BibTex RIS Kaynak Göster

GÜNÜMÜZ AFGANİSTAN MEDRESELERİNDE DİNÎ EĞİTİM

Yıl 2013, Sayı: 21, 265 - 270, 01.12.2013

Öz

Bu makalede Afganistan'daki dini medreselerde okutulan ders müfredatı ve bu medreselerde hâkim olan düşünce sistemi üzerinde kısaca durulmuş ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilmeye çalışılmıştır. Ayrıca söz konusu medreselerde görülen eksikliklerin giderilmesi konusunda bir takım yapıcı önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • » Abdüşşükur, Mevlâna Abduşşükür Tirmizi, Tezkiretü'z-Zafer, der. Kamer Ahmed Osmâni, nşr.Matbuât-ı İlmi Kemâliye, 1. bs. Faysalâbad,1977
  • » Ensârî, Hâce Beşir Ahmed, Mezheb-i Talibân, 1.bs,yy, ts.
  • » Ekberşah, Muhammed Ekberşah el- Buhari, Makalât-ı- Osmâni, nşr, Beytu'l-Ulum Lahor, Pakistan,ts.
  • » Halid, ZaferullahDâvûdi, Pakistan ve Hindistan'da hadis çalışmaları, İnsan Yayınları, İstan- bul, 1995
  • » Hamevi, Yâkut b. Abdillah, Mu‟cemü‟l-büldân, I-V, DâruSadir, Beyrut, ths.
  • » İman bint Suûd, b. Hişân el-Kureşi, el-Hayat el-İlmiyye fi Belh, Yüksek Lisans Tezi, Ümmü'l- Kura Üniversitesi, 2013.
  • » Karadavi, Muhammed Yusuf el-Karadavi, Keyfe Neteamel Maa's-Sünneti'n-Nebeviyye, Dâru'ş-Şuruk Kahire 2002.
  • » Sahailla, Kemâluddin, Afganistan‟da Ortaokul ve Liselerde Din Eğitimi ve Öğretimi, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.
  • » Müneccimzâde,Mahmud,Herat der Güzergâh-ı Târih,www. khawaran.com, 2012.
  • » Resmi Ceride, De Afganistan İslâmi İmâret Resmi Ceride, sayı 799, Afganistan, Kabil, 1998

Religious Education in the Contemporary Madrasas of Afghanistan

Yıl 2013, Sayı: 21, 265 - 270, 01.12.2013

Öz

In this article it has been briefly studied the curriculum of religious schools (Madrasas) in Afghanistan and the dominant system of thought in the mentioned schools and also focused on a critical perspective. In addition, there had been made some constructive and restorative suggestions about completion of a number of deficiencies in these Madrasas

Kaynakça

  • » Abdüşşükur, Mevlâna Abduşşükür Tirmizi, Tezkiretü'z-Zafer, der. Kamer Ahmed Osmâni, nşr.Matbuât-ı İlmi Kemâliye, 1. bs. Faysalâbad,1977
  • » Ensârî, Hâce Beşir Ahmed, Mezheb-i Talibân, 1.bs,yy, ts.
  • » Ekberşah, Muhammed Ekberşah el- Buhari, Makalât-ı- Osmâni, nşr, Beytu'l-Ulum Lahor, Pakistan,ts.
  • » Halid, ZaferullahDâvûdi, Pakistan ve Hindistan'da hadis çalışmaları, İnsan Yayınları, İstan- bul, 1995
  • » Hamevi, Yâkut b. Abdillah, Mu‟cemü‟l-büldân, I-V, DâruSadir, Beyrut, ths.
  • » İman bint Suûd, b. Hişân el-Kureşi, el-Hayat el-İlmiyye fi Belh, Yüksek Lisans Tezi, Ümmü'l- Kura Üniversitesi, 2013.
  • » Karadavi, Muhammed Yusuf el-Karadavi, Keyfe Neteamel Maa's-Sünneti'n-Nebeviyye, Dâru'ş-Şuruk Kahire 2002.
  • » Sahailla, Kemâluddin, Afganistan‟da Ortaokul ve Liselerde Din Eğitimi ve Öğretimi, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.
  • » Müneccimzâde,Mahmud,Herat der Güzergâh-ı Târih,www. khawaran.com, 2012.
  • » Resmi Ceride, De Afganistan İslâmi İmâret Resmi Ceride, sayı 799, Afganistan, Kabil, 1998
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22ZR83MJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nasiruddin Mazhari Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 21

Kaynak Göster

ISNAD Mazhari, Nasiruddin. “GÜNÜMÜZ AFGANİSTAN MEDRESELERİNDE DİNÎ EĞİTİM”. İSTEM 21 (Aralık 2013), 265-270.