BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Ön Lisans Programlarında Meslek Amaçlı İngilizce (Eop) Öğretiminin Öğrenci Görüşlerine Dayalı İhtiyaç Değerlendirmesi

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 174 - 209, 01.06.2015

Öz

Turizm eğitimi, Türk turizmini dış dünyaya açmanın önemli etmenlerinden biridir ve bu nedenle turizm politikalarının belirlenmesinde en az altyapı kadar önemlidir. Özellikle turizm sektörüne ara eleman vasfıyla çalışan iş gücü yetiştiren ve bu sebepten hizmet odaklı bu sektörün bel kemiğini oluşturan; ayrıca aralarında lisans eğitimine devam edenlerin bulunması sebebiyle potansiyel yönetici yetiştiren Meslek Yüksekokulları bünyesindeki turizm ön lisans programları, eğitimli üst ve orta düzeyde turizm yöneticisi ve çalışanı yetiştirmek yönünden büyük önem arz etmektedirler. Gelecek turizm hedeflerinde daha nitelikli ve mesleğini hakkıyla yerine getiren çalışan ve yöneticilerin bulunması, turistik talebin devam etmesinde turistik ürün kadar belirleyici rol oynamaktadır. Bu hedef doğrultusunda yararlanılacak en önemli araç, bu sektörde çalışacak bireylere dinamik bir yaşama bakış açısı kazandıracak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kolayca kavramayı, bilgilerini yaşama ve çalışma hayatına geçirebilmeyi sağlayacak eğitimdir. Bu eğitimin içerisinde, milletlerarası yoğun etkileşim göz önünde tutulduğunda yabancı dil öğretiminin yeri büyük önem taşımaktadır. Daha nitelikli yabancı dil eğitimi verebilmek içinse öğrenenlerin görüşleri doğrultusunda öğrenci beklentilerinin tespit edildiği, eksiklerin giderildiği ve ihtiyaçların karşılandığı bir yabancı dil öğretim programının uygulanması gerekmektedir. Uluslararası bir dil olmadan önce insanlar tarafından herhangi bir mesleki ve eğitimsel amaç güdülmeksizin öğrenilen İngilizce, günümüzde bireyler tarafından farklı ihtiyaç ve beklentiler doğrultusunda talep gören bir olgu haline gelmiştir. Günümüz dil öğrenim eğilimlerine bakıldığında insanların artık bir yabancı dili keyfi düzlemler doğrultusunda tüm yönlerini öğrenmekten ziyade sektörel ve profesyonel anlamda daha işlevsel metotlar vasıtasıyla amaçlarına daha çok hizmet edecek taraflarını öğrenmeye çalıştıkları görülmektedir. Bu sebepten ötürü Özel Amaçlı İngilizce öğretim programları çatısı altında değerlendirilen Meslek Amaçlı İngilizce (English for Occupational Purposes – EOP) öğretiminin ön plana çıkmakta olduğu gözlemlenmektedir. Özellikle turizm gibi emek yoğun bir sektörde insan ilişkilerinin üst düzey sıklıkta karşılaşıldığı mesleklerde ise mesleğe yönelik yabancı dil eğitimi hem hizmet edilecek kişilerin çoğunluğunun yabancı uyruklu olmasından hem de bu kişilerle kurulacak iletişimin dilsel anlaşmaya dayalı olmasından ötürü kritik bir önem taşımaktadır. Meslek Amaçlı İngilizce öğretimin turizm ön lisans programlarında eğitim gören öğrenci görüşlerine dayalı değerlendirilmesinin yapıldığı bu çalışmada mesleğe yönelik dil öğretimi doğrultusunda literatür taraması yapılmış, Batı Karadeniz Bölgesinde yer alan ve bünyesinde Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Programı bulunan Meslek Yüksekokulları çalışma alanı olarak seçilmiş ve burada eğitim gören son sınıf öğrencilerine İhtiyaç Analizi anketi uygulanmış, elde edilen sonuçların analizi ile mesleki eğitim içerisinde yer alan Meslek Amaçlı İngilizce öğretiminin etkinliği ve kapsamı değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Aksan, D. (1977). Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim I. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 439
  • Albostan, Y. (2012). An Investigation of the Occupational Language Needs of Diplomats Whose Second Language is English, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi EBE.
