerelleştirilmelerindeki en
önemli dinamikler arasında yer almaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 16 |