Pandemi süreciyle birlikte eğitim-öğretim sistemimizin gündemi haline gelen uzaktan eğitimin önemi ve uygulanması tüm dünyada artarak devam etmektedir. Salgın, uzaktan eğitimin sunduğu bazı fırsatları da görme şansı vermiştir. Kısıtlamaların zorunlu olduğu benzer durumlarda, eğitim-öğretimin aksamasının önüne geçecek bir alternatif olarak görülmesi dışında önümüzdeki yıllarda yüz yüze eğitimle birlikte uygulanarak kalıcı olması beklenmektedir. Bu nedenle pandemi sürecinde uygulanan uzaktan eğitimin değerlendirilmesi, kalitesi ve verimliliğin ortaya konulması, eksikliklerin giderilmesi açısından öğretmen deneyimleri önem arz etmektedir. Buradan yola çıkarak çalışmanın amacı Covid 19 pandemisi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim deneyimlerini ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüngübilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak Konya ili Meram ilçesindeki bir devlet okulunda çalışan 15 sınıf öğretmeni belirlenmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler online platformda görüntülü olarak yapılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre Sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecinde deneyimledikleri uzaktan eğitime genel anlamda olumlu baktıkları görülmüştür. Öğretim ortamlarına yönelik olarak teknolojik fırsatlar, içeriğin zenginliği, esneklik, devamlılık, sorumluluk alma, uygulanabilirlik, veli desteği, verim ve konfor gibi olumlu deneyimler dışında teknik sorunlar, ulaşılabilirlik, sınıf yönetimi zorluğu, akran eğitiminin eksik kalması, uygulamalı derslerin zorluğu, öğrenci sağlığını olumsuz etkilemesi, sosyalliği azaltması şeklinde problemler belirlenmiştir. Ölçme değerlendirme uygulamalarını yetersiz buldukları, daha çok bireysel değerlendirmeleri tercih ettikleri tespit edilmiştir. İletişim ve etkileşime yönelik olarak görüntülü sınıf ortamı, sosyal medya, ulaşılabilirlik olumlu deneyimler olarak yer alırken, teknik sorunlar, ortamdan kaynaklı sıkıntılar, derslere giremeyen öğrenciler iletişim ve etkileşim problemleri olarak tespit edilmiştir. Mesleki yeterliliğe yönelik sonuçlar ise teknolojiye uyum, özgüven artışı, yenilikçi bakış, kendini başarılı bulma şeklinde belirlenmiştir.
The importance and implementation of remote education, which has become the agenda of our education-teaching system with the pandemic process, continues to increase all over the world. The epidemic has also given us the chance to see some of the opportunities offered by remote education. In similar situations where restrictions are mandatory, it is expected to be permanent by being applied together with face-to-face education in the coming years, except it is seen as an alternative to prevent the disruption of education. For this reason, teacher experiences are important in terms of evaluating the remote education applied during the pandemic process, revealing its quality and efficiency, and eliminating the deficiencies. Based on this, the aim of this study is to reveal the remote education experiences of classroom teachers during the Covid 19 pandemic. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the study. As the study group, 15 primary school teachers working in a state school in Meram district of Konya province were determined. In dertermine of particaipants was used to criterion sampling method one of the purposive sampling methods. As a data collection tool was used to a semi-structured interview form developed by the researcher. The interviews were made via video on the online platform. In the analysis of the data was used Content analysis. According to the results of the study, it was seen that the primary school teachers generally viewed remote education positively, which they experienced during the pandemic process. For teaching environments, apart from positive experiences such as technological opportunities, richness of content, flexibility, continuity, responsibility, applicability, parent support, efficiency and comfort, problems such as technical problems, accessibility, difficulty in classroom management, lack of peer education, difficulty of applied lessons, negative effects on student health, and decrease in sociability were determined. It has been determined that they find the assessment and evaluation practices inadequate, and they prefer individual assessments. Visual classroom environment, social media, and accessibility were found to be positive experiences for communication and interaction, while technical problems, problems arising from the environment, and students who could not attend classes were identified as communication and interaction problems. The results for professional competence were determined as adaptation to technology, increased self-confidence, innovative perspective, and finding oneself successful.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458