  • Altunışık, R., R. Coşkun, S.Bayraktaroğlu ve E.Yıldırım, (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Geliştirlmiş 7. Baskı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arsal, Z. (1998). Program Geliştirme Sürecinde İhtiyaç Analizinin Yeri ve Nasıl Yapıldığına İlişkin Program Geliştirme Uzmanlarının Görüşleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, SBE.
  • Brindley, G.P. (1984)  Needs Analysis and Objective Setting in the Adult Migrant Education Program Sydney, Avusturalya: N.S.W. Adult Migrant Education Service
  • Boylu, Y. ve K. Ünlüönen. (2005). Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Beklenti ve Algılamalarındaki Değişimin Karşılaştırılması (2000-2001 ve 2003-2004 Öğretim Yılları). Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi. Yıl: 33, Bahar, Sayı: 166, ss.159-172 (http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/166/index3-boylu.htm)
  • Cem, C. (1978). Türkiye’de Kamu Görevlilerinin Yabancı Dil Sorunları. Ankara: TODAİE.
  • Çepni, S. (2005).Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Genişletilmiş 2. baskı, Trabzon: Üçyol Kültür Merkezi
  • Demirel, Ö. (2000). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayınevi, 3. Baskı.
  • Demirel, Ö. (2011). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. 6. Baskı
  • Dengiz, A. A. (1995). An Analysis of the English Language Needs of the Students at the Maritime Faculty of İstanbul Tehnical University, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi SBE.
  • Dilaçar, A. (1968). Dil, Diller ve Dilcilik. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Sayı: 2639.
  • Ekici, N. (2003) A Needs Assessment Study On English Language Needs Of The Tour Guidance Students Of Faculty Of Applied Sciences At Başkent University, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi SBE.
  • Gündüz, N. (1999) An Analysis of Students English Needs in the English Language and Literature Department of Selçuk University, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi SBE.
  • Hacıoğlu, N. (1995). Türkiye’de Turizm Eğitimi. Balıkesir: Balıkesir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
  • Hacıoğlu, N., M. Kaşlı, S. Şahin ve N. Tetik (2008). Türkiye’de Turizm Eğitimi. Ankara: Detay Yayıncılık
  • Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
  • Kızılırmak, İ. (2000). Meslek Yüksekokulları Turizm ve Otelcilik Programlarının Günümüz Turizm Sektörünün Beklentileri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Milli Eğitim. Sayı: 147 (http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/147/kizilirmak.htm)
  • Kuzu, Y. ve C. Demirli. (2002). Mesleki ve Teknik Orta Öğretim Kurumlarındaki Gelişmeler. Milli Eğitim. Sayı: 155 – 156
  • Langacker, R. W. (1972). Fundamentals of Linfistic Analysis. New York: Harcourt Brace Lovanovich Inc.
  • Lawson, F. (1984). Meslek Yüksekokullarında ve Lisans Düzeyinde Turizm Eğitiminin Hizmet Endüstrisine Etkisi. Boğaziçi Üniversitesi Turizm Eğitimi Kongresi. İstanbul
  • Mackay, R. ve A. J. Mountford. (1978). English for Specific Purposes. Great Britain: Longman.
  • McKillip, J. (1987). Need Analysis: Tools for The Services And Education. California: Sage Publications.
  • Nunan, D. (1991). Syllabus Design. Hong Kong: Oxford University Press.
  • Öncüler, M. E. (2006). Avrupa Birliği Eğitim Politikasında Mesleki Turizm Eğitimi Yaklaşımı ve Türk Turizm Eğitimine Uygulanabilirliği, Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, SBE.
  • Pelit, E. ve E. Güçer. (2006). Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm İşletmelerinde Yaptıkları Stajları Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:1
  • Richards, C. ve T. Rodgers. (1986). Approaches And Methods In Language Teaching. United States Of America: Cambridge University Press.
  • Richards, J.C. (1990). The Language Teaching Matrix. United States Of America: Cambridge University Press.
