Bu çalışmada, öğrencilerin dönüşümcü liderlik, pasif liderlik ve toplam kalite yönetimi konularındaki algılamaları belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için ilk önce ölçekler faktör analizine tabi tutulmuş ve faktör yükleri yeterli olan değişkenler belirlenmiştir. Daha sonra öğrencilerin anlamlı gruplar altında toplanmaları için kümeleme analizi yapılmıştır. Ayrıca belirlenen boyutlar arasındaki ilişkilere bakılmıştır. Araştırmanın veri ve bilgileri, İ.Ü. İşletme fakültesi örgün öğretim lisans öğrencileri arasından üçüncü ve dördüncü sınıflardaki öğrencilerden toplanmıştır. Veri ve bilgilerin toplanmasında tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmış olup, geçerli olan 290 anket analiz sürecine dâhil edilmiştir.
This paper is based on a study conducted for the purpose of determining the attitudes of students on the subjects of transformational leadership, passive leadership and total quality management. To accomplish this, first factor analyses were conducted on all the variables of the tools and the variables with sufficient factor weights were determined. Then cluster analysis was conducted to gather the students into meaningful groups. In addition relationships were looked for between dimensions that had been determined
Transformational Leadership Passive Leadership Total Quality Management
Diğer ID | JA24FB94VE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1 |