Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of The Public Private Partnership Practices in Terms of Financial Transparency in Turkey

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 7, 93 - 108, 26.12.2017
https://doi.org/10.23834/isrjournal.344867

Öz

Public Private Partnership (PPP) model
can be defined as a contract between public and private sector that aims
balanced risk distrubition between parties. In these contracts public service
provision financed by private sector which is the most significant feature of
them. PPP has become a frequently used method in public service provision in
recent years, due to project costs are not seen as budgetary expenditure. In
this method, fiscal transparency is gaining importance in monitoring the
obligations of government by public. In this study, the applications of PPP in
Turkey are evaluated in terms of fiscal transparency.
 

Kaynakça

  • BAĞLI, M. S. (Ocak, Şubat, Mart, Nisan 2012). Teorik ve Tarihsel Açıdan Bütçe Hakkı. Yasama Dergisi, Sayı 20. ÇAĞAN, N. (2009). “Modern Bütçe Sürecinde Parlamento’nun Rolü”, Bütçe Sürecinde Parlamentonun Değişen Rolü içinde. Ankara: Türkiye Büyük Millet Meclisi. Devlet Hava Meydanları İşletmesi. (2015). 2016 Yılı İşletme Bütçesi. Ankara. Devlet Hava Meydanları İşletmesi. (2017). 2016 – Faaliyet Raporu. Ankara. GÜZELSARI, S. (Eylül 2012). Sağlık Sisteminde Yeniden Yapılanma ve Kamu – Özel Ortaklıkları. Amme İdaresi Dergisi, Cilt 45, Sayı 3. KARASU, K. (2011). Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesinde Kamu – Özel Ortaklığı. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi”, Cilt 66, No. 3. Karayolları Genel Müdürlüğü. (2017). İdare Faaliyet Raporu – 2016. Ankara. YILMAZ, H. H., & BİÇER, M. (Ocak – Haziran 2010). Parlamentonun Bütçe Hakkını Etkin Kullanımının Yeni Bütçe Sistemi Çerçevesinde Değerlendirilmesi. Maliye Dergisi, Sayı 158. T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı. (2017). İdare Faaliyet Rapor – 2016. Ankara. T.C. Hazine Müsteşarlığı. (Ağustos 2017). Kamu Borç Yönetimi Raporu, No: 145. Ankara. T.C. Hazine Müsteşarlığı. (2017). Kamu Borç Yönetimi Raporu - 2017. Ankara. T.C. Kalkınma Bakanlığı. (2014). Onuncu Kalkınma Planı - Kamu Özel İşbirliği Modeli Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara. T.C. Kalkınma Bakanlığı. (Ocak 2016). Dünyada ve Türkiye’de Kamu-Özel İşbirliği Uygulamalarına İlişkin Gelişmeler 2015. Ankara. T.C. Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü. (Aralık 2004). Performans Esaslı Bütçeleme Rehberi (Pilot Kurumlar İçin Taslak). Ankara. T.C. Savunma Sanayii Müsteşarlığı. (2017). Yıllık Faaliyet Raporu – 2016. Ankara.

Türkiye’de Kamu Özel İşbirliği Uygulamasının Mali Saydamlık Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 7, 93 - 108, 26.12.2017
https://doi.org/10.23834/isrjournal.344867

Öz

Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) modeli, kamu
ile özel sektör arasında, en belirgin özelliği hizmet sunumunda finansmanın
özel sektör tarafından sağlandığı risklerin taraflar arasında dengeli biçimde
dağılmasını amaçlayan bir sözleşme olarak tanımlanabilir. KÖİ proje
maliyetlerinin bütçede gider olarak görülmemesi sebebiyle son yıllarda kamu
hizmeti sunumunda sıklıkla başvurulan bir yöntem haline gelmiştir. Söz konusu
yöntemde kamunun yükümlülüklerinin kamuoyunca izlenebilmesi adına mali
saydamlık olgusu önem kazanmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’deki KÖİ uygulamaları
mali saydamlık açısından değerlendirilmektedir.

Kaynakça

  • BAĞLI, M. S. (Ocak, Şubat, Mart, Nisan 2012). Teorik ve Tarihsel Açıdan Bütçe Hakkı. Yasama Dergisi, Sayı 20. ÇAĞAN, N. (2009). “Modern Bütçe Sürecinde Parlamento’nun Rolü”, Bütçe Sürecinde Parlamentonun Değişen Rolü içinde. Ankara: Türkiye Büyük Millet Meclisi. Devlet Hava Meydanları İşletmesi. (2015). 2016 Yılı İşletme Bütçesi. Ankara. Devlet Hava Meydanları İşletmesi. (2017). 2016 – Faaliyet Raporu. Ankara. GÜZELSARI, S. (Eylül 2012). Sağlık Sisteminde Yeniden Yapılanma ve Kamu – Özel Ortaklıkları. Amme İdaresi Dergisi, Cilt 45, Sayı 3. KARASU, K. (2011). Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesinde Kamu – Özel Ortaklığı. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi”, Cilt 66, No. 3. Karayolları Genel Müdürlüğü. (2017). İdare Faaliyet Raporu – 2016. Ankara. YILMAZ, H. H., & BİÇER, M. (Ocak – Haziran 2010). Parlamentonun Bütçe Hakkını Etkin Kullanımının Yeni Bütçe Sistemi Çerçevesinde Değerlendirilmesi. Maliye Dergisi, Sayı 158. T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı. (2017). İdare Faaliyet Rapor – 2016. Ankara. T.C. Hazine Müsteşarlığı. (Ağustos 2017). Kamu Borç Yönetimi Raporu, No: 145. Ankara. T.C. Hazine Müsteşarlığı. (2017). Kamu Borç Yönetimi Raporu - 2017. Ankara. T.C. Kalkınma Bakanlığı. (2014). Onuncu Kalkınma Planı - Kamu Özel İşbirliği Modeli Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara. T.C. Kalkınma Bakanlığı. (Ocak 2016). Dünyada ve Türkiye’de Kamu-Özel İşbirliği Uygulamalarına İlişkin Gelişmeler 2015. Ankara. T.C. Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü. (Aralık 2004). Performans Esaslı Bütçeleme Rehberi (Pilot Kurumlar İçin Taslak). Ankara. T.C. Savunma Sanayii Müsteşarlığı. (2017). Yıllık Faaliyet Raporu – 2016. Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duran Bülbül

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Bülbül, D. (2017). Evaluation of The Public Private Partnership Practices in Terms of Financial Transparency in Turkey. The Journal of International Scientific Researches, 2(7), 93-108. https://doi.org/10.23834/isrjournal.344867