Türkülerin, Batı müziği nota
sistemi ile yoğun bir şekilde notaya alınmaya başlanması Cumhuriyetin ilk
yıllarına kadar uzanır. Batı müziği nota yazım kurallarının ve Türk
müziğinin/yöre müziğinin henüz anlaşılmaya çalışıldığı bu dönemde yapılan
çalışmaların, Türk Müziğinin, Batı müziği nota sistemi ile notaya alınması
konusunda bazı sorunları da beraberinde getirdiği muhakkaktır. Bu sorunlardan
bugün dahi yeni yeni incelenmeye konulan, türküleri sahip oldukları usûllere
göre notaya alma konusu, Türk Müziğinin, Türk Yöre Müziğinin ve âsârının anlaşılabilmesi
için oldukça önemli bir konudur. Dolayısıyla bu konunun çözüme
kavuşturulmasının, Türk Yöre Müziği adına birçok tartışmayı müspet bir biçimde
sonuçlandıracağını düşünmek yanlış olmayacaktır. Bu çalışmada, bahsedilen
düşüncelerin izdüşümünde, Türk yurdu Kerkük’ün müzikal anlayışının en
karakteristik özelliklerinden olan Curcuna usûlü ile bestelenmiş türkülerinin
notaya alınması konusu irdelenecektir.
Emnalar, A. Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı. İzmir, 1998.Eroğlu, Türker. Halk Kültürü Yazıları. Ankara, 2010. Gönül, M. Türk Müziği Solfej-Makam-Usûl-Dikte Alıştırmaları. Ankara, 2017.Gönül, M. Türk Mûsikîsi Usûllerinin Gösterimi, İfadesi ve Tasnifine Bir Bakış. İstem Dergisi, Konya, 2015.Gürbüz, Mehmet. Abdullah Gündüz ile Kerkük Türküleri Üzerine Söyleşi. Halk Müziği ve Oyunları Eğitim Gençlik Derneği Merkezi, Ankara, 2016.Küzeci, Şemsettin. Kerkük’ün Efsane Sesi Abdülvahit Küzeci. Ankara, 2012.Özbek, Mehmet, A. Türkülerin Dili. İstanbul, 2009.Öztuna, Yılmaz. Türk Mûsikîsi Ansiklopedik Sözlüğü. Ankara, 2006.Saatçi, Suphi. Irak Türkmen Boyları. İstanbul, 2015.Sarısözen, M. Türk Musikisi Usulleri. Ankara, 1962.Say, Ahmet. Müzik Ansiklopedisi. Ankara, 1985.Terzibaşı, Atâ. Kerkük Havaları. İstanbul, 1980. Turhan, Salih. Notalarıyla Irak Türkmen Havaları. Ankara. 2012.Turhan, S. ve Kızılay, A. Kerkük Türküleri. Ankara, 1991. TRT Müzik Dairesi Başkanlığı Türk Halk Müziği Repertuar ArşiviUçan, Ali. Türk Müzik Kültürü. Ankara, 2005.Ungay, M, Hurşit. Türk Musikisinde Usuller ve Kudüm. İstanbul, 1981.http://www.repertukul.com/http://www.tdk.gov.tr/
Emnalar, A. Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı. İzmir, 1998.Eroğlu, Türker. Halk Kültürü Yazıları. Ankara, 2010. Gönül, M. Türk Müziği Solfej-Makam-Usûl-Dikte Alıştırmaları. Ankara, 2017.Gönül, M. Türk Mûsikîsi Usûllerinin Gösterimi, İfadesi ve Tasnifine Bir Bakış. İstem Dergisi, Konya, 2015.Gürbüz, Mehmet. Abdullah Gündüz ile Kerkük Türküleri Üzerine Söyleşi. Halk Müziği ve Oyunları Eğitim Gençlik Derneği Merkezi, Ankara, 2016.Küzeci, Şemsettin. Kerkük’ün Efsane Sesi Abdülvahit Küzeci. Ankara, 2012.Özbek, Mehmet, A. Türkülerin Dili. İstanbul, 2009.Öztuna, Yılmaz. Türk Mûsikîsi Ansiklopedik Sözlüğü. Ankara, 2006.Saatçi, Suphi. Irak Türkmen Boyları. İstanbul, 2015.Sarısözen, M. Türk Musikisi Usulleri. Ankara, 1962.Say, Ahmet. Müzik Ansiklopedisi. Ankara, 1985.Terzibaşı, Atâ. Kerkük Havaları. İstanbul, 1980. Turhan, Salih. Notalarıyla Irak Türkmen Havaları. Ankara. 2012.Turhan, S. ve Kızılay, A. Kerkük Türküleri. Ankara, 1991. TRT Müzik Dairesi Başkanlığı Türk Halk Müziği Repertuar ArşiviUçan, Ali. Türk Müzik Kültürü. Ankara, 2005.Ungay, M, Hurşit. Türk Musikisinde Usuller ve Kudüm. İstanbul, 1981.http://www.repertukul.com/http://www.tdk.gov.tr/