Bu çalışma ile, meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin muhasebe dersinde öğrenmede gösterdikleri öğrenme yaklaşımları ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkiyi analiz etmek ve demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın kapsamını, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Gevaş Meslek Yüksekokulu, Van Meslek Yüksekokulu ve Erciş Meslek Yüksekokullarında muhasebe eğitimi gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 211 öğrenciden veri toplanmış ve elde edilen veriler SPSS istatistik programında Spearman Korelasyon Analizi, Kruskal Wallis-H ve Mann-Whitney U testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin cinsiyeti, yaşı, sınıfları okudukları MYO, okudukları lise açısından derin öğrenme, yüzeysel öğrenme ve akademik motivasyon açısından istatistiki olarak anlamlı farklılık bulunmadığı, ancak öğrencilerin üniversite tercih sırasına göre yüzeysel öğrenme ve akademik motivasyon eğilimleri açısından istatistiki olarak anlamlı farklılık bulunduğu sonucuna varılmıştır. Spearman Korelasyon analizi sonucunda, akademik motivasyon ile derin öğrenme arasında orta düzeyde, akademik motivasyon ile yüzeysel öğrenme arasında zayıf düzeyde, derin öğrenme ile yüzeysel öğrenme arasında çok zayıf düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Muhasebe Eğitimi Öğrenme Yaklaşımları Derin Öğrenme Yüzeysel Öğrenme Akademik Motivasyon.
This study aimed to analyze the relationship between the learning approaches of students studying at vocational schools in accounting courses and their academic motivation, and to determine whether these differ according to demographic characteristics. The scope of the study consists of students receiving accounting education at Van Yüzüncü Yıl University Gevaş Vocational School, Van Vocational School, and Erciş Vocational School. Data were collected from 211 students, and the obtained data were analyzed using Kruskal-Wallis-H and Mann-Whitney U tests in SPSS statistics. As a result of the analysis, it was concluded that there were no statistically significant differences in terms of deep learning, surface learning, and academic motivation in terms of the students' gender, age, grades in vocational schools, and high schools. However, there were statistically significant differences in terms of surface learning and academic motivation tendencies in terms of the students' university preferences As a result of the correlation analysis, it was concluded that there was a moderate positive significant relationship between academic motivation and deep learning, a weak relationship between academic motivation and surface learning, and a very weak relationship between deep learning and surface learning.
Accounting Education Learning Approaches Deep Learning Surface Learning Academic Motivation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |