In this study, firstly, the content of education programs providing business courses is explained in their conceptualized forms, and then, the results of the field studies conducted at various universities are subjected to statistical analysis. Student perceptions of developing entrepreneurship abilities possessed by the individual through business education received at the university are questioned in the study. It has beeb found as a result of the research that, according to students’ perception, business administration education programs contribute to the developing of enterpreneurship qualifications. Nevertheless, it has been found that students of private universities have more tendency of forming her own business in comparison with students of state universities.
Bu çalışmada, öncelikle, işletmecilik eğitimi veren eğitim programlarının içeriği disipline olmuş şekliyle ortaya konmakta, daha sonra, üniversitelerde yapılan araştırmaların bulguları istatistiksel analize tabi tutulmaktadır. Çalışmada, bireyin sahip olduğu girişimcilik yeteneklerinin, üniversitelerdeki işletmecilik eğitimi ile sonradan geliştirilmesine yönelik öğrenci algılamaları araştırılmıştır. Araştırma sonucunda, işletmecilik eğitim programlarının girişimcilik niteliklerini geliştirdiğine dair öğrencilerin algılamalarının varlığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte, diğer bir bulgu da, kamu üniversitelerine oranla, vakıf üniversitesindeki öğrencilerinin bağımsız iş yapma çalışma teşebbüsünde bulunma eğilimlerinin daha fazla olduğudur.
Diğer ID | JA23JZ75ZZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 1 |