Bu araştırmanın amacı ilerleyen zamanlarda arama kurtarma faaliyetinde bulunacağı beklenen Acil Yardım ve Afet Yönetimi bölümünde öğrenim gören öğrencilerin empati düzeylerinin belirlenmesi ve kişilik özellikleri ile empati düzeyleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Bu amaçla, araştırmamızın evrenini Gümüşhane Üniversitesi Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümünde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenen bir örneklem üzerinde, internet üzerinden anket yöntemiyle bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada frekans, bağımsız örneklem T-testi, ANOVA ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin empati düzeylerine bakıldığında bilişsel empati skorlarının hem kız hem de erkek öğrencilerde iyi düzeyde ve birbirine yakın ortalamalara sahip olduğu tespit edilmiştir. Duygusal empati düzeyleri incelendiğinde ise cinsiyete göre fark olduğu ve kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha yüksek ortalamaya sahip oldukları saptanmıştır. Kişilik özellikleri ile empati düzeyleri arasındaki ilişki incelendiğinde bilişsel empati ile sırasıyla zekâ/hayal gücü ve uyumluluk kişilik özellikleri arasında orta düzeyde, sorumluluk kişilik özelliği arasında ise düşük düzeyde anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Duygusal empati ile duygusal dengelilik kişilik özelliği arasında orta düzeyde ve uyumluluk kişilik özelliği ile de düşük düzeyde anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur.
Bilişsel Empati Duygusal Empati Empati Düzeyi Kişilik Özellikleri ile Empati Düzeyleri Arasındaki İlişkiler
The aim of this study is to determine the empathy levels of the students studying in the Emergency Aid and Disaster Management department, which is expected to carry out search and rescue activities in the future, and to determine the relationship between personality traits and empathy levels. For this purpose, the universe of our research consists of the students studying in the Emergency Aid and Disaster Management Department of Gümüşhane University. A research was conducted on a sample determined by convenience sampling method using the online survey method. Frequency, independent sample T-test, ANOVA and correlation analysis were used in the study. When the empathy levels of the students were examined, it was found that the cognitive empathy scores of both female and male students were at a good level and close to each other. When emotional empathy levels were examined, it was found that there was a difference according to gender and that female students had a higher average than male students. When the correlation between personality traits and empathy levels was examined, it was found that there was a moderate correlation between cognitive empathy and intelligence / imagination and compatibility personality trait, and a low level of significant and positive correlation between responsibility personality trait. It was found that there was a moderate correlation between emotional empathy and emotional stability personality trait, and a low level of significant and positive correlation also with the compatibility personality trait.
Cognitive Empathy Emotional Empathy Empathy Level The Relationships Between Personality Traits and Empathy Levels
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.