Birey ve toplumun ilerlemesinde en önemli nokta eğitimdir fakat aynı zamanda eğitimde toplumun sosyal ve ekonomik durumu ile ilişkilidir. Bu bağlamda eğitime yıllar içerisinde verilen önem artmıştır ve birtakım çözülmesi gereken sorunlar da doğmuştur. Dünya genelinde eğitim alanında yaşanan en önemli sorunlardan birisi eğitime ulaşım noktasında yaşanan eşitsizliklerdir. Ekonomik gelişmişlik düzeyleri, sosyo-kültürel etkenler, politik nedenler gibi birtakım unsurlar bölgeler arasında eğitim farklılıklarına yol açmaktadır.
Nitel araştırmalarda en sık tercih edilen veri toplama aracı olarak gözlem ve yazılı dokümanların incelenmesi tercih edilmiştir. Bu sebeple betimsel araştırma yöntemine başvurulmuştur.
Türkiye geneli okullaşma oranları, eğitime katılım gibi göstergeler incelendiğinde bölgesel farklılıklar göze çarpmaktadır. Türkiye’de eğitimde yaşanan bölgesel farklılıklar ve bu farklılıkların sebepleri incelendiğinde iki ana etken sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel etkinin varlığı görülmektedir.
Avrupanın en büyük coğrafyasının doğal bir sonucuudur. Çözüm ise yine eğitim yoluyla gerçekleşecektir. Eğitim politikalarının belirlenmesinde bu gerçeklerin dikkate alınması kaçınılmaz bir zorunluluktur.
Education is the most important point in the progress of the individual and society, but it is also related to the social and economic status of the society. In this context, the importance given to education has increased over the years and some problems that need to be solved have emerged. One of the most important problems in the field of education worldwide is the inequalities in access to education. A number of factors such as economic development levels, socio-cultural factors, and political reasons lead to educational differences between regions.
Observation and examination of written documents were preferred as the most preferred data collection tools in qualitative research. For this reason, descriptive research method was used in this study.
When indicators such as schooling rates and participation in education are analyzed across Turkiye, regional differences stand out. When the regional differences in education in Turkiye and the reasons for these differences are analyzed, two main factors are related socio-economic and socio-cultural.
Turkiye has a natural consequence of Europe's largest geography. The solution will be realized through education. It is an inevitable necessity to take these facts into account in determining education policies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
SOBIAD ETKİ DEĞERİ .458