Günümüzde örgütler, küreselleşmenin hızlandırdığı değişim ortamına ve yeni rekabet şartlarına ayak uydurabilmek için yeni yapılanmalara yönelmektedirler. Öğrenen organizasyon olma, bu noktada tüm örgütlerin ilgisini çekmektedir. Bunun nedeni; hızlı değişim ortamı ve yeni rekabet şartlarına en uygun yaklaşım olarak “öğrenen organizasyon” ön plana çıkmasıdır. Öğrenen organizasyon, hem bilgiye ulaşma, yeni bilgi yaratma, bilgiyi kullanma, mobilize etme, hem de yeni bilgi ve kaynağı karar ve davranışlara yansıtarak örgütsel öğrenmede yetenekli örgüttür. Bu çerçevede bilgi yönetimi, örgütsel öğrenme ile birlikte örgütlerin önem vermeleri gereken iki önemli yetenektir. Bu araştırmada örgütsel bilgi yönetimi, bir süreç olarak ele alınarak detaylı olarak incelenmekte, ve öğrenen organizasyon yazınındaki yeri belirlenmeye çalışılmakta,, öğrenen organizasyon ile ilişkili ve birbiri içine geçmiş olan örgütsel öğrenme ve bilgi yönetimi kavramları arasındaki hiyerarşi ve ilişki irdelenmektedir. Araştırma, birbiri içine girmiş ve birbiri ile ilişkili örgütsel öğrenme, öğrenen organizasyon ve bilgi yönetimi kavramlarını konumlandırması açısından yazına katkı sağlamaktadır.
Bilgi-Enformasyon-Data Örgütsel Bilgi Bilgi Yönetimi Örgütsel Öğrenme Öğrenen Organizasyon
Currently, in order to keep up with the new competition conditions and the changing patterns accelerated by globalization, organizations head towards new structures. At this very point being a learning organization arouses the interest of all the organizations because learning organization is in the most important place as an approach fitting the new competition conditions and rapid change patterns. Learning Organization is skilled at organizational learning in not only attaining, creating, using, mobilizing the knowledge but also reflecting this knowledge and source to its decisions and behavior. In this sense knowledge management together with organizational learning are the two important abilities that organizations need to pay attention. In this research, organizational knowledge management is examined as a process in details and its position in the literature of learning organization is tried to be determined. Also in this research, the hierarchy and relation between the two concepts as learning organizational within knowledge management related to organizational learning, is criticized. This study contributes to the literature in placing organizational learning, learning organization and knowledge management concepts which are related and within each other
Knowledge-Information-Data Organızatıonal Knowledge Knowledge Management Organizational Learning Learning Organization
Diğer ID | JA23FG57ZK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 13 Sayı: 2 |