Bu araştırmada, aktif öğrenmenin ilköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi Zaman İçinde Bilim ünitesinde öğrenci başarısı ve
tutumundaki etkilerini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden kontrol grupsuz öntest-sontest araştırma
modeli kullanılmıştır. Araştırmacı katılımcı sınıfta ünite boyunca aktif öğrenme teknikleriyle ders vermiştir. Araştırma
2009-20010 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Kadıköy ilçesine bağlı Fikribey (rumuz) ilköğretim okulundaki aynı sınıfta
okuyan 33, 7. Sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma öncesinde yapılan ihtiyaç analizi çalışmalarında nitel
ve nicel yöntem birlikte kullanılmıştır. Bu çalışmada müdür, öğretmen, veli ve öğrenci yapılan görüşmelerle ve öğrencilere
uygulanan tanıma fişi, problem tarama envanteriyle veri toplamıştır. Bu veriler nitel veri analiz biçimlerinden betimsel
analizle çözümlenmiş, tablolaştırma aşamasında SPSS 15.0 programı kullanılmıştır. İkinci aşamanın araştırma verileri
başarı testi ve tutum ölçeği ile toplanmıştır. Bu veriler SPSS 15.0 for Windows paket programı aracılığıyla paired samples t
testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda aktif öğrenme yönteminin öğrencilerin başarı düzeylerini ve derse karşı
tutumlarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.
İlköğretim Aktif Öğrenme Çağdaş Eğitim Sosyal Bilgiler Geleneksel Eğitim
Target purpose of this research is to study the effects of the active learning upon students’ success and manner in
the unit “Science in Time” in 7th grade-social sciences course. The pre-test re-test experimental design approach,
which is one of the quantitative research designs, is used in the study. Researcher gave lessons through the whole
unit at attendant class implementing active-learning-techniques. The research was made in 2009-2010 academic
year in Fikribey (nickname) Primary Education School in Kadıköy in İstanbul, on 33 7th grade-student of the same
class. Qualitative and quantitative approaches are used together in the needs analysis studies before the research.
Data were not only collected via interviewing with director, teacher, parent and student but also collected via
student information form and problem survey inventory form at this research. Data were resolved using
descriptive method of analysis, and SPSS 15.0 was used in tabulation step. Research data of the second step were
collected via success test and manner scale. Those data were analyzed by paired samples test using SPSS 15.0 for
Windows packet software. Consequently, it has been confirmed that active-learning-method positively influences
on the success level of the students and their manner against the courses.
Primary Education Active Learning Contemporary Education Social Studies Traditional Education
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458