BibTex RIS Kaynak Göster

Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik : Liderlikte Kalite

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 126 - 147, 01.03.2007

Öz

Liderlik, işletmeler için önemli bir yönetimsel araç konumundadır. Liderliğin pek çok tanımı mevcuttur. Ancak en kısa tanımıyla liderlik, insanları etkileyebilme gücüdür. Daha genel anlamda liderlik, insanları işlerini daha iyi yapabilmeleri doğrultusunda yönlendirebilme, motive edebilme ve örgütün amaçlarına ulaşmasını kolaylaştıracak ortamlar yaratabilme yeteneği ve becerisidir. İnsan kaynağı ve kurumsal hedefler örgütsel amaca ulaşmada iki önemli unsurdur. Bu çalışmada modern yönetim sistemlerinden birisi olan toplam kalite yaklaşımı ve kalite geliştirme çabalarının önemli bir parçası olan liderlik, liderlikte kalite ve kalitede liderlik kavramlarına vurgu yapılarak incelenecektir.

Kaynakça

  • AK, Bilal; SARGUTAN, Ertan (1996) “Hastanelerde Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulama
  • Örnekleri” Standart Dergisi, Yıl:35, Sayı:414, , s.56-6
  • ARGYRIS, C (1976) İncreasing Leadership Effectivenees, New York: Wiley
  • BENNIS, W, NANUS, B (1985) Leaders: The Strategies For Taking Chance,
  • New York: Harper and Row BRENGELMAN, J (1995) Vizyon Yönetimi, (Çev:Veli KARAGÖZ), Evrim Yayınevi, İstanbul.
  • ÇELİK, Vehbi (2000) Eğitimsel Liderlik, Pegem Yayıoncılık, Ankara
  • EFELERLİ, Saim; GEREK Cüneyt; AKGÜN İbrahim (1988) “Kamu Yönetiminde Toplam
  • Kalite Yönetimi” Kamu Yönetiminde 1. Kalite Kongresi, TODAİE Yayını, s.151-156
  • EROL, Zeki (1994) “Kriz ve Kalite” Önce Kalite Dergisi, Yıl:3, Sayı:9, s.237
  • ETZIONI, A (1964) Modern Organizations, New Jersey: Prentice-Hall.
  • GREAN, G.B (1976) “Role-Making Process Within Complex Organizational
  • Psycholopy” Chicago: Rand McNally, s.4-8
  • HEINTEL, P (1995)Vizyon ve Öz Yapılanma Vizyon Yönetimi (Çev: Veli KARAGÖZ Evrim Yayınevi, Istanbul. http://www.merih.net/m2/rsc/wcevaca01.htm http://www.swordtechnology.com/billgates.htm http://www.la21turkey.net/dl/yg21gp0903_iletisim_ve_liderlik..Ebru Özgen thtp://www.ba.metu.edu.tr/~manclub/yayinlar/glokal/sayi10/liderlik1.htm http://www.danismend.com/konular/insankaynaklari/LIDERLIK%20SENFONISI. htm http://www.kho.edu.tr/yayinlar/bilimdergisi/bilimder/doc/2001-2/1-bilder.doc http://www.spk-mpd.org/mdogu05.doc
  • LUWENBURG, F.C; ORNSTEIN, A.C (1991) Educational Administration,
  • Belm Wodsworth Publishing Company. MAXWELL John C. (1998) İçinizdeki Lideri Geliştirmek, Beyaz Yayınları, İstanbul
  • ÖZDEN, Y (1999) Eğitimde Dönüşüm, Pegem Yayınları, Ankara.
  • SCHEIN, E (1997) Organizational Culture and Leadership, San Francisko: JosseyBass.
  • YATKIN, Ahmet (2003) Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayıncılık, Ankara
  • YATKIN, Ahmet (2003) Halkla İlişkiler ve İletişim, Nobel Yayınları, Ankara
  • ZALEZNIK, A (1997) Managers and Leaders: Are They Different? Harward
  • Business Rewiew, Vol 55.
Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 126 - 147, 01.03.2007

Öz

Leadership is an important managerial tool for business organisations. There are many definitions of leadership. One of the short definition is; Leadership is the power of influencing people. In more general meaning, leadership is the skills and abbilities to help people do a better job through coaching, facilitating, and by creating environments that support the aim of organization. Human resources and institutional targets are two important subjects to reach organizational objectives.
In this study we will examine the total quality approach which is one of the modern managing system and leadership as an essential part of a quality improvement effort, quality of leadership and leadership in quality will be mainly discussed.

