Bu çalışmada, Alman felsefesinin önde gelen isimlerinden biri olan Immanuel Kant tarafından 18. yüzyılın sonlarında kaleme alınan Eğitim Üzerine (Über Pädagogik) başlıklı eseri, Aydınlanma Dönemi bağlamında çocuk eğitimi, ebeveyn sorumlulukları, dini ve ahlaki değerlerin aktarımı açısından ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. Eserin, dönemin toplumsal, kültürel ve ahlaki değerlerini yansıttığı; eğitimcilerin, yöneticilerin ve ebeveynlerin çocuk terbiyesi üzerindeki rollerine dair önemli tespitler içerdiği ifade edilebilir. Çalışmanın hazırlanmasındaki temel amaç, modern pedagojinin temellerinin atıldığı Aydınlanma Döneminde çocuk eğitimi anlayışını tarihsel bir bakış açısıyla ele almak ve modern yaklaşımların kökenlerine ışık tutmaktır. Kant, eserde eğitim kurumlarının ve ebeveynlerin çocuklara yönelik sorumluluklarını anlatmakta; fiziki, ahlaki ve dinî eğitimin önemine vurgu yapmaktadır. Eser incelendiğinde günümüzde değişen aile yapısı, sosyoekonomik koşullar, eğitim politikaları ve güncel pek çok farklı soruna rağmen, çocuk eğitimi ve ebeveyn sorumluluklarına dair temel değerlerin bir kısmının süreklilik arz ettiği görülmektedir. Geçmiş ve günümüz pedagojik yaklaşımları arasında adeta bir köprü vazifesi gören eserin, modern çocuk yetiştirme anlayışının tarihsel gelişimi ve temel dinamiklerini anlamaya katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Ayrıca Kant’ın eğitim anlayışının, modern eğitim teorilerinin birçok yönüyle örtüştüğü ve eğitimin insanlığın ortak geleceği için taşıdığı öneme işaret ettiği; bu bağlamda eserin, çocuk terbiyesi ve eğitimi alanında çalışan araştırmacılar, eğitimciler ve akademisyenler için değerli bir kaynak niteliği taşıdığı söylenebilir.
Ebeveyn Sorumlulukları çocuk eğitimi aydınlanma dönemi eğitim üzerine Immanuel Kant
“Eğitim Üzerine (Immanuel Kant)” başlıklı kitap incelemesinin özgün bir çalışma olduğunu; kitap incelemesinin bütün aşamalarında (hazırlık, literatür taraması, veri toplama, veri analizi, sunum) bilimsel etik, ilke ve kurallara uygun davrandığımı; bu kitap incelemesi kapsamında yararlanılan eserlerin tamamına kaynakçada yer verdiğimi; verileri kullanırken veriler üzerinde bir değişiklik yapmadığımı; kitap incelemesinin intihal içermediğini; Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi ile Yayın Etiği Komitesi (COPE) İlkelerinin tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi; kitap incelemesiyle ilgili beyanıma aykırı herhangi bir durumun saptanması durumunda ortaya çıkabilecek ahlaki ve hukuki bütün sonuçları kabul edeceğimi beyan ederim.
Kitap incelemesi için herhangi bir destek beyanı bulunmamaktadır.
Kitap incelemesi için herhangi bir teşekkür beyanı bulunmamaktadır.
In this study, Immanuel Kant's work titled On Education (Über Pädagogik), written in the late 18th century, is analyzed in detail in the context of the Enlightenment in terms of child education, parental responsibilities, and the transmission of religious and moral values. It can be said that the work reflects the social, cultural, and moral values of the period and contains important observations about the roles of educators, administrators, and parents in child rearing. The main purpose of the study is to examine the understanding of child education in the Enlightenment period, when the foundations of modern pedagogy were laid, from a historical perspective and to shed light on the origins of modern approaches. In his work, Kant describes the responsibilities of educational institutions and parents towards children and emphasizes the importance of physical, moral, and religious education. When the work is examined, it is seen that despite the changing family structure, socioeconomic conditions, educational policies, and many other current issues, some of the fundamental values regarding child education and parental responsibilities remain constant. The work, which serves as a bridge between past and present pedagogical approaches, is thought to contribute to understanding the historical development and fundamental dynamics of modern child-rearing concepts. Additionally, Kant's educational philosophy aligns with many aspects of modern educational theories and highlights the importance of education for humanity's shared future; in this context, the work can be considered a valuable resource for researchers, educators, and academics working in the field of child upbringing and education.
child education parental responsibilities enlightenment period on education Immanuel Kant
The book review titled “On Education (Immanuel Kant)” is original study; I as the author of the book review have acted according to scientific ethics, principles, and rules at all stages of the research (preparation, literature review, data collection, data analysis, presentation); I have included all of the works used in this book review in the references; I have not made any changes to the data while using the data; the book review does not contain plagiarism; I state that I have complied with ethical duties and responsibilities by accepting all the terms and conditions of the Scientific Research and Publication Ethics Directive of Higher Education Institutions and the Committee on Publication Ethics (COPE) Principles; I state to accept all moral and legal consequences in case any situation contrary to my statement regarding my book review is detected.
There is no statement of support for the book review.
There is no statement of acknowledgement for the book review.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
| Bölüm | Kitap İncelemesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 20 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 2 |
İstanbul Eğitim Dergisi (ISTJ) ile lisanslanmıştır.