Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Identifying The Formation Students’ Perceptions About Teacher Phenomenon

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 1, 17 - 32, 30.06.2020

Öz

This research aims to identify the mental image related to the teacher phenomenon formation students have. Each participant was given a form which was prepared with the sentences like ‘Teacher is or is like…..because…..’ and was asked for filling in the blank in the sentence with the aim of identifying the mental images participants have related to the teacher phenemenon.In the form being given with this aim ‘Teacher is or is like…….’part should be written with the only a mental image, ‘because……..’part should express their ideas about 20 minutes by concentrating on metaphors.Physical education,literature,math and history students attended to the research.Research was made with the students who are in the different departments and attend the formation programme in the summer.Research was made with the 139 male and 93 female teachers and totally 232 people.
Besides, direct expressions working group students create are excluded from the scope.so that this research concentration constitutes from describing the metaphors based on the figurative language use and describing the features of the usages. For this reason, Attending the research at beginning………student forms are examined and finally,…form is taken into consideration.
In the abstract category, totally males created 65, females created 41 different metaphors. While males produced the most mother, friend and father metaphors, females produced guide, everything and mother metaphors. Females produced the most family, educative and everything with the six each but males produced the most showing the way with eleven each and guide with the ten each.
Concrete category is a category much less metaphor produced than abstract category. Males produced 15 metaphors and males produced 11 metaphors from total 12 female participant and 19 male participants. Between the number of the metaphors males and females produced isn’t seen a lot difference.In this category, in males mostly book metaphor was produced.All of the other metaphors produced by males and females were produced by one person.In being investigated in terms of the departments, in the physical education department, males producedeleven different metaphors totally with the thirteen people,females produced 4 different metaphors totally with the four people.In the other departmets,participants produced one each metaphor

Kaynakça

  • Akbaba-Altun, S., ve Apaydın, Ç. (2013). Kız ve Erkek Öğretmen Adaylarının “Eğitim” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(3), 329-354.
  • Akdag, Mustafa ve Yıldız, Hatice (2011). İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerde Dil Becerilerini Geliştirme Yeterliklerine ilişkin Görüşleri. Kuramsal Eğitim Bilim, 4 (1), 50-70.
  • Aydın, İ. S. ve Pehlivan A. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının “Öğretmen” ve “Öğrenci” Kavramlarına İlişkin Kullandıkları Metaforlar, Turkish Studies International Periodical Forthe Languages, Literatureand History of Turkishor Turkic Volume 5/3, 818-842.
  • Erdem, Ali Rıza (2011). Eğitim Fakültelerinde Uygulanan Öğretmen Yetiştirme Programlarının Felsefesi. Pamukkale üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı 9, 2011, Sayfa 89-97
  • Fidan, M. (2014). Öğretmen Adaylarının Teknoloji Ve Sosyal Ağ Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları, International Journal of SocialScience, Doinumber:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2229, Number: 25-I, p. 483-496.
  • Keçe, M. (2014). Tarih ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bazı Tarih Kavramlarına İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 29(4), 143-156.
  • Numanoğlu, Gülcan ve Bayır, Şafak (2009). Bilgisayar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine ilişkin Görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 10, Sayı 1, (2009), (197-212) 197
  • Özkan, R. (2015a). Evli Bireylerin Kadın Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi, I. Uluslararası Çukurova Kadın Çalışmaları Kongresi, 9-11 Nisan.
  • Özkan, R. (2015b). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kadın Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi Niğde Örneği, 24. Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 16-18 Nisan, Niğde.
  • Saban A. (2008). Okula ilişkin Metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Yaz, Sayı 55, 459-496
  • Taşgın, A. ve Köse, E. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hedef ve Değerlendirme Kavramlarına İlişkin Metaforları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 30(3): 116-130.
  • Tekin, Seher ve Ayas Alipaşa (2008) Kimya Öğretmenleri İçin Geliştirilen Bir Hizmet İçi Eğitim Kursunun Değerlendirilmesi, Millî Eğitim, Say, 178, Bahar/2008 79-9
  • Yalçın, M. ve Erginer, A. (2012). İlköğretim Okullarında Okul Müdürüne İlişkin Metaforik Algılar. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 1(2), 229-256.

Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 1, 17 - 32, 30.06.2020

Öz

Bu araştırma
formasyon öğrencilerinin öğretmen olgusuna ilişkin sahip oldukları zihinsel
imgelerin belirlenmesini amaçlamaktadır.