Kaynakça

  • AK, Bilal; SARGUTAN, Ertan (1996) “Hastanelerde Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulama
  • Örnekleri” Standart Dergisi, Yıl:35, Sayı:414, , s.56-6
  • ARGYRIS, C (1976) İncreasing Leadership Effectivenees, New York: Wiley
  • BENNIS, W, NANUS, B (1985) Leaders: The Strategies For Taking Chance,
  • New York: Harper and Row BRENGELMAN, J (1995) Vizyon Yönetimi, (Çev:Veli KARAGÖZ), Evrim Yayınevi, İstanbul.
  • ÇELİK, Vehbi (2000) Eğitimsel Liderlik, Pegem Yayıoncılık, Ankara
  • EFELERLİ, Saim; GEREK Cüneyt; AKGÜN İbrahim (1988) “Kamu Yönetiminde Toplam
  • Kalite Yönetimi” Kamu Yönetiminde 1. Kalite Kongresi, TODAİE Yayını, s.151-156
  • EROL, Zeki (1994) “Kriz ve Kalite” Önce Kalite Dergisi, Yıl:3, Sayı:9, s.237
  • ETZIONI, A (1964) Modern Organizations, New Jersey: Prentice-Hall.
  • GREAN, G.B (1976) “Role-Making Process Within Complex Organizational
  • Psycholopy” Chicago: Rand McNally, s.4-8
  • HEINTEL, P (1995)Vizyon ve Öz Yapılanma Vizyon Yönetimi (Çev: Veli KARAGÖZ Evrim Yayınevi, Istanbul. http://www.merih.net/m2/rsc/wcevaca01.htm http://www.swordtechnology.com/billgates.htm http://www.la21turkey.net/dl/yg21gp0903_iletisim_ve_liderlik..Ebru Özgen thtp://www.ba.metu.edu.tr/~manclub/yayinlar/glokal/sayi10/liderlik1.htm http://www.danismend.com/konular/insankaynaklari/LIDERLIK%20SENFONISI. htm http://www.kho.edu.tr/yayinlar/bilimdergisi/bilimder/doc/2001-2/1-bilder.doc http://www.spk-mpd.org/mdogu05.doc
  • LUWENBURG, F.C; ORNSTEIN, A.C (1991) Educational Administration,
  • Belm Wodsworth Publishing Company. MAXWELL John C. (1998) İçinizdeki Lideri Geliştirmek, Beyaz Yayınları, İstanbul
  • ÖZDEN, Y (1999) Eğitimde Dönüşüm, Pegem Yayınları, Ankara.
  • SCHEIN, E (1997) Organizational Culture and Leadership, San Francisko: JosseyBass.
  • YATKIN, Ahmet (2003) Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayıncılık, Ankara
  • YATKIN, Ahmet (2003) Halkla İlişkiler ve İletişim, Nobel Yayınları, Ankara
  • ZALEZNIK, A (1997) Managers and Leaders: Are They Different? Harward
  • Business Rewiew, Vol 55.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24HF73EV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Yatkın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yatkın, A. (2007). Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik : Liderlikte Kalite. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 9(1), 126-147.
AMA Yatkın A. Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik : Liderlikte Kalite. isguc. Mart 2007;9(1):126-147.
Chicago Yatkın, Ahmet. “Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik : Liderlikte Kalite”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 9, sy. 1 (Mart 2007): 126-47.
EndNote Yatkın A (01 Mart 2007) Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik : Liderlikte Kalite. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 9 1 126–147.
IEEE A. Yatkın, “Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik : Liderlikte Kalite”, isguc, c. 9, sy. 1, ss. 126–147, 2007.
ISNAD Yatkın, Ahmet. “Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik : Liderlikte Kalite”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 9/1 (Mart 2007), 126-147.
JAMA Yatkın A. Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik : Liderlikte Kalite. isguc. 2007;9:126–147.
MLA Yatkın, Ahmet. “Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik : Liderlikte Kalite”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, c. 9, sy. 1, 2007, ss. 126-47.
Vancouver Yatkın A. Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik : Liderlikte Kalite. isguc. 2007;9(1):126-47.