Bu araştırmada sosyal bilgiler dersinde film kesitlerinin kullanımıyla öğrencilerin empati becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında İzmir Bergama Yukarıbey Ortaokulu’nda 7. sınıf öğrencisi olan 22 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden eylem araştırmasına dayanmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında ölçek, öğrenci günlükleri, gözlem ve görüş formundan oluşan nicel ve nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Katılımcılara uygulama öncesinde empatik eğilim ölçeği uygulanmıştır. Araştırma süresince film kesitleriyle oluşturulmuş ve sosyal bilgiler dersi kazanımları ile ilişkilendirilmiş etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Her bir etkinliğin ardından katılımcılardan Empati Günlüğüm adlı formdaki soruları cevaplamaları istenmiştir. Araştırma sonunda empatik eğilim ölçeği son test olarak tekrar uygulanmıştır. Uygulama sürecinde araştırmacı tarafından gözlem yapılmış, uygulama sonunda ise öğrencilerden yapılan etkinliklere dair görüşler görüş formu aracılığıyla alınmıştır. Toplanan nicel verilerin analizinde istatistiksel analiz yöntemleri, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda sosyal bilgiler dersinde film kesitleriyle yapılandırılmış etkinliklerin katılımcıların empati becerilerinin gelişimini olumlu yönde etkilediği, öğrencilerinse etkinliklerle ilgili büyük oranda olumlu görüş belirttikleri ortaya konmuştur.
Dokuz Eylül Üniversitesi BAP Birimi
SYL-2022-2643
This research aimed to improve the empathy skills of the students by using film sections in the social studies course. The study group consists of 22 participants who are 7th-grade students at Yukarıbey Secondary School in Bergama/İzmir, in the 2021-2022 academic year. The research is based on the action research design, one of the qualitative research designs. Quantitative and qualitative data collection tools consisting of scale, student diaries, observation, and opinion forms were used to collect the research data. The empathic tendency scale was applied to the participants before the application. During the research, activities created with film sections and associated with social studies course attainments were carried out. Then the participants were asked to answer the questions in the form called My Empathy Diary for each activity. At the end of the study, the empathic tendency scale was applied again as a post-test. During the application process, observations were made by the researcher. At the end of the applications, students' opinions on the activities were carried out through the opinion form. Statistical analysis methods were used in the analysis of the quantitative data, and descriptive analysis and content analysis methods were used in the analysis of the qualitative data. As a result of the analysis of the research data, it was revealed that the activities structured with film sections in the social studies course positively affected the development of the empathy skills of the participants, and the students mostly expressed positive opinions about the activities.
SYL-2022-2643
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SYL-2022-2643 |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 3 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458