Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programı hakkındaki görüşlerini tespit etmek amacıyla
yürütülen bu çalışmada, nitel araştırma türlerinden yaygın olarak bilinen özel durum
araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın katılımcılarının belirlenmesinde ise amaçlı
örnekleme çeşitlerinden homojen örneklemesinden yararlanılmış; Trabzon il merkezinde
bulunan 3 okulda çalışmakta olan 10 sınıf öğretmeni araştırmanın katılımcılarını
oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından oluşturulan 7 açık uçlu sorudan
oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Analizde, elde edilen veriler
kategoriler altında sınıflandırılarak sunulmuştur. Araştırma bulgularına göre, okulların ve
sınıfların fiziki şartlarının ilköğretim programının uygulanmasına elverişli olmadığı, okullarda
uygulanan eğitimin “öğrenci merkezli” olmasının aksine “öğretmen-öğrenci merkezli eğitim”
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Türkçe Matematik Sosyal Bilgiler Fen ve Teknoloji Hayat Bilgisi İlköğretim Programı Öğretmen Görüşleri Özel Durum Yöntemi
The purpose of this research is to investigate the views of primary school teachers’ about primary
school curriculum. A case study method, which is widely known in a qualitative research tradition,
was chosen in the study. The sample of the study consists of ten primary school teachers working at
three primary schools in the city of Trabzon. Purposive sampling is adapted in the study. The data of
the study were collected with semi-structured interview form, which included seven open-ended
questions, constructed by the researchers. In the analysis, the data are classified and presented under
the categories. Based on the data, it is seen that physical conditions of schools and classes are not
suitable for the implementation of the current primary school curriculum. Furthermore, it is reached a
conclusion that primary school curriculum is “teacher-pupil centred education” rather than “pupil
centred education”.
Turkish Mathematics Social Studies Science and Technology Life Science Primary School Curriculum Case Study Method
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458