Tanzimat Fermanı’nın ilanından sonra (1839), Osmanlı Devleti eğitim sisteminde yaşanan değişim ve gelişmeler sonucunda, çeşitli kurumlar açılmaya başlamıştır. Teşkil edilen bu kurumlara, farklı görevliler tayin edilmiş, böylece eğitim alanında günümüzdeki idari yapının temelleri atılmıştır. Öncelikle, Meclis-i Maârif-i Umûmiye ardından, Maârif-i Umûmiye Nazırlığı kurulmuş, vilayetlerde maârif müdürlükleri tesis edilmiştir. Maârif Müdürleri görev ve sorumluluklar açısından, günümüzdeki, il ve ilçe milli eğitim müdürleri seviyesindedirler. Çalışmamız belirli bir senede görev yapmakta olan maârif müdürleri ile ilgili olup, bu konudaki bir belgede yer alan bilgileri ihtiva etmektedir. Maârif Müdürleri hakkında, Başbakanlık Osmanlı Arşivi’nden elde ettiğimiz bir arşiv belgesine çalışmamızda yer verilmiştir. Belgede, Osmanlı Devleti’nin vilayetlerinde ve müstakil sancaklarındaki maârif müdürleri hakkında bilgiler bulunmaktadır. Maârif müdürlerinin isimleri, göreve başlama tarihleri ile mezun oldukları okul ve mezuniyet dereceleri belgede yer alan bilgiler arasındadır. Çalışmamızda, bu bilgiler ışığında, maârif müdürlerinin görev ve sorumlulukları ile eğitim tarihi açısından önemi değerlendirilmiştir
After the declaration of Tanzimat Decree (1839), various institutions began to be set up as a result of the changes and developments in the educational system of the Ottoman State. Different officials were appointed to these newly established institutions. In the field of education, the bases of the current administrative structure were laid. At first, General Council of Education was founded and then Ministry of General Education was set up; the directorates of education were established in the provinces. In terms of duities and responsibilties, the Directors of Education had the status of the Provincial and District National Education Directors. One official document about the Directors of Education extracted from the Ottoman Arshive was mentioned in our study. In the document, it is available information about the Directors of Education in the Ottoman Provinces and Sanjaks. This document contains some information such as the names of the Directors of Education, the dates of their appointment, the schools they were graduated and the degrees of their graduation. In our study, it has been evaluated the duties and the responsibilities of the directors of education and its importance in terms of education in the light of this information
Diğer ID | JA24HY45RG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 15 |