Regarding the limited classroom and real-life opportunities for using and communicating in a second or foreign language, it is the language teachers' liability to provide learners with opportunities for positive communicative action. Based on the importance of speaking skill and its vital role in communication, the aim of this study was to see how communicative practices affected learners' ability to communicate. The participants were selected from random intermediate intact classes. English Language Test (CELT) was given to the participants prior to the treatment regarding their proficiency level. A post-test was given to the participants to contrast their results to the pre-test that was given before the procedure. paired samples t-tested were run on the pre-test and post-test scores of participants, and then an ANOVA was run to see whether the results of the students in the groups varied substantially from those of the other groups. The findings of this study reveal that applied communicative strategies significantly affected the participants’ speaking ability and improved it to a considerable extent. The research results imply that, EFL teachers can strengthen their teaching practice in light of the application of communicative approaches leading to improvement in the speaking skills of the students.
Speaking Language Learning communication Stimulation Discussion Interview Communicative Activities
İkinci veya yabancı bir dili kullanmak ve iletişim kurmak için sınırlı sınıf ve gerçek yaşam fırsatlarıyla ilgili olarak, öğrencilere olumlu iletişimsel eylem fırsatları sağlamak dil öğretmenlerinin sorumluluğundadır. Konuşma becerisinin önemi ve iletişimdeki hayati rolüne dayanarak, bu çalışmanın amacı iletişimsel uygulamaların öğrencilerin iletişim becerilerini nasıl etkilediğini görmekti. Katılımcılar rastgele orta düzey sınıflardan seçildi. Katılımcılara uygulama öncesinde yeterlilik düzeylerine göre İngilizce Dil Testi (CELT) verildi. Katılımcılara, sonuçlarını işlemden önce verilen ön testle karşılaştırmak için bir son test verildi. Eşleştirilmiş örnekler t-testi, katılımcıların ön test ve son test puanları üzerinde çalıştırıldı ve ardından gruplardaki öğrencilerin sonuçlarının diğer gruplardan önemli ölçüde farklı olup olmadığını görmek için bir ANOVA çalıştırıldı. Bu çalışmanın bulguları, uygulanan iletişim stratejilerinin katılımcıların konuşma becerilerini önemli ölçüde etkilediğini ve onu önemli ölçüde geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Araştırma sonuçları, İngilizce öğretmenlerinin öğrencilerin konuşma becerilerinin gelişmesine yol açan iletişimsel yaklaşımların uygulanması ışığında öğretim uygulamalarını güçlendirebileceklerini göstermektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 9 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458