Nowadays, outsourcing for logistics activities except for
basic skills of companies, that want to provide competitive advantage, led to
innovations in logistics. Due to the demand increase in logistics, an increase
in third party logistics companies providing logistics services is observed. In
this study, it was aimed to determine satisfaction of customers getting service
from freight forwarder companies. For this purpose, the criterias that create
customer satisfaction of freight forwarder companies were identified with the
method of structured interview with the freight forwarder customers in
Istanbul. It was found that freight forwarder customers were generally
satisfied with the service they have received. While the criteria of ‘provide
cost advantage’ was the most satisfying criteria for the customers, the
criteria of ‘lack of coordination between employees of freight forwarder
companies and subcarriers’ was the most unsatisfying criteria.
Logistics Outsourcing Freight Forwarder Customer Satisfaction Frequency Analysis
Günümüzde rekabet avantajı
sağlamak isteyen işletmelerin, temel yetenekleri dışında kalan lojistik
faaliyetler için dış kaynak kullanımına gitmeleri lojistik alanında yeniliklere
yol açmıştır. Lojistiğe olan ilgi arttıkça lojistik alanında hizmet sağlayıcı
olarak faaliyet gösteren 3. parti lojistik işletmelerde de artış görülmeye
başlanmıştır. Çalışmanın amacı: lojistik
faaliyetlerinde dış kaynak kullanarak Freight Forwarder işletmelerinden hizmet
alan müşterilerin memnuniyetinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda merkezi
İstanbul ilinde bulunan Freight Forwarder müşterileri üzerinde yapılandırılmış
görüşme yöntemi ile Freight Forwarder işletmelerinde müşteri memnuniyeti
yaratan kriterlerin tespit edilmesine çalışılmıştır. Çalışma sonucunda: Freight Forwarder müşterilerinin genel olarak
almış oldukları hizmetten memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Müşterilerin
en çok memnun oldukları hususun ‘maliyet avantajı sağlama’ kriteri olduğu
görülürken, en çok memnuniyetsizlik ifade ettikleri hususun ‘Freight Forwarder
işletmenin çalışanlarının ve alt taşıyıcıların paydaşlık konusunda gerekli
yetkinlik ve iş disiplinini sağlayamaması’ kriteri olduğu tespit edilmiştir.
Lojistik Dış Kaynak Kullanımı Freight Forwarder Müşteri Memnuniyeti Frekans Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.