İnsanlık tarihinin her döneminde var olan savaş, doğası gereği tanımlanması ve sınırlandırılması en zor kavramlardan birisidir. Kavramın temelinde yer alan güç ve başta toplumsal olmak üzere birçok açıdan yıkıcı sonuçlara neden olan şiddet, savaşa dair ortaya atılan görüşlerin başında gelmektedir. Üzerinde bir diğer uzlaşma sağlanan nokta ise savaşın taraflarının toplumu bilgilendirmek, kendilerini haklı göstermek ve yaptıkları eylemleri meşrulaştırmak adına birçok yöntem ve araç kullanmakta olduklarıdır. Özellikle medya; savaş, çatışma ve kriz ortamlarında bu amaç için kullanılan araçların başında gelir. Medyanın savaş dönemlerinde yönetici sınıflar tarafından ülke politikaları doğrultusunda etkin olarak kullanılması, aynı zamanda savaş ve çatışmaların medyadaki temsil biçimini de belirlemektedir. Bu durumun en belirgin örneklerinden biri olan Körfez Savaşları, Amerikan medyasının güçlü konumu dolayısıyla savaşın gidişatını doğrudan etkilemiştir. Bu noktadan hareketle, medyanın savaş dönemlerindeki rolü üzerine yürütülen bu çalışma, ABD’nin dış politika stratejileri ile ülke medyasının önemli yayın organlarından biri olan Time dergisinin bu politikalarla uyumlu bir yayın anlayışına sahip olup olmadığı sorunsalından yola çıkılarak temellendirilmiştir. Çalışmada, Time dergisinin Körfez Savaşları döneminde yayımlanan belli sayılarının kapaklarında yer alan görsel ve dilsel söylemler, Ferdinand de Saussure’ün göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiş ve Time dergisinin, ABD’nin kurduğu stratejik anlatıya hizmet eden bir yayın politikası benimsediği sonucuna ulaşılmıştır.
Göstergebilim Irak Savaşı Körfez Savaşı savaş ve medya Time dergisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 23 |