Öğrenenlerin değişen öğrenme ihtiyacı, teknolojinin gelişimi
öğrenmeyi kolaylaştıran ve öğrenmeye yol gösteren “öğretim” alanını da
etkilemiştir. Öğrenme ihtiyacını karşılamak için geliştirilen öğretim
tasarımları çağdaş teknolojiden ve yeni eğitim felsefelerinden de yararlanarak öğrenme
sistemleri içerisinde daha da etkin bir hale gelmiştir. Tarih boyunca birçok
öğretim tasarımı modelinin ortaya çıktığı görülmektedir. Genel olarak günümüze
kadar ortaya çıkan birçok öğretim tasarımları modelleri, aşırı sistematik
olması, yaratıcılığı engellemesi ve tasarımcıyı özgür bırakmaması nedeniyle
eleştirilmektedir. Bu çalışmada, diğer
modellere kıyasla, öğrenenlerin yaratıcılığını ön plana çıkarması, çağdaş
teknolojiden yararlanmaya fırsat vermesi, derse katılım olanağını artırması,
öğrenme ihtiyaçlarını ivedilikle karşılaması, zamandan ve maliyetten tasarruf
sağlaması nedeniyle sezgisel öğretim tasarımı modellerinden “Hızlı Prototipleme
Modeli” açıklanmıştır. Bu amaçla çalışma
için yurtiçi ve yurt dışı literatür taraması yapılarak, modelin yapısı ve süreç
basamakları açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmada bilimsel araştırma
yöntemlerinden eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca modelin
uygulanması ile ilgili belirsizlikleri ortadan kaldırabilmek için “hızlı
prototipleme öğretim tasarımı modeli” hakkında bilgi verildikten sonra, bir
ders senaryosu aracılığı ile öğretim tasarımının her adımı ve uygulama
aşamaları açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışma kapsamında açıklanan öğretim
tasarımı modeli, ders içerisinde kullanıldığında öğrenenlere hızlı, kolay ve
yaratıcı öğrenme çıktıları sağlayacaktır.
The teaching area that guided learning was constantly
influenced by technology and changing learning needs. Throughout
history, it is seen that there are many models of instructional designs that
can make learning more effective and easy. Many models of instructional designs, which have emerged to
date, have been criticized for being overly systematic, preventing creativity
and for not freeing the designer. In
this study, “Rapid Prototyping Model” is introduced from intuitive
instructional design models due to the fact that learners take their creativity
to the forefront, to take advantage of technology, to increase the opportunity
to participate in the lesson, to meet learning needs promptly and to save time
and cost compared to other models.
In this context, after examining the
literature, it is aimed to explain the structure and process steps of the rapid
prototyping model by means of a course scenario example. In the research, the method of scientific research methods
of design based research was used. The instructional design model
described in the scope of the study is expected to provide fast, easy and
creative learning outcomes to the learners when used in the course.
teaching instructional design rapid prototyping design models
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458