Geography education is carried out in places where the class should be taken into account. In terms of time spent
here, especially the student, class, education can be understood more clearly the role of education. Therefore, an
effective and efficient for the education of geography, class and the class will be included in determining the
qualifications of the equipment that you need about the course. Of those, how and where to store the tools and
devices, and then how to use, archive or library in place, the board will be hanged on the walls, pictures and
maps, selection, students' sitting arrangements, the board, overhead projections include lot. In addition, the class
must be formatted in accordance with the requirements of sub-structure features of geography lesson. For
example, sinks, counters, and information and communication technologies must be prepared in advance for the
necessary equipment.
The study should be used in geography education cause classrooms, classrooms will have the tools, equipment
and how it has been subject to edit. Reviewed earlier studies on the subject, presented a proposal to create a
classroom with the help of the data gathered.
Class geography classrooms active learning tools equipment and materials
Coğrafya eğitiminin gerçekleştirildiği mekânlar içinde sınıfın yeri dikkate alınmalıdır. Özellikle öğrencinin
burada geçirdiği zaman açısından bakıldığında, sınıfın, eğitim öğretimdeki rolü daha net anlaşılabilir. Dolayısıyla
etkili ve verimli bir coğrafya eğitimi için, sınıfın ve sınıf içinde yer alacak olan dersle ilgili donanımın
niteliklerinin belirlenmesi gerekir. Bunlar içinde, araç gereçlerin nerede ve nasıl saklanacağı, daha sonra nasıl
kullanılacağı, arşiv ya da kitaplığın yeri, duvarlara asılacak pano, resim ve haritaların seçimi, öğrencilerin oturma
düzenleri, tahtanın, tepe projeksiyonunun yeri sayılabilir. Ayrıca, sınıfın alt yapı özellikleri de coğrafya dersinin
gereklerine uygun şekilde biçimlendirilmelidir. Örneğin lavabolar, tezgâhlar ve bilgi iletişim teknolojileri için
gerekli donanımlar önceden hazırlanmış olmalıdır.
Araştırma, coğrafya eğitiminde branş dersliklerinin neden kullanılması gerektiği, bu dersliklerin sahip olacağı
araç gereç, donanımlar ve bunların nasıl düzenleneceğini konu almıştır. Konu ile ilgili daha önce yapılmış
çalışmalar değerlendirilmiş, elde edilen veriler yardımı ile bir derslik oluşturma önerisi sunulmuştur.
Sınıf coğrafya branş dersliği aktif öğrenme araç gereç materyaller
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458