  • Roucek, J. S. (1986). Study of Foreign Languages. New York: Philosophical Library Inc.
  • Sabuncuoğlu, Z. (1991). Personel Yönetimi. İstanbul: Teknografik Matbaacılık
  • Savage, W. ve G. Storer. (2000). An Emergent Language Program Framework: Actively Involving Learners Analysis. D. R. Hall & A.Hewings (Eds.). Innovation in English Language Teaching içinde. London: Routledge Publishings, 137-148.
  • Stufflebeam, D., C.H. Cormick, C.O. Nelson, R.O. Brinkerhoff, (1985). Conducting Educational Need Assessments. Boston: Klower - Nijhoff Publishing.
  • Timur, A. (1992). Türkiye’de Turizm Eğitiminin Yapısı, Uygulanan Politikalar ve Sonuçlar. Turizm Eğitimi Konferans – Workshop. (9-11 Aralık, 1992). Ankara
  • Tural, N. (1991). Eğitim ve Verimlilik İlişkisi. Verimlilik Dergisi. Sayı:1991/3, ss.170-179
  • Turan, İ. (1998). Gereksinim Çözümlemesi Yapılarak Hazırlanmış İletişimsel Yöntemin Kullanıldığı Almanca Otelcilik Ve Turizm Ön büro Programının Hedef Davranışları Kazandırmadaki Etkililiği, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi SBE.
  • Üzümcü, T. P. ve S. Bayraktar. (2004). Türkiye’de Turizm Otel İşletmeciliği Alanında Eğitim Veren Yükseköğretim Kuruluşlarındaki Eğitimcilerin Turizm Mesleki Eğitiminin Etiksel Açıdan İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi. (25-26 Kasım) Eskişehir
  • YÖK. (2014). ISCED Raporu. http://www.yok.gov.tr (03 Mart 2014).
Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 174 - 209, 01.06.2015

Öz

Tourism education is one of the most important factors for opening it to the outer world and therefore it is at least as important as infrastructure in the determination of tourism policies. The tourism associate degree programs are of great importance for training future senior and middle-level managers and workers as they form the backbone of this service-oriented industry by giving workforce as intermediate staff; also some of which continue bachelor’s education, which means they are potential managers. The existence of more qualified and professional employees and managers in future touristic objectives plays a key role in progress touristic demand as much as the touristic product. The most important instrument to achieve this goal is education which will give individuals who will work in this sector a dynamic insight, make them to be able to understand developments in science and technology to easily, use their qualifications in the professions and in their own lives. Given international intensive interaction, foreign language teaching is of great importance within this education. To give much more effective education, it is necessary to implement a foreign language teaching program which identifies students’ expectations, the deficiencies are made up and needs are met. Before English became an international language people were learning a language without any vocational or educational purposes. Nowadays, it is seen that people are tending to learn the language to meet different purposes and the requirements. If examined closely, this incline of people for learning a language nowadays is that they try to learn a side of language which serve themselves more by more useful methods in terms of sectoral and Professional rather than learning it arbitrarily. For this reason, English for Occupational Purposes (EOP) under the umbrella of English for Specific Purposes comes to the fore. vocational foreign language education, especially in labour-intensive sectors of human relations like tourism, is of critical importance both because a majority of people to be served are from foreign nations and because the communication with these people is based on linguistic agreement. In this study, in which assessment of English for Occupational Purposes education in tourism undergraduate programs is done based on their opinions, the review of the literature is made, Hotel, Restaurant and Catering Services Programs located in Western Black Sea Region are selected as study area, a Needs Assessment interview has been applied to the students there, and by evaluation of gathered information the effectiveness and scope of English for Occupational Purposes education has been interpreted.

Kaynakça

  • Aksan, D. (1977). Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim I. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 439
  • Albostan, Y. (2012). An Investigation of the Occupational Language Needs of Diplomats Whose Second Language is English, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi EBE.