Araştırmaya
katılanların öğretmen olgusuna ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleri
belirlemek amacıyla; her bir katılımcıya “öğretmen. . . dır/gibidir; çünkü . . .” cümlesinin yer
aldığı önceden hazırlanmış bir form dağıtılmış ve bu formdaki   “öğretmen.
. . dır/gibidir; çünkü . ….” 
yazan boşlukları tamamlamaları istenmiştir. Bu amaçla verilen formdaki
“öğretmen… dır/gibidir” bölümüne sadece tek bir zihinsel imge yazmaları, “çünkü ….” yerine ise  ürettikleri metafora  yoğunlaşarak düşüncelerini yaklaşık 20 dakika
içinde dile getirmeleri istenmiştir. Araştırmaya, programa katılan BESYO, edebiyat,
matematik ve tarih bölümlerinden öğrenciler katılmıştır.



Soyut
kategorisinde; toplamda erkekler 61, kadınlar ise 34 farklı metafor
üretmişlerdir. Erkekler en çok anne, arkadaş ve baba metaforlarını üretirken,
kadınlar ise rehber, her şey, anne metaforlarını üretmişlerdir. Kadınlar
altışar kişiyle en çok aile, eğitici ve her şey, erkekler ise en çok on bir
kişiyle yol gösteren ve on kişiyle rehber metaforlarını üretmişlerdir.



Somut
kategorisi soyut kategorisine göre çok az sayıda metafor üretilen kategoridir. Bu
kategoride erkeler 15, kadınlar ise 11 metafor üretmişlerdir. Erkeler ve
kadınların ürettikleri metafor sayıları arasında fazla bir fark olmadığı
görülmektedir. Bu kategoride en fazla erkeklerde 3 kişiyle kitap metaforu üretilmiştir. Hem erkek hem de kadınlarda üretilen
diğer metaforların tamamı birer kişi tarafından üretilmiştir. 

Kaynakça

  • Akbaba-Altun, S., ve Apaydın, Ç. (2013). Kız ve Erkek Öğretmen Adaylarının “Eğitim” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(3), 329-354.
  • Akdag, Mustafa ve Yıldız, Hatice (2011). İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerde Dil Becerilerini Geliştirme Yeterliklerine ilişkin Görüşleri. Kuramsal Eğitim Bilim, 4 (1), 50-70.
  • Aydın, İ. S. ve Pehlivan A. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının “Öğretmen” ve “Öğrenci” Kavramlarına İlişkin Kullandıkları Metaforlar, Turkish Studies International Periodical Forthe Languages, Literatureand History of Turkishor Turkic Volume 5/3, 818-842.
  • Erdem, Ali Rıza (2011). Eğitim Fakültelerinde Uygulanan Öğretmen Yetiştirme Programlarının Felsefesi. Pamukkale üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı 9, 2011, Sayfa 89-97
  • Fidan, M. (2014). Öğretmen Adaylarının Teknoloji Ve Sosyal Ağ Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları, International Journal of SocialScience, Doinumber:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2229, Number: 25-I, p. 483-496.
  • Keçe, M. (2014). Tarih ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bazı Tarih Kavramlarına İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 29(4), 143-156.
  • Numanoğlu, Gülcan ve Bayır, Şafak (2009). Bilgisayar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerine ilişkin Görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 10, Sayı 1, (2009), (197-212) 197
  • Özkan, R. (2015a). Evli Bireylerin Kadın Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi, I. Uluslararası Çukurova Kadın Çalışmaları Kongresi, 9-11 Nisan.
  • Özkan, R. (2015b). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kadın Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi Niğde Örneği, 24. Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 16-18 Nisan, Niğde.
  • Saban A. (2008). Okula ilişkin Metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Yaz, Sayı 55, 459-496
  • Taşgın, A. ve Köse, E. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hedef ve Değerlendirme Kavramlarına İlişkin Metaforları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 30(3): 116-130.
  • Tekin, Seher ve Ayas Alipaşa (2008) Kimya Öğretmenleri İçin Geliştirilen Bir Hizmet İçi Eğitim Kursunun Değerlendirilmesi, Millî Eğitim, Say, 178, Bahar/2008 79-9
  • Yalçın, M. ve Erginer, A. (2012). İlköğretim Okullarında Okul Müdürüne İlişkin Metaforik Algılar. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 1(2), 229-256.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Recep Özkan 0000-0003-1915-2365

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 28 Şubat 2019
Kabul Tarihi 20 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özkan, R. (2020). Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(1), 17-32.
AMA Özkan R. Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi. USBED. Haziran 2020;6(1):17-32.
Chicago Özkan, Recep. “Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2020): 17-32.
EndNote Özkan R (01 Haziran 2020) Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 6 1 17–32.
IEEE R. Özkan, “Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi”, USBED, c. 6, sy. 1, ss. 17–32, 2020.
ISNAD Özkan, Recep. “Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi 6/1 (Haziran 2020), 17-32.
JAMA Özkan R. Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi. USBED. 2020;6:17–32.
MLA Özkan, Recep. “Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2020, ss. 17-32.
Vancouver Özkan R. Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Olgusuna İlişkin Algılarının Belirlenmesi. USBED. 2020;6(1):17-32.

21910All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International

SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458