Araştırma, ülkemizde önemli bir pazar payına sahip olan Koç Holding ve Çalık Holding’in kurumsal dergilerini karşılaştırmalı olarak analiz etmekte ve kurumsal kimlik ögelerine yer vermeleri açısından aralarındaki farkları ortaya koymaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, kurumsal dergilerde kimlik ögelerinin en doğru şekilde nasıl yansıtılması gerektiği sorusuna yanıt aranmıştır. Karşılaştırmalı içerik analizi, araştırma sorularına net cevaplar bulmak amacıyla kapsamlı bir yöntem olarak kullanılmıştır. Sonuç olarak ise Koç Holding’in Bizden Haberler Dergisi’nin kurumsal sembollere yer vermesi, düzenli aralıklarla yayınlanması ve içeriği bakımından Çalık Haber’e göre kurumsal kimlik öğelerini daha doğru şekilde yansıttığı ifade edilebilir.
The research analyzes the corporate magazines of Koç Holding and Çalık Holding, which have an important market share in our country, and reveals their differences in terms of corporate identity elements. For the purpose of the research, an answer was sought to the question of how the identity items should be reflected in corporate journals. Comparative content analysis was used as a comprehensive method in order to get clear answers to the research questions. As a result, it can be said that Koç Holding's Bizden Haberler Magazine reflects corporate identity elements more than Çalık Haber in terms of its incorporation of corporate symbols, its regular publication and its content.
corporate identity corporate journals corporate publications e-journal
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 17 |