Toplumda bir takım sorunların baş göstermesi yüzünden; son yıllarda en çok üzerinde durulan konulardan birisi de değerler eğitimidir. Yaşadığımız toplumda insanlar; barış, adil olma, vatansever olma gibi değerlere yeterince sahip çıkamamakta dolayısıyla günlük hayatta uyumsuzluk, topluma entegre olamama gibi bazı sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Böyle sorunların önüne geçmek adına eğitimin öncelikli olarak işe koyulması kaçınılmazdır. Eğitimde birçok teoriler sorunlarla başa çıkmada ya da beceri ve değerlerin öğretilmesinde etkili olabilmektedir. Bu teorilerden birisi Gardner’ın çoklu zekâ kuramıdır. Bu kuram eğitimde birden fazla zekâya hitap edilmesi yolunda etkili bir araç olmuştur. Değerler ile zihin arasındaki ilişkinin bulunması toplumda var olan sorunların çözülmesine katkı sağlayabilmektedir. Vatanseverlik değeri öğretim programında yer alan bir değerdir. Vatanseverliğin literatürdeen fazla üzerinde durulan boyutları kör ve yapıcı vatanseverliktir.
Bu araştırmanın amacı üniversitede öğrenim gören bireylerin çoklu zekâ alanları ile vatanseverlik değeri arasında bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma, ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas ilindeki 2018-2019 öğretim yılı Cumhuriyet Üniversitesi halkla ilişkiler ve tanıtım, PDR, beden eğitimi, veterinerlik, matematik, resim, Türkçe ve müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinden 238’i kadın ve 162’si erkek olmak üzere toplam 400 kişi oluşturmaktadır. Yazıcı ve F. Yazıcı (2010)’ nın yaptığı “yurtseverlik tutum ölçeği” ile Saban (2002)’ın “Çoklu Zekâ Alanlarında Kendini Değerlendirme Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Korelasyon, regresyon ve fark testleri kullanılmıştır. Veriler normal dağılım göstermediğinden fark testlerinden Mann–Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Testi yapılmıştır. Sonuçlara göre; öğrencilerin çoklu zekâ alanları ile vatanseverlik (kör vatanseverlik/yapıcı vatanseverlik) tutumları arasında pozitif yönde zayıf bir ilişki bulunmuştur
The aim of this study is to determine whether there is a relationship between the multiple intelligence areasand the patriotic value of university students. The research was carried out with relational survey model. The study group of the research consists of a total of 400 people, 238 of whom are women and 162 of whom are men, from Cumhuriyet University students in the 2018-2019 academic year in Sivas. “Patriotism Attitude Scale” and “Self-Assessment Inventory in Multiple Intelligence Areas” were used as data collection tools. Mann-Whitney U Test and Kruskal Wallis Test were used in the difference tests since the data did not show normal distribution. According to the results; a positive weak correlation was found between student’s multiple areas of intelligence and patriotism (blind patriotism/constructive patriotism) attitudes.
Patriotism Dimensions Patriotism Value Multiple Intelligence Theory Value Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458