Liderlik, işletmeler için önemli bir yönetimsel araç konumundadır. Liderliğin pek çok tanımı mevcuttur. Ancak en kısa tanımıyla liderlik, insanları etkileyebilme gücüdür. Daha genel anlamda liderlik, insanları işlerini daha iyi yapabilmeleri doğrultusunda yönlendirebilme, motive edebilme ve örgütün amaçlarına ulaşmasını kolaylaştıracak ortamlar yaratabilme yeteneği ve becerisidir. İnsan kaynağı ve kurumsal hedefler örgütsel amaca ulaşmada iki önemli unsurdur. Bu çalışmada modern yönetim sistemlerinden birisi olan toplam kalite yaklaşımı ve kalite geliştirme çabalarının önemli bir parçası olan liderlik, liderlikte kalite ve kalitede liderlik kavramlarına vurgu yapılarak incelenecektir.
Leadership is an important managerial tool for business organisations. There are many definitions of leadership. One of the short definition is; Leadership is the power of influencing people. In more general meaning, leadership is the skills and abbilities to help people do a better job through coaching, facilitating, and by creating environments that support the aim of organization. Human resources and institutional targets are two important subjects to reach organizational objectives.
In this study we will examine the total quality approach which is one of the modern managing system and leadership as an essential part of a quality improvement effort, quality of leadership and leadership in quality will be mainly discussed.
Total Quality Management Leadership Motivation Participation Vision
Diğer ID | JA24HF73EV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1 |