Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Karakter Eğitimine ilişkin öz-yeterlik
düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma “tarama” modelindedir.
Araştırmanın evrenini, 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları
içerisinde 8 merkez ilçede bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 872 Sosyal Bilgiler öğretmeni
oluşturmaktadır. Örneklem bu öğretmenlerin katılımıyla oluşturulan tabakalı örnekleme yöntemi ile
seçilmiştir. Örneklem 8 merkez ilçede görev yapan 267 Sosyal Bilgiler öğretmeninden oluşmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak “Karakter Eğitimine İlişkin Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır.
Verilerin analizinde Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeylerinin bağımsız değişkenler
açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucu Sosyal
Bilgiler öğretmenlerinin “Karakter Eğitimine İlişkin Öz-yeterlik” düzeylerinin çok yüksek olduğu
bulunmuştur. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin “Karakter Eğitimine İlişkin Öz-yeterlik” düzeylerinin
cinsiyete, yaş gruplarına, mesleki kıdeme, eğitim düzeylerine, mezuniyet durumlarına, değerler veya
Karakter Eğitimiyle ilgili hizmet içi eğitim alma durumlarına, görev yaptıkları ilçelere göre
farklılaşmamaktadır. Fakat Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin öz-yeterlik düzeylerinin öğrencilerin
ailelerinin sosyo-ekonomik düzeylerine göre farklılaştığı bulunmuştur.
The purpose of this study is to investigate and determine the self-efficacy levels of Character
Education pertaining to Social Studies Teachers considering several variables. Restricted to the
boundaries of Ankara Metropolitan Municipality, the population of quantitative research consists of
872 Social Studies teachers assigned during 2010–2011 academic year within 8 central districts primary
education schools. Sampling has been selected via stratified sampling method that has been created
with the participation of these teachers. Sampling is composed of 267 Social Studies teachers assigned
in 8 central districts. In data analysis Social Studies Teachers in detecting whether self-efficacy levels
vary with respect to independent variables one-way variance analysis (ANOVA) and independent
groups t test have been utilized. As a result of the evaluation of the datas obtained, it is found that the
self-efficacy levels of Social Studies teachers on Character Education is very high. Social Studies
teachers’ self-efficacy levels on Character Education didn’t vary with respect to gender, age groups,
professional seniority, educational background, status of graduation, status of receiving in-service
training on values or Character Education or the districts they work in. But it has been detected that
Social Studies teachers’ self-efficacy levels differentiated with respect to socio-economic levels of
students’ parents.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458