The aim of this research is to reveal the thought of science teachers about which values included in the learning outcomes of unit “Human and Environment.” Also another aim is to find out which methods they use while teaching these values. The research has been arranged according to case study of qualitative research methods. This study has been carried out among fifteen science teachers working at six different secondary schools in Isparta city center. The whole data has been collected through the interview technique. Dates have been resolved with the help of descriptive analysis. The most important result in terms of teacher’s thoughts is certain values are overly emphasized. It has been found out that the vital value for students is responsibility. Teachers indicated that they want to activate the students by choosing the techniques based on case studies, trips and searches. Also all off the teachers think it is necessary to have values education in science lessons.
Bu nitel araştırmanın amacı, fen
bilgisi öğretmenlerinin ‘insan ve çevre’ ünitesindeki kazanımlarda hangi
değerlere yer verildiği hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Ayrıca bu
değerleri öğretirken hangi yöntemleri kullandıklarını da ortaya koymak diğer
bir amaç olarak belirlenmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinde durum
çalışmasına göre düzenlenmiştir. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında
Isparta il merkezinde bulunan 6 ortaokulda görev yapmakta olan 15 fen bilgisi
öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verilerin tamamı görüşme
tekniği yoluyla toplanmıştır. Veriler, betimsel analizden yararlanılarak
çözümlenmiştir. Yapılan araştırmada, fen bilgisi öğretmenlerinin görüşlerine
göre ortaya çıkan en önemli sonuç programda belli değerin üzerinde çok fazla durulduğudur.
Kazanımlarda öğrencilere verilmek istenen en önemli değerin sorumluluk değeri
olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenler, değer öğretimi yaparken daha çok örnek
olay, gezi ve araştırmaya dayalı teknikleri seçerek öğrenciyi aktif hale getirmek
istediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca, bütün öğretmenler fen bilimleri dersinde
değer eğitimi yapılmasının gerekli olduğunu düşünmektedir.
Değer eğitimi kök değerler fen bilimleri yöntem ve teknik kazanım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458