  • Altunışık, R., R. Coşkun, S.Bayraktaroğlu ve E.Yıldırım, (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Geliştirlmiş 7. Baskı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arsal, Z. (1998). Program Geliştirme Sürecinde İhtiyaç Analizinin Yeri ve Nasıl Yapıldığına İlişkin Program Geliştirme Uzmanlarının Görüşleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi, SBE.
  • Brindley, G.P. (1984)  Needs Analysis and Objective Setting in the Adult Migrant Education Program Sydney, Avusturalya: N.S.W. Adult Migrant Education Service
  • Boylu, Y. ve K. Ünlüönen. (2005). Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Beklenti ve Algılamalarındaki Değişimin Karşılaştırılması (2000-2001 ve 2003-2004 Öğretim Yılları). Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi. Yıl: 33, Bahar, Sayı: 166, ss.159-172 (http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/166/index3-boylu.htm)
  • Cem, C. (1978). Türkiye’de Kamu Görevlilerinin Yabancı Dil Sorunları. Ankara: TODAİE.
  • Çepni, S. (2005).Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Genişletilmiş 2. baskı, Trabzon: Üçyol Kültür Merkezi
  • Demirel, Ö. (2000). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayınevi, 3. Baskı.
  • Demirel, Ö. (2011). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. 6. Baskı
  • Dengiz, A. A. (1995). An Analysis of the English Language Needs of the Students at the Maritime Faculty of İstanbul Tehnical University, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi SBE.
  • Dilaçar, A. (1968). Dil, Diller ve Dilcilik. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. Sayı: 2639.
  • Ekici, N. (2003) A Needs Assessment Study On English Language Needs Of The Tour Guidance Students Of Faculty Of Applied Sciences At Başkent University, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi SBE.
  • Gündüz, N. (1999) An Analysis of Students English Needs in the English Language and Literature Department of Selçuk University, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi SBE.
  • Hacıoğlu, N. (1995). Türkiye’de Turizm Eğitimi. Balıkesir: Balıkesir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
  • Hacıoğlu, N., M. Kaşlı, S. Şahin ve N. Tetik (2008). Türkiye’de Turizm Eğitimi. Ankara: Detay Yayıncılık
  • Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
  • Kızılırmak, İ. (2000). Meslek Yüksekokulları Turizm ve Otelcilik Programlarının Günümüz Turizm Sektörünün Beklentileri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Milli Eğitim. Sayı: 147 (http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/147/kizilirmak.htm)
  • Kuzu, Y. ve C. Demirli. (2002). Mesleki ve Teknik Orta Öğretim Kurumlarındaki Gelişmeler. Milli Eğitim. Sayı: 155 – 156
  • Langacker, R. W. (1972). Fundamentals of Linfistic Analysis. New York: Harcourt Brace Lovanovich Inc.
  • Lawson, F. (1984). Meslek Yüksekokullarında ve Lisans Düzeyinde Turizm Eğitiminin Hizmet Endüstrisine Etkisi. Boğaziçi Üniversitesi Turizm Eğitimi Kongresi. İstanbul
  • Mackay, R. ve A. J. Mountford. (1978). English for Specific Purposes. Great Britain: Longman.
  • McKillip, J. (1987). Need Analysis: Tools for The Services And Education. California: Sage Publications.
  • Nunan, D. (1991). Syllabus Design. Hong Kong: Oxford University Press.
  • Öncüler, M. E. (2006). Avrupa Birliği Eğitim Politikasında Mesleki Turizm Eğitimi Yaklaşımı ve Türk Turizm Eğitimine Uygulanabilirliği, Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, SBE.
  • Pelit, E. ve E. Güçer. (2006). Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm İşletmelerinde Yaptıkları Stajları Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:1
  • Richards, C. ve T. Rodgers. (1986). Approaches And Methods In Language Teaching. United States Of America: Cambridge University Press.
  • Richards, J.C. (1990). The Language Teaching Matrix. United States Of America: Cambridge University Press.
  • Roucek, J. S. (1986). Study of Foreign Languages. New York: Philosophical Library Inc.
  • Sabuncuoğlu, Z. (1991). Personel Yönetimi. İstanbul: Teknografik Matbaacılık
  • Savage, W. ve G. Storer. (2000). An Emergent Language Program Framework: Actively Involving Learners Analysis. D. R. Hall & A.Hewings (Eds.). Innovation in English Language Teaching içinde. London: Routledge Publishings, 137-148.
