Arka Plan: Ülkemizdeki coğrafya eğitimiyle ilgili pek çok çalışma yapılmıştır. Ancak öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yetiştirerek hayata ve üst öğrenime hazırlamak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıklar ilkokul döneminde kazandırılmaktadır. İlkokul dönemine yönelik “coğrafya eğitimi” ile ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesine ilişkin herhangi bir bilimsel araştırmaya rastlanılmamıştır.
Amaç: Araştırmamızın amacı Türkiye’de ilkokul düzeyinde coğrafya eğitimi alanında yapılan çalışmaların içerik değerlendirmesi yapılarak ilkokul düzeyinde coğrafya eğitiminin mevcut ve gelecekteki durumunu belirlemektir.
Yöntem: Araştırmada tüm belgeleri incelemek ve değerlendirmek için kullanılan sistemli bir yöntem olan doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir.
Bulgular: Doküman olarak ilkokul düzeyinde coğrafya eğitimi alanında yapılan makaleler, bildiriler, kitap/kitap bölümleri, yüksek lisans ve doktora tezleri olmak üzere 111 çalışma incelenmiştir.
Sonuç: Elde edilen sonuçlara göre, ilkokul düzeyinde coğrafya eğitimi ile ilgili çalışmaların en fazla yüksek lisans tezi üzerine ve çalışmaların en fazla 2019 yılında yapıldığı görülmektedir. Ayrıca en fazla tez Gazi Üniversitesi, en fazla makale ise Marmara Coğrafya Dergisi’nde yayımlandığı tespit edilmiştir. Çalışmalarda çoğunlukla kavram algılama/yanılgısı ve ilköğretimde/ilkokulda coğrafya eğitimi/öğretimi konuları ele alınırken, Çalışmlarda kullanılan yöntemin en fazla betimsel tarama yöntemi oluşturmuştur.
Coğrafya eğitimi ilkokul ilkokul eğitimi içerik değerlendirmesi
Background: There have been many studies on geography education in our country. However, the basic knowledge, skills, behavior and habits necessary to prepare students for life and higher education by educating them according to their interests and abilities are acquired during primary school. There have been no scientific studies on the evaluation of studies conducted on “geography education” for the primary school period.
Objectives: For this purpose, it is to determine the current and future status of geography education at the primary school level by evaluating the content of the studies in the field of geography education at the primary school level in Turkey.
Methods: In the research, the document review method, which is a systematic method used to examine and evaluate all documents, was used. Based on this, the data were analyzed through content analysis. As documents, articles, papers, book/book chapters, master's and doctoral dissertations in the field of geography education at the primary school level were examined as well.
Results: Thus, in the research, 111 studies on geography education in primary school were accessed.
Conclusions: Depending on the results obtained, most of the studies on geography education at the primary school level were achieved on the master's theses and the most in 2019. In addition, it was determined that most theses were published at Gazi University, and most articles were published in the Marmara Journal of Geography. While the subjects of concept perception/misconception and geography education/teaching in primary education/primary school were mostly dealt with in the studies, the descriptive scanning method was the most used in the studies.
Primary school primary school education geography education content evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458