Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin basamak değeri kavramına yönelik yaptıkları hata türlerini incelemektir. Çalışma öğrencilerin hata türlerini belirlemesi açısından nitel araştırma yöntemine göre hazırlanmıştır. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Nevşehir ili merkezinde yer alan dört devlet okulunda, dördüncü sınıfa devam eden toplam 158 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin basamak değerine yönelik hata türlerini belirlemek amacıyla 14 sorudan oluşan “basamak değeri kavramı” testi kullanılmıştır. Bu test Sarı ve Olkun (2019) tarafından geliştirilmiştir. Öğrencilerin yaptıkları hata türlerini belirlemek amacıyla betimsel analiz kullanılmıştır. “Hata türleri” için Paydar ve Sarı (2019) tarafından ortaya konulan temalar dikkate alınmıştır. Öğrencilerin yapmış oldukları hatalara bakıldığında; verilen bölme işlemlerini yapma, verilen temsilleri gruplandırılmış sayı olarak yazma, on ve onun katlarıyla çarpma işlemi yapma, basamakların ifade ettiği çoluğu standart birimlerle gösterme, sayıların okunuşlarını yazma konularında başarısız oldukları görülmektedir. Bu bulgular öğrencilerin basamak değeri konusunda kavramsal ve işlemsel anlama bakımından zayıf olduğunu ortaya koymaktadır. Öğrencilerin basamak değeri kavrayışını arttırmak matematiğin diğer konuları için önemli görülmektedir.
This study aims to examine the types of errors regarding the concept of place value made by primary school fourth grade students. The study was designed as a qualitative one as it defined error types of the students. The study comprised 158 fourth grade students attending four different state schools in the centre of Nevşehir province in 2019-2020 academic year. In order to define the error types of the students regarding place value, “place value concept” test involving 14 questions was used. This test was developed by Sarı and Olkun (2019). Descriptive analysis was used to determine the error types of the students. The themes proposed Paydar and Sarı (2019) were taken into account for “error types”. When the students’ errors were evaluated, it was found that the students were not successful in the areas of doing divisions, writing representations as grouped numbers, doing multiplication with tens and its multiples, showing the value of places in terms of standard units, writing numbers’ way of readings. These findings revealed that the students were not successful with regard to the understanding of conceptual and operational of place value. Enhancing students’ understanding of place value concept is seen significant for other subjects of maths.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458