  • Stufflebeam, D., C.H. Cormick, C.O. Nelson, R.O. Brinkerhoff, (1985). Conducting Educational Need Assessments. Boston: Klower - Nijhoff Publishing.
  • Timur, A. (1992). Türkiye’de Turizm Eğitiminin Yapısı, Uygulanan Politikalar ve Sonuçlar. Turizm Eğitimi Konferans – Workshop. (9-11 Aralık, 1992). Ankara
  • Tural, N. (1991). Eğitim ve Verimlilik İlişkisi. Verimlilik Dergisi. Sayı:1991/3, ss.170-179
  • Turan, İ. (1998). Gereksinim Çözümlemesi Yapılarak Hazırlanmış İletişimsel Yöntemin Kullanıldığı Almanca Otelcilik Ve Turizm Ön büro Programının Hedef Davranışları Kazandırmadaki Etkililiği, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi SBE.
  • Üzümcü, T. P. ve S. Bayraktar. (2004). Türkiye’de Turizm Otel İşletmeciliği Alanında Eğitim Veren Yükseköğretim Kuruluşlarındaki Eğitimcilerin Turizm Mesleki Eğitiminin Etiksel Açıdan İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi. (25-26 Kasım) Eskişehir
  • YÖK. (2014). ISCED Raporu. http://www.yok.gov.tr (03 Mart 2014).
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22UV96HR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Akif Gökçe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gökçe, A. (2015). Turizm Ön Lisans Programlarında Meslek Amaçlı İngilizce (Eop) Öğretiminin Öğrenci Görüşlerine Dayalı İhtiyaç Değerlendirmesi. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 17(2), 174-209.
AMA Gökçe A. Turizm Ön Lisans Programlarında Meslek Amaçlı İngilizce (Eop) Öğretiminin Öğrenci Görüşlerine Dayalı İhtiyaç Değerlendirmesi. isguc. Haziran 2015;17(2):174-209.
Chicago Gökçe, Akif. “Turizm Ön Lisans Programlarında Meslek Amaçlı İngilizce (Eop) Öğretiminin Öğrenci Görüşlerine Dayalı İhtiyaç Değerlendirmesi”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 17, sy. 2 (Haziran 2015): 174-209.
EndNote Gökçe A (01 Haziran 2015) Turizm Ön Lisans Programlarında Meslek Amaçlı İngilizce (Eop) Öğretiminin Öğrenci Görüşlerine Dayalı İhtiyaç Değerlendirmesi. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 17 2 174–209.
IEEE A. Gökçe, “Turizm Ön Lisans Programlarında Meslek Amaçlı İngilizce (Eop) Öğretiminin Öğrenci Görüşlerine Dayalı İhtiyaç Değerlendirmesi”, isguc, c. 17, sy. 2, ss. 174–209, 2015.
ISNAD Gökçe, Akif. “Turizm Ön Lisans Programlarında Meslek Amaçlı İngilizce (Eop) Öğretiminin Öğrenci Görüşlerine Dayalı İhtiyaç Değerlendirmesi”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 17/2 (Haziran 2015), 174-209.
JAMA Gökçe A. Turizm Ön Lisans Programlarında Meslek Amaçlı İngilizce (Eop) Öğretiminin Öğrenci Görüşlerine Dayalı İhtiyaç Değerlendirmesi. isguc. 2015;17:174–209.
MLA Gökçe, Akif. “Turizm Ön Lisans Programlarında Meslek Amaçlı İngilizce (Eop) Öğretiminin Öğrenci Görüşlerine Dayalı İhtiyaç Değerlendirmesi”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, c. 17, sy. 2, 2015, ss. 174-09.
Vancouver Gökçe A. Turizm Ön Lisans Programlarında Meslek Amaçlı İngilizce (Eop) Öğretiminin Öğrenci Görüşlerine Dayalı İhtiyaç Değerlendirmesi. isguc. 2015;17(2):174-209.